Délmagyar logó

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 8°C | 18°C Még több cikk.

Nem fűt a MÁV: vonatozzon mínusz 14 fokban!

Kecskemét - A Budapestről Szeged felé közlekedő gyorsvonat utasai közül többen arra panaszkodtak hétfőn, hogy a fülkéjükben egyáltalán nem volt fűtés, így sálban, sapkában, nagykabátban is átfagyva szálltak le a szerelvényről.
Ha a vonaton ücsörögve látszik a leheleted, semmiképpen sem vagy irigylésreméltó helyzetben. Márpedig látszott: méghozzá január 25-én, hétfőn reggel. A vonat menetrend szerint 4 óra 3 perckor indult Budapestről, a Nyugati pályudvarról, Szegedre 7 óra 15 perckor futott be. A 191 kilométeres út megtételéért a teljesárú menetdíjakat alapul véve az első osztályért 3650, a másodosztályért 2920 forintot kellett leszurkolni a jegypénztárnál. Az egymást érő sztrájkok korában nem lebecsülendő tény, hogy időben érkezett, a legtöbben azonban a tíz-tizenöt perces késésbe is belementek volna, ha cserébe fűtenek...

A Budapest-Szeged vonalon közelekedő vonatokat mindkét irányban ingázók töltik meg hétfő reggelente. Akik iskolába mennek vagy dolgozni indulnak, rendszerint vasúton érnek célba, akár a főváros, akár a dél-alföldi régió központja az irány. A MÁV-ot szidni örök divat, sokan úgy tartják, hogy koszos és büdös. Télen pedig általában a túlfűtöttség a baj. Nem véletlenül: elég gyakran jóval melegebb van a kelleténél. Hétfőn ilyen problémával nem szembesült az utazóközönség, többen arra panaszkodtak, hogy a fülkéjükben egyáltalán nem volt fűtés, így sálban, sapkában, nagykabátban is átfagyva szálltak le.

- Kecskeméti vagyok, a szegedi egyetemen tanulok. Utóvizsgára sietek. Úgy tűnik, oda is érek, mert a vonat nem késik, de azt nem gondoltam volna, hogy így át fogok fázni - mondta beletörődve egy huszonéves fiatalember. - Meg is kérdeztem a kalauztól, hogy miért nem fűtenek, azt válaszolta, hogy előrébb és hátrébb is vannak olyan fülkék, ahol meleg van. Nem caplattam végig kocsiról kocsira, az előttünk és az utánunk lévő fülkében viszont érdeklődtem: ott is kutyahideg volt, nekik is látszott a leheletük.

Ha a vonaton ücsörögve látszik a leheleted, semmiképpen sem vagy irigylésreméltó helyzetben. Fotó: delmagyar.hu
Ha a vonaton ücsörögve látszik a leheleted, semmiképpen sem vagy irigylésreméltó helyzetben. Fotó: delmagyar.hu

A vele szemben ülő középkorú férfi is bosszúsan csóválta a fejét, sálban, sapkában, nagykabátban vacogott. - Kiskunfélegyházáról járok le Szegedre dolgozni, reggel jövök, este megyek, folyamatosan ingázom. Mikor lenne baj a fűtéssel, ha nem akkor, amikor repkednek a mínuszok. Figyeltem az időjárásjelentést, ezért jól beöltöztem. Fel sem merült bennem, hogy idebent a vonaton csak egy-két fokkal lesz melegebb, mint odakint a szabadban.

Kicsike is így járt

Olvasói levél: "Én Szegedről járok dolgozni Békéscsabára nap mint nap, és állíthatom, hogy a reggel 6 óra 31 perckor Szeged Rókusról induló vonaton télen még egyszer sem volt olyan, hogy ne kabátban kelljen végigülni az utat. Fűtés van, amikor van, de szinte egyenlő a nullával. Amikor megkérdeztük a jegykezelőt, hogy lehetne-e jobban fűteni, azt válaszolta, hogy ez a maximum. Szép kis XXI. szazad. 60 ezer forintos dolgozói havi bérletért király a szolgáltatás. Valahogy megfordult a világ: nem a szolgáltató van az "ügyfélért", hanem én örülhetek, hogy még jár a vonat." (Kicsike)

Egy idős néni is elkeseredetten szállt le a vonatról. - Még ilyet? Nagyon hideg volt a vonaton! Beteg lett a kisunokám, nem mehet iskolába. Azért siettem Nagykőrösről Szegedre, hogy vigyázzak rá, amíg a lányom meg a vejem munkában van. Jól beöltöztem, de könnyen lehet, hogy most én is megfáztam - panaszolta.

