Délmagyar logó

2017. 06. 25. vasárnap - Vilmos 22°C | 36°C Még több cikk.

Mercedes-építkezés: nem magyaros a tempó

Kecskemét – A Kecskemét külterületén fekvő 441 hektáron gőzerővel épül a Daimler út 1. szám alatt fellelhető majdani Mercedes-gyár. Jelenleg két magyar és egy külföldi cég munkásai tüsténkednek az óriásberuházáson.
- Harmadikként a Strabag csatlakozott a már munkában lévő két céghez, ez a vállalat idén januárban látott hozzá a 75 ezer négyzetméteres karosszériaüzem, a 100 ezer négyzetméteres összeszerelő csarnok és a 6 ezer négyzetméteres szolgáltató központ kivitelezéséhez – avatta be a részletekbe a delmagyar.hu-t Sztipichné Kozári Edina. – A munkálatok előreláthatólag 2011-ig tartanak, az értéke pedig 56 millió euró.

A Mercedes-Benz Hungária kommunikációs vezetője kiemelte, a külföldi nagyvállalat színrelépése előtt két hazai szereplő már jelentős szerephez jutott az építkezés során. - Július 1-jén a tereprendezési munkálatokkal kezdődött meg az építkezés, melyet a Duna Aszfalt végzett el októberig. A kivitelező további megbízást kapott a gyáron belüli út- és térkőburkolat, valamint csatornaépítési munkák elvégzésére.

Gőzerővel folyik a munka a majdani kecskeméti Mercedes-gyár területén. Fotó: Garai Szakács László
Gőzerővel folyik a munka a majdani kecskeméti Mercedes-gyár területén.
Fotó: Garai Szakács László

- Az első, összesen 30 ezer négyzetméteres épület - a lakkozó üzem és karosszériatároló csarnok - kivitelezését is magyar vállalat, a KÉSZ kapta. Feladata az építésen túl minimális elektromos munkákra és a burkolatokra összpontosul. A berendezés, a gépészet más céghez tartozik, a magasépítési munkálatok novemberben kezdődtek meg – tette hozzá Sztipichné.

A tervek szerint 2012-től 100 ezer gépkocsi feletti kapacitással, a rastatti üzemmel együttműködve termelő kecskeméti Mercedes-gyár egyelőre 40 alkalmazottal rendelkezik. A már felvett munkások szakirányú és nyelvi képzése a Heliport Oktatási központban történik Kadafalván, ahol egy mini gyárat is berendeztek.

