Délmagyar logó

2018. 01. 17. szerda - Antal, Antónia -1°C | 8°C Még több cikk.

Legördült a szalagról a kecskeméti Mercedes CLA - képgaléria

Kecskemét - A B-osztály után hivatalosan is elkezdődött Kecskeméten a második Mercedes modell, a CLA gyártása.

Orbán Viktor miniszterelnök kormányozta, az „anyósülésen" Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója foglalt helyet, így gördült le a kecskeméti szalagról a második magyar Mercedes, a CLA, de az első olyan modell, amelyet csak nálunk gyártanak.

Rövid beszédében a Daimler első embere gratulált a gyár csapatának, amely már túl van 40 ezer B-osztályú modellen, s úgy vélte, Kecskemét jó úton halad, hogy magyar járműipari központtá váljon. Dieter Zetsche hangsúlyozta: a múlt évben bemutatott Concept Style Coupé tanulmányautó formavilágára épülő CLA az első sorozatgyártású modell, amely kizárólag Kecskeméten készül.

A kecskeméti Mercedes CLA kormányánál Orbán Viktor. Fotó: Horváth Levente (képgaléria)

A B-osztályból tavaly itt legyártott mintegy 40 ezer darab gépkocsi több, mint ami az előzetes tervekben szerepelt. - Mindez hozzájárult a B-osztály eddigi legsikeresebb évéhez: az autókból világszerte a korábbi legjobb, 2006-os esztendőt 11 százalékkal meghaladó, 146 ezer darabot értékesítettek - emelte ki. Beszélt arról is, hogy már 65 diák vesz részt a vállalat által Kecskeméten meghonosított duális képzésben. Fontos információ az is, hogy a CLA modell gyártásának beindulásával 17-ről 25-re növekedett az üzem magyarországi beszállítóinak száma.

Orbán Viktor legtöbbször talán a vendégmunkás szót használta, hogy lám nem kell a magyar embernek külföldre mennie, hogy dolgozhasson, továbbá Kecskeméten sem német vendégmunkások, hanem hazai dolgozók szerelik össze a világszínvonalú autókat.

Ahogy fogalmazott, a Trabantok és Ladák korszakában magyar Mercedes gyárról elmélkedni annyit jelentett volna, hogy az illetőnek nincs ki a négy kereke.

Legördült a szalagról a kecskeméti Mercedes CLA. Fotó: Horváth Levente (képgaléria)

A miniszterelnök hangsúlyozta: bizonyíték Magyarország számára, hogy képesek vagyunk egy ilyen autót előállítani, "ha azt tudjuk mondani, hogy Made in Hungary egy ilyen Mercedes". – Köszönöm a befektetőknek, a Magyarország iránt bizalmukat kifejező németeknek de mindenekelőtt a hazai munkásoknak azt, hogy a teljesítményükkel újra és újra bizonyítékát adják a világnak: érdemes Magyarországra jönni, érdemes együttműködni – fejezte be köszöntőjét a miniszterelnök.


A kecskeméti Mercedes CLA kormányánál Orbán Viktor. Fotó: Horváth Levente (képgaléria)


Frank Klein gyárigazgató azt hangsúlyozta, hogy a több mint háromezer ember azon dolgozik, hogy a CLA-t ugyanolyan tökéletes minőségben szállítsa ki ügyfeleinek a Mercedes, mint az eddig Kecskeméten készülő B-osztályos modelleket.

A protokollba belefért egy rögtönzött autóbemutató, valamit egy rövid szerelősori látogatás is. Itt miniszterelnökünk gyorstalpalón próbálta elsajátítani az ülések beszerelésének fortélyait, s ez annyira sikerült, hogy a végén kijelentette: van már egy tartalékállása, ha úgy alakul.

A kecskeméti Mercedes CLA kormányánál Orbán Viktor. Fotó: Horváth Levente (képgaléria)

Gyárlátogatás a présüzemben


A CLA-ünnnep alkalmából a sajtó képviselői – először a kecskeméti gyár történetében – bebocsátást nyertek a présüzembe. Három műszakban készülnek itt a karosszériaelemek, a bő 140-es létszám fele dolgozik közvetlenül a termelésben, a karbantartók száma pedig 53. Ez is jelzi, mennyi múlik a gépeken, a robotokon. Idén 8,4 millió préselt elemet terveznek készíteni a CLA és a B-osztályos modellekhez, ez pontosan 140 -féle tételből, karosszériaelemből áll össze.

A présüzem után következett a karosszériaüzem, amiről a legtöbbet talán az mondja el, hogy 650 robot és 700 élő munkavállaló dolgozik benne. Viszont nem nélkülözhető, a karosszériaüzemben is van – igaz, csupán egyetlen – sor, ahol manuálisan készül az autó, nevezetesen az ajtók kétkezi munkával kerülnek a helyükre. Itt is dolgoznak súlyos és komoly gépek, érdekesség, a régi Mercedes E-osztályt gyártó sort Kecskeméten újra felállították, csak itt már a CLA vagy a B-osztály karosszériája gördül le a sor végén.  

