Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Szeged - delmagyar.hu

2014. 07. 30. szerda - Judit, Xénia

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Kecskemét hírei > Nevelési Tanácsadó: segít a bajban

Nevelési Tanácsadó: segít a bajban

Kecskemét – Felkerestük a kecskeméti Nevelési Tanácsadót. Az intézmény vezetőjét, Gombos Évát arról kérdeztük, mikor és mely esetekben érdemes hozzájuk fordulni, miben tudnak a szülők segítségére lenni, illetve milyen terápiás módszerekkel orvosolják a gyermekek problémáit.

Major Stella - 2011.06.07. 08:00
Megosztás: Facebook Twitter E-mail
A Fecske utcai Nevelési Tanácsadóban tanulási és magatartásbeli problémákkal küzdő gyermekeken segítenek a szakemberek. Az intézmény kapuja minden, a Kecskeméti Kistérség területén lakó, vagy iskolába járó gyermek előtt nyitva áll, a szolgáltatások ingyenesek. A pszichológiai problémákat a tanácsadó épületében kezelik, míg a pedagógiai munkát többnyire az adott közoktatási intézményben végzik. Tanulási nehézségek esetén kapacitáshiány miatt fejlesztést nem tudnak biztosítani. – Ebben az esetben csak megvizsgáljuk a gyermeket, szakvéleményt írunk, és javaslatot teszünk a fejlesztésére, majd ellenőrizzük, hogy mindez a megfelelő módon valósul-e meg – magyarázza az intézmény vezetője, Gombos Éva.

– A törvény úgy szól, hogy 3-18 éves korig lehet hozzánk fordulni, mi azonban nyitottunk lefelé, hiszen sok kisgyermek küzd az éjszakai felriadással, a bölcsődei beilleszkedéssel, vagy azzal, hogy nehezen szakadnak el a szülőktől, illetve a szobatisztasággal – sorolja a leggyakoribb eseteket Gombos Éva.

Az egyéni és családi foglalkozások mellett játékterápia várja a kicsiket.
Az egyéni és családi foglalkozások mellett játékterápia várja a kicsiket.

Fontos tudni, hogy ha a gyereknél 5 éves kor után sem alakult ki a szobatisztaság, akkor elsősorban orvosi kivizsgálást igényel a probléma feltérképezése. Ha nem találnak organikus eltérést, előfordulhat, hogy lassabban érő önszabályozás húzódik a bepisilés hátterében. – Pszichológiai eredetű problémáról akkor beszélhetünk, ha már egy megszilárdult (minimum fél év) szobatisztaság után következik be visszaesés. Ennek leggyakoribb kiváltó okai: testvérféltékenység, óvodakezdés, költözés, válás, közeli családtag halála – magyarázza az intézményvezető.

Hamar megbélyegzik a gyereket!

A nevelési tanácsadói munka minden esetben önkéntes alapon indul, vagyis a szülőnek kell kezdeményeznie. Előfordul ugyan, hogy az adott oktatási intézmény szembesül elsőként a problémával, de ilyenkor is szükséges a szülő beleegyezése. Óvodás korban elsősorban beilleszkedési és alvásprobléma, megkésett szobatisztaság és agresszivitás miatt fordulnak nevelési tanácsadóhoz a gyerekekkel. – Vannak bizonyos csomópontok a gyermekek életében, amikor a problémák megszaporodnak, ezek általában átmeneti nehézségek, amelyektől nem szabad megijedni, bátran forduljunk szakemberhez a megfelelő segítségért.

Minden gyerek megtalálhatja azt a játékot, amiben kiteljesedhet.
Minden gyerek megtalálhatja azt a játékot, amiben kiteljesedhet.

Iskolás korban a teljesítményhez kötött szorongás, a társas kapcsolatok nehézségei, illetve az agresszivitás jelentik a fő problémát. Gyakran itt derül ki, hogy a gyermek figyelemzavarral küzd, vagy hiperaktív. – Sokkal előbb rákerül a gyerekre a bélyeg, mint, hogy ténylegesen bebizonyosodna a probléma, ugyanis az oktatási intézmények ilyen szempontból bizony türelmetlenek. A kisiskoláskor a túlmozgékonyság csúcspontja is, egy jó pedagógusnak tudni kell ezt kezelni – árulja el Gombos Éva.

Hazánkban a beiskolázás nem életkor, hanem fejlettség szerint történik. A követelményrendszer egységes, ezért a szülők sokszor féltik a csemetéjüket, hogy nem fogja bírni az iskola által megkövetelt hajtást. Sokan ki is használják, hogy a gyerek még nem iskolaköteles, és még egy évig óvodába járatják, mondván, addig játsszon, amíg megteheti.

Gombos Éva arra hívta fel a figyelmünket, hogy számos külföldi példát találunk arra, hogy az életkor szerinti beiskolázás kevesebb feszültséggel jár, mert az óvoda és iskola között nincs olyan nagy különbség. Magyarországon mindez azért nem lehetséges, mert ehhez heterogén fejlettségű csoportokat kellene létrehozni, a mostani közoktatási keretek között azonban az iskolák ilyen csoportok fogadására, a differenciált fejlesztésre nem kellően felkészültek.
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

HIRDETÉS

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...