Többek között logisztika, minőségmenedzsment, műszaki üzemellátás, karbantartás, gyártás, informatika, emberi erőforrások, beszerzés valamint pénzügy & kontrolling területekre jelenleg is keres szakembereket a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary. A toborzás folyamatos, a jelentkezés az interneten keresztül zajlik.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. klj_54 2010. március 08. 15:03
    „Emberek, én évek óta külföldön melózok.
    A magyar melóst ..... a német, holland és más melós, mert képtelen tartani a lépést vele!
    Nekem is szóltak már többen is, hogy ne toljam le a bringát Zaisa parkolóig (San Sebastian előtt az első kijáró Spanyolban) a Párizs előtti Vémars parkolótól, mert akkor tőlük is elvárják!
    Tehát nagyon nem kellene lenézni honfitársainkat.
    Ha ugyanolyan eszközöket kap mint a nyugatiak, akkor agyoncsapja őket gyorsaságban, ugyanolyan minőség mellett!
    És mindezt sz@rért vizeletért teszi:(”
  • 24. Léni 2010. február 11. 15:47
    „Az lett volna a megoldás, ha nem épül arra autópálya mert akkor a Mercedes-gyár nem ide
    települt volna.Lehet, hogy az új kormány nem csak a multikat, a külföldi beruházókat zavarja
    el, talán az autópályákat is felszántja a tüntető gazdák méregdrága traktoraival? Majd látjuk.”
  • 23. bélás 2010. január 20. 10:03
    „Ezért nem halad akkor semmi más munka, mert az összes nagy és normális kivitelező ott van.”
  • 22. azigazitrebitsch 2010. január 19. 08:43
    „Hová ez a nagy sietség ,jön az igazi magyarok pártja és kisöpri őket az összes multival együtt, az országból!
    Csendben hozzátéve:a munkahellyel,a fizetéssel,meg az adókkal együtt.Az lesz majd a szép világ ,nem zavar minket a multi és így nyugodtan bámulhatjuk egymás csupasz valagát!Hajrá fiúk!!”
  • 21. koxos 2010. január 15. 17:50
    „ezek a gyárak pikk-pakk letelepülnek de ugyan ilyen gyorsan le is tipliznek”
  • 20. skynet 2010. január 14. 23:53
    „Nemsokára készen lesznek az összeszerelő üzemek!!Aztán jajj lesz nektek söpredék humánok....”
  • 19. hírfigyelő 2010. január 14. 12:58
    „Lehet a mercisek sejtik a magyar tempót....”
  • 18. bambinaXX 2010. január 14. 04:06
    „16! Biztos, h ezt ide akartad írni?”
  • 17. franzvon 2010. január 13. 18:44
    „Bentley ucca három alatt megnyílott a kutyatár-
    Kutyatár,kutyatár roll-royce fülű Aladár...”
  • 16. TomTaylor 2010. január 13. 18:36
    „Én ugyanígy jártam, mint a cikk írója. Mivel céges autóm van a szelvényvásárlásról számlát kértem. Mire visszamentem az autóhoz ott virít a csomag. Az őrök csak egy pár autót mentek arrébb. Mutatom nekik a megvásárolt csomag szelvényt, meg a számlát. Erre azt mondják, ők nem tudnak sztornózni, menjek az ügyfélszolgálatra a bizonyítékokkal és kérjek törlést a büntetésre. Még aznap megtettem. Azt ígérték 30 napon belül válaszolnak, és van esély a törlésre, bár megjegyzik, hogy parkolni és várakozni ELŐRE MEGVETT jeggyel lehet a városban. 30 nap után sem kaptam levelet, sőt 1 évig sem. Egyszer aztán jön egy levél, hogy mivel nem fizettem be a büntetést (mert azt mondták még a reklamálásnál, hogy nem fizessek, várjam meg a 30 napot.) fizessek 19.000 pénz!!! Én is hibás vagyok benne, mert el is felejtkeztem róla. Mint kiderült valóban válaszoltak 30 napon belül, csak a postai értesítő nem landolt a postaládámban (csak ajánlott volt a levél). A kézbesítetlen levél visszakerült a Szeparkhoz és ott levitték az iratraktárba és ,,pihentették" egy évig.
    Megjegyzem, hogy autóm céges és kb. 20 másodperc alatt kideríthető cégem elérhetősége. Felhívhattak volna, megkérdezhették volna, miért nem vettem át a levelet? Nem, inkább a pótbírság, meg a kamatok. Ki kellett fizetnem.
    Mint kiderült postaládám a Bermuda háromszöghöz tartozik, mert azóta legalább 3 ajánlott levelet nem kaptam meg! A cédulák nyom nélkül eltűnnek a ládából! Lehet, hogy a szomszéd szórakozik?”