A másik oldal véleményére is kíváncsiak lettünk volna, de a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságán hétfő délelőtt többszöri próbálkozásunk ellenére sem vették fel a telefont. Írásbeli megkeresésünkre azt a választ kaptuk, hogy az ügyet utaspanasz tartalma miatt az Ügyfélszolgálat vizsgálja ki. Csak ennek lezárultával kaphatunk részletes tájékoztatást.

130–150 percet is késtek a vonatok

A Budapest–Cegléd–Szeged-vasútvonalon is késtek a vonatok hétfőn, mivel a reggeli órákban leszakadt a felsővezeték Kőbányánál – közölte Both Ferenc, a Mávinform ügyeletese. Egy elővárosi vonat törött áramszedője szakította el. A Szegedre érkező vonatok 130–150 percet is késtek a délelőtti órákban – tudtuk meg az utasoktól. Akik Szegedről mentek Budapestre, csak Kőbányáig jutottak el, erre már a nagyállomáson felhívták az emberek figyelmét. Az egyik vágány felett délre, a másik felett fél kettőre javították meg a felsővezetéket, de a menetrend csak késő délutánra állt helyre. A 16.15-ös IC még 50, a 17.15-ös azonban már csak 10 percet késett.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. Kiscsillag0122 2010. február 02. 19:43
    „Útálom a vonatot.”
  • 43. samsung10 2010. február 01. 18:19
    „Szavazz rájuk és rohaggy meg”
  • 42. flexsnake 2010. január 31. 08:09
    „Na még egy ilyen ...szolgáltatás mint a magyar vasút.....”
  • 41. Zsoltee0716 2010. január 25. 22:44
    „"Az iskola egy helyben áll, itt azonban 100-120km/h-s sebességel "
    Gondolom én Szeged-Budapest között kicsit azért túlzás nem ezt a sebességet írni. Talán a 100-at eléri!
    Ennyi a cikkből nem derül ki az hogy az a kalauz megnézte-e egyáltalán be volt kapcsolva-e a fűtés. Ennyit erről. Jah és nem vagyok szakértő.”
  • 40. mattil 2010. január 25. 22:30
    „Zsoltee0716! Ha valamihez nem értesz, akkor ne próbáld magad szakértőnek feltüntetni, mert azon kívül, hogy jókat röhögünk rajtad, te pedig "leégsz" más haszna nem lesz a dolognak. A kalauz nem járművillamossági szerelő, a kapcsolószekrényhez is csak annyit ért, hogy ott ki illetve be tudja kapcsolni a fűtést és a világítást, illetve néhány kocsinál pár biztosítékot. A következő állomáson pedig hiába is szólna, amikor csak a két végállomáson van villanyszerelő..
    Mindenkinek: a vasúti kocsik 98%-ában a fűtéssel két dolgot lehet csinálni: 1.bekapcsolod, 2. kikapcsolod. CsaK az IC kocsik és a Szegedről már elkerült Bmx kocsikban lehetett, lehet szabályozni a fűtés erősségét. Fokozatokat nem lehet állítani, tehát nem lehet kicsit lejjebb, vagy kicsit feljebb venni a fűtést. Ha valaki nagyon hisztizik azért, hogy a fűtés túl meleg, azzal legfeljebb annyit ér el, hogy az egész kocsiban ki lesz kapcsolva a fűtés.
    A fülkés kocsikat szinte minden kalauz kivétel nélkül utálja. Az egyik dolog sok más mellett ami miatt ez így van, az az, hogy miközben a termes kocsiban nem gond, ha a nyolcból egy radiátor nem fűt elég erősen, mivel a többi így is felfűti a kocsait, addig a fülkés kocsikban fülkénként eltérő a hőmérséklet és sok esetben teljességgel kiszámíthatatlan melyik fülke fűt rendesen és melyik nem. A folyosóról már nem is beszélve.
    A Szeged-Budapest viszonylatban közlekedő kocsik fiatalabb tagjai 30-35 évesek. El lehet képzelni milyen idősek lehetnek az öregebb kocsik. Ehhez képest egész jól tartják magukat, de éppúgy mint abban a szegedi iskolában ahol most tanítási szünetet rendeltek el amiatt, mert a 20-30 éves abalakokon sűvít be a hideg levegő, a helyzet itt sem jobb.
    Az iskola egy helyben áll, itt azonban 100-120km/h-s sebességel megy a vonat így van ám huzat rendesen. Nem csak az ablakok mellett, ahol már elöregedett a szigetelés, hanem a nyitva hagyott átjárókban, a peronokon mivel az ajtót becsukni sokaknak luxus, a wc-ben, a folyosókon, ahol mindíg le van húzva minimum két-három ablak, valamint azokban a fülkékben is ahol lehúzott ablak mellett panaszkodnak, hogy valami miatt hideg van.
    A kalauz nem fűtésszerelő, nem csodatevő. Legfeljebb annyit tud tenni, hogy felhúzgálja az ablakokat és az átjáróajtókat, tekergeti a kapcsolót a fülkében, illetve ki és bekapcsolja a fűtést a kapcsolószekrénynél, bízva abban, hogy ettől megjavul. Viszont ha azt mondja a másik fülkében meleg van, azt nyilván azért állítja, mert nagy valószinűséggel a szomszéd fülkében meg éppen arra panaszkodtak, hogy túl meleg van. Tudom, hogy a mai világban mindenki a saját feje után megy, de néha nem ártana rá is hallgatni és átsétálni egy másik fülkébe, nem pedig azon makacskodni, hogy akkor is a helyemen maradok ha idefagyok is!”
  • 39. Zsoltee0716 2010. január 25. 22:25
    „Busz esetleg? Igénybe tudják venni az illetők?”
  • 38. hb 2010. január 25. 22:09
    „a jómultkorában én is így jártam, csak rám még a hó is esett közben a csukott ablakon :-D”
