Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Mercedes-gyár: egységfront az ellendrukkerekkel szemben

A város jó hírnevének megvédése érdekében a kecskeméti önkormányzat képviselőtestületének tagjai pártpolitikai hovatartozástól függetlenül összefognak az épülő Mercedes-gyár lejárató kampányában résztvevőkkel szemben.
Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a HVG 2009/36-os, Népmese? – Üzletelés a Mercedes-telkekkel címlappal megjelenő száma lavinát indított el. Napokon át másról sem volt szó a tévében és a rádióban, minthogy a kecskeméti önkormányzat és az ingatlanügyleteken meggazdagodó, átlagosan 36 százalékos sikerdíjjal dolgozó Best Invest Kft. vajon egyezséget kötött-e a háttérben vagy sem.

- Az önkormányzat és a Best Invest Kft. között semmiféle jogi kapcsolat nem volt és tudomásom szerint ez a cég évek óta rendelkezett körülbelül kétszáz hektárra vonatkozó szerződéses megállapodással ezen a területen – árulta el érdeklődésünkre Szemereyné Pataki Klaudia alpolgármester asszony, aki 2008. június 18-i megválasztása óta irányítja a Daimler-Benz-beruházás koordinálására létrehozott csoportot. - Ezt az is bizonyítja, hogy városunk közgyűlése már 2006. június 28-án foglalkozott a kérdéses területre vonatkozó rendezési terv módosításával.

- A módosításra vonatkozó kérelmet a Best Invest Kft. kezdeményezte, célja iparterület kijelölése volt nagyberuházás számára. Ez a beruházásra alkalmas terület az ITD Hungary (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség – a szerk.) adatbázisában már évek óta szerepelt, ők ajánlották ki a Mercedesnek, és lényegében egy kész megállapodásban – Daimler-Benz, ITD Hungary, Best Invest – kérték az önkormányzat együttműködését. Törvényesen és etikusan jártunk el az ügyben – szögezte le Szemereyné.

Mercedes-gyár: egységfront az ellendrukkerekkel szemben
Mercedes-gyár: egységfront az ellendrukkerekkel szemben

Még nem csitul a vihar. Dr. Zombor Gábor polgármester napirend előtti felszólalás formájában hívta fel a figyelmet a probléma jelentőségére. – A beruházással kapcsolatos valamennyi döntést egyhangúlag, egyetértésben hoztuk meg, arra kérem a képviselőket, hogy erősítsék meg az együttműködést – mondta a városvezető. – Nyílt titok, sokan szerették volna, ha a Mercedes nem Magyarországot, azon belül nem Kecskemétet választja, az ellendrukkerek az életveszélyes fenyegetésektől sem riadnak vissza.

A fideszes polgármesterrel egyetértésben szocialista frakcióvezető is felháborodásának adott hangot az elvtelen vádaskodás miatt. – Egy egyszerűen megítélhető jogvitából teljesen feleslegesen dagasztottak országos botrányt – jelentette ki Dr. Brúszel László, aki egyéni ügyvéd, jogi tanulmányait Szegeden, a József Attila Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi folytatta.

Az országos politikában soha nem látott méreteket ölt az ellenségeskedés, helyi szinten – Kecskeméten legalábbis – összefog a jobb és a baloldal. Nem véletlenül, hiszen a Daimler-Benz 800 millió eurós beruházásának sikere közös érdekük. A város külterületén, 400 hektáron épülő kelet-közép európai üzem közvetlenül 2500, közvetve pedig, a beszállítókon keresztül, további 10 ezer munkahellyel kecsegtet.

Az Európai Bizottság július 16-i határozatában jóváhagyta Magyarország 111,5 millió eurós (közel 30 milliárd forintos) támogatását a német autóipari óriásvállalat tulajdonában lévő Mercedes-Benz Hungary részére. Szakértők előrejelzése szerint a befektetés a bruttó nemzeti össztermék (GDP) egy-másfél százalékos növekedését eredményezi. Dr. Zombor Gábor a delmagyar.hu-nak adott interjújában arról is beszámolt, hogy várhatóan hat-hét milliárd forintnyi iparűzési adó folyik majd be a városi önkormányzat kasszájába évente, amint megkezdte a gyár a működését. A termelés 2012-ben indulhat meg.

Olvasóink írták

  • 16. anna 2009. szeptember 13. 20:18
    „VÉGRE!!!
    Mégiscsak van ebben az országban az irigységen kívül, egy kis ész is. Nem vagyok érintve a gyár ügyében személyesen, de rohadtúl utálom, hogy egyeseknek az életük másból sem áll, mint mások teljesítményét leszólják. Ez is egy tehetség, de az eredmény undorító.
    Ha lehet Sólyom elnök úr maradjon ki az ügyből, nehogy kampányt indítson a homokdűnék megóvására. Pont elegendő kárt okozott már. Csak vélemény, pör esetére!!!!”
  • 15. sanya6 2009. szeptember 12. 19:23
    „Macs
    Teljesen igazad van én is Kecskemétnek szurkolok, de vannak akik ellendrukkerek és mindenféle rosszat összehordanak a lejáratáshoz. Ezért írtam, hogy addig tökölnek, míg elviszik máshová és akkor jön az igazi köpködés, hogy ki mit rontott el.”
  • 14. őrgróf 2009. szeptember 12. 14:20
    „M_R igen régen járhattál Kecskeméten, külenben nem írnál ennyi hülyeséget! Hatalmasan fejlődő városról hordassz hete-havat össze. (szegediként csak gratulálni tudok és szurkolok nekik.)”
  • 13. M_R 2009. szeptember 12. 12:39
    „Valami disznóság van a dolgoban. Teljesen logikátlan hogy a Mercedes egy poros vidéki városkába akar gyárat építeni, ahol nics szakképzett munkaerő, nincs infrastruktúra, nincs semmi.
    A logikus választás egy Budapest melletti ipari park lett volna: van munkaerő, közel van minden: repülőtér, vasút, közút.