  • 15. Logaritmus 2010. január 13. 17:48
    „mitudomain: na igen, ha nincs konkrétum, még mindig rá lehet sütni a bélyeget, hogy XY lopja belőle a pénzt, vagy éppen buzi, netán alkoholista.”
  • 14. mitudomain 2010. január 13. 17:33
    „7. Logaritmus: Egyszerüen... lopják a komcsik a pénzt, ennyi :) ugyanugy mint anno a napfényfürdőnél is ment.. Szánalom.”
  • 13. hién 2010. január 13. 16:10
    „Haladnak a munkával? Miért baj ez? Nyílván a magyar szem már hozzászokott a 4-es Metro építésénél megszokott kidobott pénzért semmit nem kapunk munkához.....”
  • 12. yunatidus 2010. január 13. 14:48
    „kedves tótkomlósi!
    te valamit nagyon félreértettél a gondolataimból. nem a munkával van problémám, meg nem is a hajtással. azt tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy elmúlt a 8 óra munka 8 óra pihenés 8 óra szórakozás ideje, és a tingli-tangli munkavégzés ideje is. a problémám a kivitelező cégtulajdonosoknak a dolgozóikhoz való hozzáállásával van. míg te valószínúleg már a sörödet kortyolgattad a medence partján, ők még akkor is az igát húzták, aztán meg összességében 3-4 órát utaztak is naponta a munkahely és lakóhelyük között. a fizetéskor ez nem jutott érvényre, sőt, munkavédelmi ellenőrzés alkalmával körmüket rágva sulykolták a dolgozókba, hogy "meg ne mondjátok, hogy 12 óráztok... stb". olyan büntetést akasztottak volna a nyakukba, hogy belerokkantak volna. a dolgozó meg mit tehet mást, hallgat, hogy otthon ne haljon éhen a család. ezt mifelénk néha még hívják kizsákmányolásnak is.
    egyébként dolgoztam építkezésen, tudom milyen az.”
  • 11. AntoniusXXI 2010. január 13. 14:02
    „Megy ám a népámítás. Zsír.”
  • 10. triniti 2010. január 13. 12:21
    „Én épiparban dolgozom, dolgoztam. tudom jól, hogy mi kell ahhoz hogy valami gördülékenyen menjen. Píz (money, zsé,lé, cash, zöldhasú...stb) és erős beruházói nyomás, ami alapján a törvényt lehet máshogy is értelmezni, mint ahogyan az fogalmazva van. Mert a magyar jogász állam(sajnos nem gazdasági...)és annyira túlbonyolított az egész engedélyezési kivitelezési jog, hogy amennyire csak lehet megvágják a beruházót. Itt viszont a magyar állam térden csúszik imával hogy sikerüljön, mert ugye mindenkinek érdeke. De ehhez páros lábbal kell taposnunk valamin. És tapossuk is. És így működik is. Magyar népnek be lehet tömni a száját a látvánnyal, neki annyi elég is. Hogy mi bábmunka megy mögötte talán soha sem tudjuk meg. De lesz majd olyan akivel példát fogunk statuálni. Pl. lehet hogy a merci lesz, ha továbbra se vesznek dudút a válság miatt, vagy a túltelített piac miatt. (merész húzás az olajipari válság alatt kocsi gyárat építeni)
    Hát hajrá! Nem az épület lesz az ami miatt nem lesz sikeres, az már biztos...”
  • 9. joy 2010. január 13. 12:05
    „Remélem, a 2-es tuja vonal is Mercigyárhoz hasonlóan épül, nem m.Agyarmódra sz.rakodással!”
  • 8. jozicsenko 2010. január 13. 11:46
    „7. hozzászólás Logaritmus 2010.01.13. 11:10 egyszerűen: lecsukat mindenkit, aki nem éljenzi első viktor királyt! :-)”
  • 7. Logaritmus 2010. január 13. 11:10
    „A FIDESZ ebbe hogy fog majd belekötni? Mert ebbe is belefog, mint az autópálya építésbe, szegedi fejlesztésekbe, MINDENBE!”
  • 6. tótkomlósi 2010. január 13. 10:41
    „yunatidus!
    <moderálva sértő>
    Egy építkezésen nem lehet fehér ingben dolgozni!
    Máshol sem a földből nőnek ki az épületek maguktól, csak locsolni kell őket!
    Mindenhol vannak ilyen és ettől komolyabb építkezések, ahol DOLGOZNI kell!
    Te még az életben nem dolgoztál építkezésen!
    Vagy ha igen, akkor miért nem lettél cukrász?

    Nem rinyálni kell, hanem dolgozni, barátom!”
25 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nejéhez sietett a kórházba szemben a forgalommal

A 84 éves férfi vasárnap halt meg az M5-ösön. Hiába integettek, villogtak neki. Tovább olvasom