Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 5°C

Kétmilliárdos Újdonságok Kecskeméten

Kecskemét - Összesen 2,1 milliárd forintot meghaladó beruházással elkészült Kecskemét főutcájának és környezetének felújítása, melynek átadó ünnepségét szerdán tartották.
Az Európai Unió és a magyar állam 1,5 milliárd forintos támogatásával, összesen 2,1 milliárd forintot meghaladó beruházással elkészült Kecskemét főutcájának és környezetének felújítása, melynek átadó ünnepségét szerdán tartották.

Zombor Gábor (Fidesz-KDNP), Kecskemét polgármestere a város egyik legismertebb épületében, a Cifrapalotában tartott rendezvényen elmondta, hogy a korábban kétszer kétsávos Rákóczi út és környezetének felújításakor és átalakításakor kiemelten figyelembe vették a város lakóinak a véleményét.

A polgármester hangsúlyozta: a lakossági észrevételek beépítése után mindenki által vállalható kompromisszum jött létre a közlekedés kialakítását és a növényzet pótlását illetően is.
Nagypál Sándor alpolgármester a Rákóczi utat, a vasútkertet és a belvárosi piac környékét érintő rekonstrukcióról elmondta: a Rákóczi út esetében az érintett terület revitalizációjának leghangsúlyosabb eleme a középső sétány megújítása volt, mintázatos burkolattal, teresedésekkel, ivó- és szökőkutakkal, pihenőszigetekkel, különböző élményelemekkel, fényeffektusokkal, a növényzet megújításával, kerékpárút kialakításával.

Az alpolgármester hozzátette: a főutcán 53 ezer új növényt ültettek el, a vasútkertben 5500 új dísznövény gazdagítja a sétányok melletti kerteket.
A város legszebb épületei közé tartozó, 1904-ben épült Törvényház - a Kecskeméti Törvényszék épülete - homlokzata és tetőzete a régi fényében újult meg.

A város központjához közeli belvárosi piac alá mélygarázs épült, valamint a csarnok melletti nyitott terület is tetőszerkezetet kapott.

Iványosi Szabó András, a Környezeti Fenntarthatóság Munkacsoport elnöke emlékeztetett arra, hogy a város főutcája az 1980-as években szorult a háttérbe, de a felújítás és átépítés után ismét a régi korzó hangulatát idézi.

