Délmagyar logó

2017. 08. 23. szerda - Bence 15°C | 25°C Még több cikk.

Március végén már ügyfélautót is gyárt Kecskeméten a Mercedes

Száz Magyarországon készült Mercedes B-osztályú tesztautót már most „nyüstölnek" a profi pilóták, március végén pedig már az ügyfeleknek szánt első modellek is legördülnek a kecskeméti gyártósorról. A tavaly itthon kínai tempójú bővülést produkáló márka tavasszal ismét bevezeti az autót – immár a hazai piacra, s jár hozzá a februárban debütált új szolgáltatás, a 2+2 éves garancia is.
A Mercedes-Benz importőre 2011-re két számjegyű növekedést tervezett Magyarországon, amelyet 32 százalékos bővüléssel teljesített is – mondta a csütörtöki budapesti sajtóreggelin Ingo Fröhlich, Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője. Az alig egy éve nálunk élő szakember – gyermeke nemrég kezdte Budapesten az óvodát – június végén mutatkozott be a sajtónak, a mostani tehát már a második „nagycsoportos" háttérbeszélgetés volt.

Ingo Fröhlich, Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője
Ingo Fröhlich, Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezetője
Az ügyvezető jól meg is dicsérte a duplázó jelenlévőket, azt mondta, sok ötletet kapott az első beszélgetésen, s abból többet hasznosított is új, február elsején indult szolgáltatásuknál, az Integrált Szerviz Csomagnál. Ez a prémiumszegmensben ma még egyedülálló Magyarországon.

A Mercedes nem csak összességében, a személygépkocsik területén is jó évet zárt 2011-ben Magyarországon: az 1085 darabos értékesítés 32,3 százalékos növekedést jelent. Ezt kommentálta úgy Ingo Fröhlich, hogy már-már kínai a tempó, mindenesetre közel s távol nincs párja ennek a dinamikának – még akkor is, ha a bázis alacsony volt. Erre az esztendőre is két számjegyű növekedést tervez a Mercedes-Benz, s a márka már azt is óriási eredménynek tartja, hogy 2011-ben nagyon hosszú idő után először bővült a globális személyautó-piac Magyarországon. Szóval, a 45 ezres darabszámnak is lehet örülni, ha az az első plusz a 2004-es 200 ezer feletti „aranyesztendő" óta.

Az ügyvezető, aki már hét országban dolgozott és a pénzügyi – finanszírozási – területről érkezett, meglepően képben volt a magyar gazdaságpolitikával kapcsolatban. Üdvözölte a regisztrációs adó csökkentését, a Magyarországon külföldi rendszámmal futó autók elleni fellépést és ő is úgy véli, új lendületet adhat a piacnak a január 1-jétől életbe lépő áfatörvény-változás. E szerint a nyílt végű pénzügyi lízingnél lehetővé vált az áfa-visszaigénylés. Ahogy fogalmazott: a készpénzes vételnél mindig van jobb megoldás, az új lehetőség kapcsán pedig azt javasolta az ügyfeleknek, legalább egy évig finanszíroztassák az autót.

Elsők között teszteltük a B osztályú Mercedest. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A magyar gazdasággal kapcsolatban a mérleg „negatív" serpenyőjébe azt tette, hogy növekedett az áfa, valamint azt, hogy az általános adócsökkentés egyáltalán nem generált fogyasztásbővülést.

Visszatérve az adatokra, a tehergépkocsik területén ugyancsak jelentős, 54 százalékos növekedést regisztrált a Mercedes. A haszongépjárművek szegmensében tavaly érkezett az új Actros, a nagyhaszon-gépjárművek piacán egyértelműen a nemzetközi szállítmányozás volt a húzóágazat.

Az elmúlt évben féltucatnyi új modellt vezetett be a Mercedes, erre idén rátesz egy lapáttal. A kompakt szegmens például az az A- és a B-osztály mellett, három további modellel bővül. Bár a B-osztályt már bemutatták, a Kecskeméten készülő autó megér egy duplázást, vagyis egy újabb piaci bevezetést. A Rastattban már gyártott modellel csavarra azonos kecskeméti autóból már száz tesztmodell fut az utakon, profi sofőrökkel, akiktől nagyon jó visszajelzések érkeznek. Már ezek is „eladásérettek", ám nem kerülnek piacra, az első ügyfélmodellek március végén gördülnek majd le a kecskeméti gyártósorról.

Idén érkezik a CLS Shooting Break is
Idén érkezik a CLS Shooting Break is

Ingo Fröhlich beszélt arról, hogy Mercedes-Benz az érkező modellekkel a formatervezésre érzékeny fiatalokat is meg kívánja szólítani. Mind a karosszéria, mind a beltér esetében megfigyelhető a fiatalosság, a lendület és a trendi formatervezés. Említette Németh Gábort, aki magyarként a karosszériáért, a külső designért felelős tervezőcsapatban dolgozott a B-osztályon. Egyébként alakulóban már a kecskeméti Mercedes szlogenje is: Világklasszis Magyarországról.

