Kecskemét, Szeged - Vajon hogyan kerül a tévé képernyőjére vagy az internetre az élő adás? Ennek jártunk utána a Kecskeméti Televízió közvetítőkocsijának legújabb bevetésén.
Ma már egyáltalán nem számít újdonságnak, hogy élő közvetítést láthatunk a tévé képernyőjén vagy az interneten keresztül. Sőt, az sem ritka, hogy az adás nem egy televízió stúdióból, hanem egy külső helyszínről érkezik hozzánk. Sokunknak azonban fogalma sincs arról, hogyan kerül a kamerák képe a műholdon vagy a világhálón keresztül a szobánkba.
A Kecskeméti Televízió munkatársai néhány éve már nem csak a stúdióból sugároznak élő adást. A helyi televíziók között ugyanis azon kevés kivételek közé tartoznak, akik rendelkeznek közvetítőkocsival. A gördülő stúdiót három évvel ezelőtt építették meg, amivel a napokban éppen Szegeden dolgoznak a televízió munkatársai.
Idén az Armel Nemzetközi Operaverseny és Fesztivál házigazdája a Tisza parti város színháza. Az előadásokat nem csupán a helyszínen, hanem az Arte francia-német nyelvű művészeti televíziós csatorna internetes változatán is lehet látni, az Arte Live Web honlapján keresztül. Ebbe a közvetítésbe kapcsolódott be a KTV.
- A közvetítőkocsiban minimum hárman dolgoznak: egy munkatárs a hangért felel, egy másik a képért, a harmadik pedig a rögzítéssel foglalkozik. Szegeden esténként heten- nyolcan ülünk az autóban. Bent van az adásrendező, az asszisztense, egy képvágó, egy technikus, a gyártásvezető, a hangért felelős kolléga, és egy feliratozó – tudtuk meg Tasi Attilától, a KTV műszaki vezetőjétől.
A közvetítőkocsiba egyszerre öt kamera képe érkezik. A színházban dolgozó operatőrök fülhallgatón keresztül kapják az utasításokat a mobil stúdióból. A kocsiban mindegyik kamerához tartozik egy-egy számozott monitor, ezeken látja a képet a rendező, akinek instrukciói alapján vágják az adást. Majd rákerül a képre a francia felirat, és a közvetítés egy mixeren keresztül átalakítva már száguldhat is az internetre.
- A megrendelők többféle igényt támasztanak felénk. A szegedi közvetítés során digitális jelet kért a francia csatorna, ezért béreltünk egy videomixert, ami képes arra, hogy az analóg jelet átalakítsa. Így az adást már digitálisan küldjük tovább, amit aztán a számítógépes rendszeren keresztül élőben láthatnak a nézők a világhálón.
A közvetítőkocsival számos eseményen megfordultak már a KTV munkatársai. Leggyakrabban Kecskeméten dolgoznak vele. A Hírös Héten, a Bohém Fesztiválon és a Repülőnapon is láthatták már a város lakói a mobil stúdiót. - Leggyakrabban a Katona József Színház előadásait rögzítjük vele, de dolgoztunk már többek között Budapesten és Győrben is. Az RTL Klub felkérésére kézilabdameccset közvetítettünk, a Millenárison egy koncertet rögzítettünk, de kaptunk már felkérést a Muzsika TV-től is – tette hozzá Tasi Attila.
A Kecskeméti Televízió munkatársai néhány éve már nem csak a stúdióból sugároznak élő adást. A helyi televíziók között ugyanis azon kevés kivételek közé tartoznak, akik rendelkeznek közvetítőkocsival. A gördülő stúdiót három évvel ezelőtt építették meg, amivel a napokban éppen Szegeden dolgoznak a televízió munkatársai.
Idén az Armel Nemzetközi Operaverseny és Fesztivál házigazdája a Tisza parti város színháza. Az előadásokat nem csupán a helyszínen, hanem az Arte francia-német nyelvű művészeti televíziós csatorna internetes változatán is lehet látni, az Arte Live Web honlapján keresztül. Ebbe a közvetítésbe kapcsolódott be a KTV.
- A közvetítőkocsiban minimum hárman dolgoznak: egy munkatárs a hangért felel, egy másik a képért, a harmadik pedig a rögzítéssel foglalkozik. Szegeden esténként heten- nyolcan ülünk az autóban. Bent van az adásrendező, az asszisztense, egy képvágó, egy technikus, a gyártásvezető, a hangért felelős kolléga, és egy feliratozó – tudtuk meg Tasi Attilától, a KTV műszaki vezetőjétől.
A közvetítőkocsiba egyszerre öt kamera képe érkezik. A színházban dolgozó operatőrök fülhallgatón keresztül kapják az utasításokat a mobil stúdióból. A kocsiban mindegyik kamerához tartozik egy-egy számozott monitor, ezeken látja a képet a rendező, akinek instrukciói alapján vágják az adást. Majd rákerül a képre a francia felirat, és a közvetítés egy mixeren keresztül átalakítva már száguldhat is az internetre.
- A megrendelők többféle igényt támasztanak felénk. A szegedi közvetítés során digitális jelet kért a francia csatorna, ezért béreltünk egy videomixert, ami képes arra, hogy az analóg jelet átalakítsa. Így az adást már digitálisan küldjük tovább, amit aztán a számítógépes rendszeren keresztül élőben láthatnak a nézők a világhálón.
A közvetítőkocsival számos eseményen megfordultak már a KTV munkatársai. Leggyakrabban Kecskeméten dolgoznak vele. A Hírös Héten, a Bohém Fesztiválon és a Repülőnapon is láthatták már a város lakói a mobil stúdiót. - Leggyakrabban a Katona József Színház előadásait rögzítjük vele, de dolgoztunk már többek között Budapesten és Győrben is. Az RTL Klub felkérésére kézilabdameccset közvetítettünk, a Millenárison egy koncertet rögzítettünk, de kaptunk már felkérést a Muzsika TV-től is – tette hozzá Tasi Attila.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Öt órát dolgoztak a Szabadság úszóházon, mire megszabadították a hordaléktól - Uszadékkal küzdött a Jégvirág
Ötórás munkával szabadultak meg a szakemberek a Szabadság úszóházon fennakadt hatalmas mennyiségű uszadékfától, amit a vízügyi igazgatóság Jégvirág V. nevű hajója húzott ki a folyó sodorvonalába.

Hárommilliárdot költenek a ,,boldog békeidőket" idéző Széchenyi térre - Négyen álmodták újra a sokat látott teret
Május elején derül ki, hogy a négy benyújtott építészeti terv közül hirdetnek-e győztest, és a szakemberekből álló zsűri is csak akkor tudja meg, hogy kik álmodták újra a Széchenyi teret, amely a Modern Városok Programban (MVP) születhet újjá.