A kecskeméti Mercedes CLA kormányánál Orbán Viktor. Fotó: Horváth Levente (képgaléria)

Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. kontrapista 2013. január 27. 19:46
    „33.misimókus64
    Minden hasonló üzemnek, mint a Mercedes, van egy különösen kiképzett szakgárdája, akik tudományos módszerek alkalmazásával válogatják ki a leendő munkatársakat. Ez abból áll, hogy a jelentkezőknek több " vizsgán " kell sikeresen átesni, akik maradnak a várakozólistára kerülnek. A büfészakos diplomával rendelkezőknek nem sok esélyük van, de egy ügyes technikusnak annál több.
    Akit még a pályázatról is lebeszélnek, akkor valami nincs nagyon rendben .”
  • 35. macs 2013. január 26. 19:05
    „31. Ferrer,
    igen örülnünk kell, mert ők legalább létrehoztak munkahelyeket. A magyar milliárdosok miért nem teszik ugyan ezt?”
  • 34. macs 2013. január 26. 19:01
    „22. Miracala,
    tudsz valami konkrétumot, miszerint a Merci érdeklődött Szeged iránt, mert én sehol sem találtam erre még utalást sem. Előre is köszi!”
  • 33. misimokus64 2013. január 26. 18:22
    „Háát igen 3200 munkás! Csak azt tudnám kiket vesznek fel? Egy ismerősön is ott dolgozik és már többször jelentkezett de mindig elutasították mondván hogy pályázatára nincs meg a megfelelő szakmai gyakorlata pedig van érettségije ill szakmája és több évtizedes munkatapasztalata !Ez elég érdekes mer már több hónapja munkaerőkölcsönző vagyis az ( Adeco ) alkalmazásában ugyanazt csinálja csak nem mint Mbmh dolgozó hanem mint külsős munkaerő! Ugyanakkor nagyonsok 8 álltalános iskolát végzett esetleg egy cukrász vagy központifűtés szerelő egyből mint mercis dolgozó bekerül ( biztosan van ott ismerős ) És még annyit , persze hogy jönnek a külföldi nagy gyárak hozzánk mert itt ugyanazt a terméket fillérekből állítják elő!”
  • 32. olegunnar 2013. január 26. 18:08
    „Kb 5 ország szerette volna magának ezt a beruházást,de nekünk ez sem jó,gratulálok,szánalmas......”
  • 31. Ferrer 2013. január 26. 17:16
    „9. kisistvan.hu
    És akkor örülnünk kéne, hogy bérmunkásai vagyunk egy másik országnak, vagy mi?!”
  • 30. 48as 2013. január 26. 14:13
    „29.tatár 2013.01.26. 12:45

    Magyarország lakossága arra lehet büszke, hogy a németek ilyen nagy beruházásokat tesznek hazánkban.
    Természetesen ehez minden elmúlt, és jelen, eddig még demokratikus kormány hazzá tett valamit.

    A lakosság azt várja el, hogy további nagy beruházások segítsenek a gazdaság mélly pontjáról elmozdulni. A jövôben is meg kell teremteni ehez a feltételeket. Jelenleg ingatag a kormány politikai munkája, ami bizonytalanságot okoz a nagy tôke számára.”
  • 29. tatár 2013. január 26. 12:45
    „´Rainer Schmücke, a Mercedes-Benz személyautó-üzletágának ügyvezetö igazgatója és Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter a Parlamentben aláírta a német konszern új kecskeméti autógyárának létrehozásáról szóló együttműködési megállapodást.
    A 800 milló eurós beruházás keretében felépülő kecskeméti gyárban 2012-től évi 100 ezer autó készül. Az új üzem 2500 embernek ad munkát közvetlenül, a beszállítókon keresztül pedig további 5-6 ezernek.´ hír 2008-ból. :-)”
  • 28. Commander-V2 2013. január 26. 11:24
    „5 Gonda István neked a helyesírásod sincs rendben szallag - szalag. A Jobbik milyen j-vel írod?”
  • 27. Commander-V2 2013. január 26. 11:23
    „Az LMP-s Róna Péter ezt a beruházást is szidta, mint a bokrot. Orbán szidja még az MSZP-t ma is, de azért ott pózol szegénykém a bemutatón és beül a magyar Mercibe. A fideszes Bohács pedig kényelmesen pöffeszkedik benne.”
  • 26. szatyi 2013. január 26. 11:09
    „"22. Miracala 2013.01.26. 02:12
    Kormoska, ne az infrastruktúrában keressük a hibát, hisz azon a 100 km-en már nem múlt volna."