Olvasóink írták

  • 4. 59tomi 2012. december 17. 20:54
    „A tömegközlekedéssel kapcsolatos tervekről itt lehet olvasni: http://kecskemet.blog.hu/2012/12/13/a_valtozas_jegyeben_egy_uj_helyi_autobuszhalozat”
  • 3. MKboy 2012. december 14. 10:47
    „Egyetértek teljesen, hiszen a várost hiába úgy próbálják sztárolni az országban, hogy a legfejlődőbb nagyvárosa attól függetlenül balkáni a helyzet. Az egy dolog, hogy a város egyetlen sugárútját felújították ( igaz már nagyon ráfért), igaz nagyon patináns lett de, ha az ember át megy a 20 méterre lévő párhuzamos Nagykőrösi utcára azt gondolná, hogy valahol Bulgáriában van, pedig az is az egyik leghíresebb főutcája a városnak. A tömegközlekedésről nem is beszélve. Volt itt szó pár éve trolibusz közlekedés bevezetéséről, hybrid hajátsú autóbuszokról illetve helyközi HÉV vasút vonalak megépítéséről, azonban a jelenlegi helyzet szerint még a normál autóbuszos közlekedés sem mondható jónak egy ekkora méretű nagyvárosban. Addig amíg a legsűrűbben járt vonalon ( 1-es viszonylat), amely érinti a belvárost, a legnagyobb hallgatói létszámú főiskolai kart (GAMF), egy Megyei Kórházat, illetve több bevásárlóközpontot ( TARGET CENTER, TESCO, OBI, AUCHAN, DECATHLON, MEDIA MARKT....stb.), hétköznap délután 30 percenként, míg hétvégén 1 óránként jár addig ne is beszéljünk szinvonalas tömegközlekedésről. Az előttem szólókhoz csatlakoznék, hogy amíg a Mercedes-Benz gyárhoz lassan már 10 percenként jár busz több viszonylatról (2D,12D,14D,15D....stb.) hétköznap és hétvégén is, sőt az autógyárhoz hajnali 2 órakkor is van járat természetesen teljesen modern és jól felfűtött járatokról beszélünk addig a többi vanalon, lassan már széteső autóbuszok fűtetlenül járnak, sőt most ebben a hideg időben a buszokon hajnalban hidegebb van mint kint a szabad ég alatt. Én erre csak azt szoktam mondani, hogy olyan mintha egy hűtőszekrényben ülnénk, amikor reggel megyünk dolgozni. Tehát elgondolkodtató a dolog, hogy melyek azok a dolgok amiken minél hamarabb kellene változtatni. Az tény, hoy a város próbál minél több munkahelyet biztosítani én ennek örülök is. Azonban mivel több ezer ember költözik a megyeszékhelyre évente (2008 óta) nem ártana, ha ezeken alapvető dolgokon javítana a városvezetés. A napokban nézegettem a statisztikai adatokat és kiderült, hogy míg 2008-ban (amikor bejelentették, hogy a Mercedes épít itt gyárat) még 110 300 ember élt Kecskeméten , addig napjainkban közel 115 000 ember él itt (2012.01.01. 114 226 fő élt.)”
  • 2. Mtoncsi 2012. december 14. 00:01
    „Úgy tűnik más is észre vette, hogy az eddig is pocsék tömegközlekedés tud még rosszabb lenni. Miközben a 2D járatot hajnalban is tudják közlekedtetni, olyan időpontokban is, amikor a kihasználtsága igen csak megkérdőjelezhető, egyes városrészekbe óránként indul csak autóbusz. A Heliportra például képtelenség pontosan kiérni 6-órára, úgy hogy az ember át tudjon normálisan öltözni és ne kelljen nap mint nap a lebukástól rettegnie, hogy mikor küldik el ezért. Tanszünetben meg a délután kettő órás kezdésre sem lehet beérni, e helyett már egy órával korábban ki kell utazni, mert a következő járat kettő után pár perccel ér ki. Apropó, tanszünetben miért nem járnak hajnalban azok a járatok, amellyel munkába járunk, és amin még egy árva diákot nem láttam? Az ember azt gondolná, a busztársaság úgy indítja a járatait, hogy a munkába járás megoldható legyen, e helyett Kecskeméten a normálisabb munkáltatók a munkaidőt igazítják a buszokhoz, vagy saját munkás járatot közlekedtetnek. Amúgy nem szórakozásból kerekeznek sokan a hidegben, télen is, régebben csak nyáron tették ezt sokan, hanem mert drága, pocsék és ritkán közlekedő pontatlan járataink vannak... És addig, míg Budapestre egy óra alatt fel lehet érni busszal, a város másik felére meg nem, addig nekem kritikán aluli a tömegközlekedés, építhetnek itt szuper modern intermodális pályaudvart, bármit, akkor is csak a Kunság Volán fogja a buszait közlekedtetni és addig nem változik itt semmi... Ja tényleg mondja már meg nekik valaki, hogy sok helyen szombaton is dolgoznak és van délutános és éjszakás műszak is. Amúgy huszas vonalon egész délelőtt csuklóssal közlekednek, csak a munkába induló járatok szóló buszok, vagy mini Ikaruszok délután :-) Sorolhatnám ezt napestig és szerintem mindenkinek vannak ilyen sztorijai aki busszal járt már.”
  • 1. BRCSB 2012. december 13. 12:12
    „Kedves Városvezető Urak!

    Köszönjük a Rákóczi út felújítását. Folytassák a Nagykőrösi utcával, az Árpád körúttal, a Homokbányánál található "szellemkastély" vagy másnéven "tiltott rengeteg" ledózerolásával, a Halasi úti lépcsőházak rendbetételével, (ugyanis olyan állapotok vannak, hogy jobb ha nem nyúlsz semmihez, és nem ejtesz le semmit), az egész várost behálózó kerékpárúttal, és a Kunság Volán társaság lecserélésével. A buszok késnek, jéghidegek, ritkán járnak, és mostanában azt találták ki, hogy csúcsidőben kisbuszt küldenek. Végülis igazuk van, megspórolják a fűtést, mert a rengeteg ember amíg hazaér bemelegít, vagy az idegtől leizzad. Mindezt 6300 ft-os bérletárral. Ezeket kellene meglátni. A német lakótelep már szép, a 2D jelű busz már tönkretette az utat, a németek feneke már fényes, tessék egy kicsit a városi emberek felé is figyelni, és a mi problémáinkat is észrevenni. Higgyék el, van mit észrevenni. Nem fognak unatkozni.

    Üdv!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Remek idényt zárt a magyar motorsport új csillaga

Szenzációs idényt produkált a négykerekű motorosok nemzetközi mezőnyében a fiatal magyar tehetség,… Tovább olvasom