Délmagyar logó

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 12°C Még több cikk.

Már előkészítési fázisban az 51-es főút felújítása

A tervek szerint 2013 második felére megújul és városi elkerülő szakaszokkal bővül az 51-es út. A beruházásnak jelenleg az előkészítési munkálatai folynak. Erre a fázisra több mint 1,3 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 85 százalékát az Európai Unió állja.
Az 51. számú főút Magyarország egyik jelentős sugárirányú főútja. Nagyon fontos főúti hálózati elem Budapest és a Dél-Alföld között, tranzitútvonal az észak-délkeleti irányban, viszonylag kevés települési átkelési szakasszal. A szekszárdi (M9), dunaföldvári (52. számú főút) és dunaújvárosi (M8) Duna-hidak felvezető kapcsolataként a főút jelentős tranzitforgalmat bonyolít le Budapest és Kalocsa, illetve Baja kistérségei között. A főútnak hosszabb távon a déli országhatár, a felújított hercegszántói határátkelő (Szerbia) felé irányuló átmenő forgalmat is le kell vezetnie.

„A főút felújítása mind közlekedésbiztonsági, mind forgalmi szempontból egyre sürgetőbbé vált – mondta el a delmagyar.hu-nak Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. – Jelenleg a korszerűsítési munkálatok előkészítése folyik, e fázis a tervek szerint 2012 utolsó negyedében zárul" – tájékoztatott a szakember.

A beruházásnak jelenleg az előkészítési munkálatai folynak.
A beruházásnak jelenleg az előkészítési munkálatai folynak.

A beruházás során Baja és Solt között három szakaszban összesen 48 kilométer hosszon erősítik meg a burkolatot, amely 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek közlekedésére is alkalmas lesz. A kerékpárosokra is gondoltak a tervezés során: a jellemzően óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főút mellett kerékpárutat alakítanak ki a Bátya–Baja szakaszon, kiegészítve a Kalocsától induló kerékpárutat egészen Bajáig. Emellett újjáépül a az útszakaszok vízelvezető rendszere is.

A dunaföldvári híd és az Alföld középső területeinek kapcsolatából adódó nyugat–keleti és észak–délkeleti irányú tranzitforgalom Solt város belső úthálózatát nagyon jelentősen terheli. A várost északról, illetve ennek folytatásaként délkeletről elkerülő út megvalósításával a belterület érintése nélkül bonyolódhat a tranzitforgalom. A most futó előkészítési folyamat e két tervezett fejlesztésre is kiterjed.

A tervezett beavatkozások többségéhez már rendelkezésre állnak a jogerős építési engedélyek. Jól halad a kiviteli tervek készítése is, egyes helyszínek esetében már elkészültek a dokumentumok. A tervezésben a TURA-TERV mérnökiroda Kft., az UVATERV Zrt., a Környezetfejlesztés Kft., a BOKÚT-Terv Kft., a PRO-URBE Mérnökiroda Kft. és a VIAFUTURA Kft. vesz részt.

A több elemből álló beruházás előkészítésére 1 375 733 265 forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig európai uniós forrás, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.

Olvasóink írták

  • 1. balsafa 2010. szeptember 15. 16:54
    „viszonylag kevés települési átkelési szakasszal - Lehet tudni, mely települések esnek ebbe a kategóriába?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nyakláncot, utánfutót loptak - rendőrségi hírek Bács megyéből

Az elmúlt 24 óra bűnügyi híreinek összefoglalója Bács-Kiskun megyéből. Tovább olvasom