    Ha hiszed-ha nem, azon múlt! Feltétel volt a ~100 Km és az autópálya!
    Amikor ez eldőlt, akkor még Szeged felé sehogy sem állt a dolog.”
  • 25. Örvájn 2013. január 26. 11:03
    „Ekkora beruházás kormányokon átívelő feladat. Egy ilyen volumenű beruházás során a kormányzati részvétel, nem a az aktuális pártszíneket képviseli, hanem a magyar államot reprezentálja. A teljeség igénye nélkül: (suzuki, opel, audi beruházás Antal József kormánya munkáját dicséri) A művészetek palotája, az első Orbán kezdte építeni, más adta át. Az EU-s tárgyalások ezredfordulós sikeres lebonyolítása a polgári kormányt dicséri, Medgyesi- Kovács páros írta alá a csatlakozási dokumentumot (akkori közmédia Friderikusszal az élen még gyalázta is a korábbi kormányfőtt) stb.”
  • 24. vino_veritas 2013. január 26. 10:26
    „Tudjátok, az alapkőlerakás kb. 100.000 ft. A gyár felépítése több milliárd, amit dicső elődeink ugye nem hagytak a kasszában. Ezt ki kellett gazdálkodni. De ők úgy voltak vele, legyen ez Orbán gondja. Hát ő meg megoldotta! Persze, hogy büszke a munkájukra.
    Ja, hogy ez sokaknak nem tetszik, hát lelkük rajta !”
  • 23. Smerdis 2013. január 26. 07:22
    „5. GondaIstván 2013.01.25. 13:53

    tőled kb ezt a logikát vártuk :)”
  • 22. Miracala 2013. január 26. 02:12
    „Kormoska, ne az infrastruktúrában keressük a hibát, hisz azon a 100 km-en már nem múlt volna. Egyébként itt van a hármashatár, és mi is adtunk volna jó 10 hektárnyi szabad telket az autógyárnak Üres lózung az is hogy nem tudtuk volna képezni az embereket az autógyár feladatainak a képzésére, hisz az elmúlt 10 évben iskola összevonások miatt felszabaduló helyeket fel lehetett volna használni erre. Továbbá Szeged híres a felsőoktatásáról ugyebár, amire oly büszke a polgármesterünk. Szóval ezt szerintem ő szabta el...”
  • 21. 48as 2013. január 25. 21:26
    „10.zolii5000 2013.01.25. 18:30

    Egy rokonom is kapott ott karbantartási munkát, és nagyon örül, hogy végre megbecsülik valahol.
    Minden esetre a német ipar nélk?l, kb. Ukrajna felé tartanánk.
    Az eddigiek alapján, ezek a "gonosz multik" még mindég többet fizetnek, mint a magyar cégek nagy többsége.”
  • 20. 48as 2013. január 25. 21:21
    „A Miniszterelnök Úrnak azért egy Smartot tudnák ajánlani, lehet hogy az jobban passzolna hozzá?

    Azt mondta, hogy így képzeli el Magyarországot is mint ezt a Mercedest, csak éppen arra nem gondolt, hogy ezt gépkocsit nem elbizakodott, emberek tervezték, fújták fel, hanem sok évtizedes német tervezôk, munkások eredménye. Lehet, hogy jobb lenne, ha rájuk bíznánk az ország sorsát is.”
  • 19. kormoska 2013. január 25. 21:19
    „Az autó vitathatatlanul gyönyörű,az egyik legszebb jelenkori Mercedes!Jó látni,hogy nálunk gyártják és 3000 embernek van munkája a környéken.Kecskemét sokat fog még profitálni a német kapcsolatból,fejlődhet a város.
    Sokan szemére vetik Botkáéknak,hogy miért nem Szeged lett a befutó:Sajnálkozva de be kell látni Kecskemét ipari infrastruktúrája,megközelíthetősége jobb és közelebb van Budapesthez,magyarul ideálisabb helyszín.

    Azért 1 dolgot jó ha nem felejt el senki,beleértve napóleoni méretű miniszterelnökünket:A beruházási döntés még a Bajnai-Gyurcsány kormányzás alatt született.....Tudom,tudom ilyenkor jön az elmúltnyócév.”
  • 18. kjoc 2013. január 25. 21:10
    „Akkóóóó most mögvan az új "SUZUKI" !? A mi autónk!? . . . vagy nyócvanezerbű ez nem fussa?”
  • 17. nemecsekerno_007 2013. január 25. 21:06
    „15. queenmargareth1 2013.01.25. 20:40

    Kádár nem Merci gyárat avatott volna :(”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lebukott a kecskeméti Merci ellenfele - Első képeken a Audi A3 négyajtósa

Közel két évvel ezelőtt szedánként láthattuk először az új Audi A3-ast, ám a piacra mégis a meredekhátúak érkeztek először, s az utcán először most látott lépcsős csak idén futhat be. Tovább olvasom