  • 37. csillagpor 2010. január 25. 21:51
    „Tényleg minősíthetetlen, hogy ilyen hidegben nem fűtenek a vonatokon, az is hogy azok mocskosak, koszosak és szinte mindig tömeg van rajtuk-de hiába szólnak a MÁV-nak semmi változás-mintha szándékosan zavarnának az utasok...Mondjuk az is furcsa, hogy ez a cikk ilyen hamar lekerült a címlapról-kit zavart ennyire a téma?????? (mit a címlapról lekerült, alig lehet megtalálni...)”
  • 36. mosómasa 2010. január 25. 20:57
    „Nemcsak hétfőn nem volt fűtés, már nem egyszer volt fűtetlen a kocsi. Egy vagyonba kerül a jegy, legalább minimális fűtést biztosítani kellene.Vagy visszaadják a jegy árának egy bizonyos részér?! Mert a szolgáltatás nem kielégítő!”
  • 35. Zsoltee0716 2010. január 25. 20:33
    „A kalauz dolga, hogy ellenőrizze a kapcsoló szekrényben, hogy minden rendben van. Amennyiben probléma van azt jelzi a következő állomáson. A fülkékben van egy kapcsoló amivel lehet játszadozni.”
  • 34. NTK 2010. január 25. 19:33
    „Valóban vicc ez a MÁV. Reggel az 5:47-es vonattal mentem a fővárosba. Számomra kellemes volt az idő a vasúti kocsiban, de a mosdó lefolyója pl. be volt fagyva. Néhány utas azért kérte a kalauzt, hogy egy kicsit csavarja fel a fűtést. Na de ami dél tájban volt. A IX. kerületben volt dolgom. Amikor végeztem, vissza metróztam a Nyugatihoz. Pechemre nem a vágányok végénél mentem be, hanem a Meki felől. Sokakban csak a pénztárak előtt tudatosult, hogy innen max. Vácra mehetnek. Mindenkit átirányítottak Kőbánya-Kispestre. Ami ott volt az leírhatatlan. Hatalmas tömeg, tájékoztatás nuku, először két majd három pénztár nyitva. Az információs táblákon az induló vonatok már elmúlt indulási időkkel voltak kiírva. A szegedihez 12:07 volt kiírva még 13 órakor is. Amikor sikerült jegyet kapnom, leballagtam a vágányokhoz ahol bent állt a 12:07-es vonat, ami aztán elindult 13:10-kor. (?) A kocsiban jó meleg volt, de az ülés és a háttámla találkozásánál olyan meleg volt a bőr, hogy nem állta a kezem. A végletek érvényesülnek ennél a cégnél...”
  • 33. TrombiFrédi 2010. január 25. 19:31
    „Ebben mi a meglepő, egy szétlopott, szétrothadt állami vállalatnál és semmivel sem jobb helyzetben lévő tulajdonosánál csak végletek vannak, meg fordított arányosság a szolgáltatás színvonala, és az ára között!!!”
  • 32. liongate 2010. január 25. 19:25
    „Én meg csak annyit mondanék,hogy 5 éve utazom heti kétszer 160 kilómétert és nem nagyon emlékszem olyan télre,hogy ne fagytam volna meg,egyszer-kétszer talán volt fűtés,de akkor se sültem meg,kabát az maradt,nem mindegy,hogy ki mennyit utazik és éppen kifog egy jó szerelvényt,ami ritka,persze ezek nem IC-ik.”
  • 31. hírfigyelő 2010. január 25. 18:13
    „28. Szemif
    Köszi, értem én! Egész jól le is írtad a dolgot, de nem egészen így értem!
    Nyáron nincs is evvel semmi gondom, mármint a késéssel! De télen ahogy fagy van késnek, mert be..arnak a váltók! Vasutas ismerősöm elmondása szerint, mert ma már nincsenek rendesen karbantartva. Mi változott? Hogy minden ki lett adva vállalkozóknak, és nem minden karbantartást a MÁV végez. Hogy ez jó-e hát... fene tudja.”
  • 30. Yossarian 2010. január 25. 18:12
    „na én meg tavaly augusztosban ücsörögtem maximumra állított fűtéssel Szegedtől Pestig, és nem lehetett kikapcsolni. bár nagy nehezen lehúztuk az ablakot, de nem sokat segített. aztán azt mondta valaki, hogy fogjuk fel úgy, hogy ez a MÁV extra szolgáltatása. ingyen szauna.”
  • 29. dzsorzso 2010. január 25. 18:05
    „MÁV a "jeges legjobb" ....... hál istennek már nem kell vonatoznom...és sajnálom akinek meg kell....”
  • 28. Szemif 2010. január 25. 17:16
    „26. 20 évvel ezelőtt kevesebb vonat közlekedett ugyanezen (sőt sok szempontból jobb, például több keresztezési lehetőséggel rendelkező vonalon) az infrastruktúrán, csak akkorban még nem volt konkurencia és elég volt a napi 5-6 gyorsvonat meg egy expressz minden nagyváros felé, most ehhez képest hihetetlenül leterhelik a rendszert, ami nem baj, mert legalább rendesen ki van használva, csak így evidens módon becsúsznak nagyon csúnya késések is, minél több vonat, annál több hibalehtőség, ha egy vonat elcsúszik valahol a menetrendhez képest, akkor azt 200 kilométerrel arrébb is megérzik pl. néhány hete, mikor befagyott a keleti pályaudvar, az ÚJSZEGEDI állomásra érkező vonatok késtek! Mivel azok Békéscsabáról érkeznek, ott be kellett várniuk a pesti vonatot, ami 30-40 perc késéssel jött, aztán Mezőhegyesen a mezőtúri irányból jövő vonatot (azt ami szintén késett a keleti miatt, mert Mezőtúron az is megcsúszott a csatlakozás miatt, ráadásul mivel az Szeged-Békéscsaba vonalhoz igazodik Orosházán, ott is összeszedett némi késést, tehát domino-elvnek megfelelően a pesti hibát a mezőhegyesi ember is megérezte.....