A 2012-es év ugyancsak izgalmas modellje a kategóriateremtő SL, amely májusban ünnepli 60-ik születésnapját. Említendő a GLK, amely a SUV-kategóriában az egész világon kedvelt, s az idei facelift eredményeképpen a „urbánus, individualista, szexi karaktert kap". Mint ismert, világszerte ez a szegmens bővül a leginkább, megéri tehát a befektetett energiát.

Citan az új transzporter
Citan az új transzporter
Az idei újdonságok sorát folytatva kiemelhető a G-osztály, amely az évek során semmit sem veszített értékéből, karakteréből – idén ez a modell is frissebb vonalakat kap. Szintén 2012-ben mutatkozik be az exkluzív és elegáns CLS Shooting Break.

Az esztendő meglepetése egy teljesen új transzporter modell lesz. A Mercedes-Benz a városi kishaszonjármű szegmensben – várhatóan őszi premierrel – mutatja majd be új modelljét, a Citan-t. A transzporterek és haszonjárművek esetében továbbra is a variálhatóság és a minőség jelenti a márkaelőnyt – a lehetőséget pedig a flottaértékesítés kiaknázása.

A Mercedes-Benz ebben idén Magyarországon is bevezeti a “Jahreswagen" használtautó márkát. Változik tehát a „Csak Ön tudja, hogy nem új" megközelítés és kibővül a program. Ebben olyan használt autók vehetnek részt, amelyek legfeljebb 6 évesek vagy maximum 150 ezer kilométert futottak. Ezekhez olyan szolgáltatások tartoznak, mint például a 12-24 hónapos műszaki garancia, az országúti segélyszolgálat vagy teljes műszaki átvizsgálás. Az autókat természetesen a márka szabványai szerint készítik elő a vevőknek.

Az új GLK
Az új GLK


Integrált Szerviz Csomag
A Mercedes-Benz Hungária Kft. bevezette az Integrált Szerviz Csomagot, amely ingyenes karbantartási- és javítási garanciát biztosít minden olyan új Mercedes személygépkocsihoz, amelyet hazai márkakereskedő értékesített és helyezett forgalomba 2012. február 1-je után. A kezdeményezés a prémiumszegmensben egyedülálló a hazai piacon, mert 4 éves időtartamon vagy 120 ezer km-es futásteljesítményen belül a szolgáltatások díjmentesek. A jármű költségei előre tervezhetőek, ami nem utolsósorban az üzemeltetésnél jelent megtakarítást, illetve továbbértékesítéskor lehet értéknövelő tényező.

Olvasóink írták

  • 9. deszkás 2012. február 20. 09:54
    „A 38 éves Skodámon nincs annyi rozsdafolt mint pl a Merci transzportereken.”
  • 8. racionalitás? 2012. február 11. 11:44
    „7. lukrecia 2012.02.10. 19:43

    volt már mercim...és nem kell többet....árához képest kevés...---meg kell nézni egy picit a német meghibásodási ADAC jelentést....merci a hátsó harmadban...audi a6-a8---szintén.”
  • 7. lukrecia 2012. február 10. 19:43
    „Ismet sok okos ember mond laikus kommenteket. Igaz egyik sem ult meg ebben az autoban, de megy a jo magyar becsmerles. Irigyseg, kotekedes, magyaros altalanos viselkedes??? De bezzeg, ha a tietek lenne, lehet ez lenne a vileg legjobb autoja;;;;????
    A muszaki parameterekben mar eljutottunk az elsokerekmeghajtasig ,, bravo. De csak ennyi ?? ennel sokkal jobb am”
  • 6. galuska 2012. február 10. 18:47
    „nyüstölném én is őket főállásba havi 500ezerért”
  • 5. Queenmargareth 2012. február 10. 18:44
    „ez is csődbe megy:))))))))”
  • 4. racionalitás? 2012. február 10. 18:06
    „3. zso1986 2012.02.10. 16:49
    A "B" elsőkerékhajtású, az már nem akad el olyan könnyen. mint a háccsós bálnák :D

    ez igaz de 8 misiért már lehet autót is venni...nem B MERCIT...”
  • 3. zso1986 2012. február 10. 16:49
    „A "B" elsőkerékhajtású, az már nem akad el olyan könnyen. mint a háccsós bálnák :D”
  • 2. racionalitás? 2012. február 10. 15:40
    „meg használhatatlanok 10cm-es hóban...a csillag miatt még nem repül...nem engedtek haladni...ott rázták előttem a seggüket...áááááááááááááááá”
  • 1. papika56 2012. február 10. 11:01
    „Csoda szép és jó autók ! Csak sok millió magyar ember számára---- álom marad !”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Másfél és 3 éves gyereket mentettek meg a fagyhaláltól a rendőrök

Kihűlés tünetei mutatkoztak két afgán gyermeknél, amikor határsértő családjukkal együtt elfogták őket a rendőrök Kelebia közelében. Tovább olvasom