    Az meg egy autógyárhoz kevés hogy hogy a helyi munkerő használható földet talicskázni. Szakembert meg hozhatnak Budapestről...”
  • 12. joy 2009. szeptember 12. 08:07
    „Nagyon remélem, sikerrel jár Kecskemét!
    Ahol a fejlődésért össze tud fogni a prolitika, ott jelentősebbek az eredmények.”
  • 11. macs 2009. szeptember 11. 20:12
    „sanya6,

    tudod, ha végig gondolod, munkahely a gyárban, munkahely azoknál a magyar KKV-nál, akik beszállítók lesznek. Családoknak megélhetés, állami bevétel, amiből fizetni lehet az egészségügyben, oktatásban stb. területen dolgozóknak. Győrben az egyetemen az Audi számára képez mérnököket, végez kutatásokat. Kecskeméten a Főiskola is fejlődhet. Ebből csak profitálhatunk, csak előnyünk lehet.
    Ha elviszik a szlovákok, ezt mind elviszik.
    A szlovák csoda az oda települt autógyáraknak köszönhető. (WV, Kia, Peugeot-Citroen, Hunday)”
  • 10. sanya6 2009. szeptember 11. 18:56
    „macs igazad van majd a szlovákok megépítik és nem engedik be az avatásra Solyomunkat.”
  • 9. macs 2009. szeptember 11. 18:41
    „Emberek, gondolkozni kéne! A gumiabroncsgyárat már elüldöztük. A Mercedest is el akarjuk? Aztán kiabálunk, hogy valaki teremtsen munkahelyet? A szlovákok, legyelek biztosan lecsapnak a lehetőségre, aztán panaszkodhatunk, hogy nincs munkahely.

    Kedves Gyöngyösi Balázs, szívesen olvasnék egy konkrétumokat, tényeket, adatokat tartalmazó cikket.”
  • 8. sanya6 2009. szeptember 11. 18:39
    „A régi úri igazmagyarok is a nagy dunai árvíz után hihetetlen nagy telekspekulációba kezdtek. Tévedtek, ha azt hiszitek és hírdetitek, hogy az elvtársakban van a baj. NEM!! Ez magyar betegség, független pártállástól.”
  • 7. őrgróf 2009. szeptember 11. 18:00
    „Szerintem senki nem az önkormányzatot hibáztatja. Én is (szegediként is!) drukkolok, hogy sikerüljön a beruházás. Itt csak az volt az érdekes, hogy egyesek tudták, hol kell értéktelen ( mondjuk mezőgazdasági értékű) földet venni, és azután azt igen magas áron értékesíteni. És ez mindig így lesz, amig ezt a kérdést nem rendezik: pl. aranykorona-érték, plusz-mínusz 10%. És űállami kisajátítás. Adja, nem adja, ha a közösségi (ország) érdek úgy kívánja, el kell venni ezen az áron. ( esetleg lehet a németországi példát utánozni?!)”
  • 6. Vandorr 2009. szeptember 11. 17:19
    „... és azután a Mercedes lesz a "Mi autónk"?”
  • 5. TrombiFrédi 2009. szeptember 11. 17:14
    „Egységben az erő!!!”
  • 4. flexsnake 2009. szeptember 11. 16:47
    „Ez engem nem érdekel :D”
  • 3. AntoniusXXI 2009. szeptember 11. 16:16
    „2. hozzászólás Logaritmus 2009.09.11. 16:06
    Ember! A példáid nem igazán stimmelnek! A Mercedes sok-sok milliárdot hoz a konyhára! Vagyis sokkal többet tesz a "közösbe", mint amennyit kivesznek az "elvtársak". Amiket te hoztál fel, azok mindent visznek, de semmit sem hoznak! A GDP ilyen mértékű növekedése meg a rengeteg munkahely azért sokat nyom a latban!”
  • 2. Logaritmus 2009. szeptember 11. 16:06
    „AntoniusXXI, miért is kellene egy kis korrupciót elviselni? Ebben az országban már éppen van elég: BKV, MÁV, Zuschlag, Kaya Ibrahim, stb. Annyira balkáni, hogy amikor idejön egy külföldi, akkor jó magyar szokás szerint meg akarjuk kopasztani, túlszámlázunk, átverjük, kifosztjuk, elüldözzük. Nagyon kár.”
  • 1. AntoniusXXI 2009. szeptember 11. 14:48
    „A lényeg, hogy mindenki jól jár! Ha tényleg lesz 10 ezer munkahely, akkor egy kis korrupciót igazán el lehet viselni!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hárommilliós lopás Felsőszentivánon

Összesen mintegy hárommillió forint értékű készpénzt és ékszert loptak el egy családi házból… Tovább olvasom