    Amúgy ha gyakran utazol vonattal célszerű Start-Klub kártyát venni, ha nincs semmilyen kedvezményed, ezzel automatikusan féláron utazhatsz egy évig. (már ha kéthetente megy valaki vonattal, akkor is visszahozza az árát) Most egy éves kártya 35ezer, kár, hogy az utasok többsége nem tud róla, hogy van ilyen........”
  • 27. csizmadialaszlo 2010. január 25. 17:01
    „"Léni 2010.01.25. 14:21

    Mivel hasonló árfekvésű a vonatjegy és az autóbuszjegy ára, kár vacakolni a vonatozással!
    A nemzetközi vonalakon kívűl csak a teherszállítás legyen a dolguk, a Volánt kellene erősíteni,
    az autóbuszok számát emelni és jól megfizetni az autóbusz vezetőket!
    Mivel eljön a választás ideje, megszűnik gaskótól a sztrájkmegrendelés ,ő majd közlekekdési
    miniszterként ilyen " apróságokra " ,hogy fázik az utas, nem fog odafigyelni.
    A fűtetlen kocsik közlekedtetése egyébként nem új a MÁV-nál."

    Okos vagy, 5 aranytallér! 10-et is kaphattál volna, ha kitalálod a "mindenkinek adjunk autót" mozgalmat.”
  • 26. hírfigyelő 2010. január 25. 16:39
    „Ilyen benzin árak mellett, én is sűrűn vonatozom! De nem szeretek vonatozni:S
    Tényleg büdös, lepusztult, és hát igen.... A vicc az, hogy mikor jó idő volt olyan vonatra is rátévedtem amin akkor fűtöttek! Mintha fóliáztam volna komolyan!
    Pár hete meg be esett a hó a vagonba... Ha valakik, akkor az utasok sztrájkolhatnának!
    20éve nagyobb volt a vasúti kihasználtság mint most, mégsem késtek ennyit a vonatok a minuszban! Hogy van ez?”
  • 25. bélás 2010. január 25. 16:03
    „A máv kihasználja a mínuszokat baktérium írtásra. Eddig mindig az volt a baj hogy büdös van, most már nem lesz tavaszig.”
44 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

500 ezerre büntették a kecskeméti állatkínzót

Pórázon rángatta és megrugdosta kutyáját Kecskemét főterén egy a férfi. Az állatkínzót a térfigyelő… Tovább olvasom