Délmagyar logó

2018. 01. 16. kedd - Gusztáv -4°C | 4°C Még több cikk.

Szippantós autó utasa halt meg az M5-ösön - fotók

Kecskemét - Egy ember meghalt, miután egy Audi összeütközött egy szippantósautóval az M5-ös autópályán hétfő reggel - értesült a delmagyar.hu.
Mihályné Bornemisza Eleonóra őrnagy, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a delmagyar.hu-nak elmondta, hogy hétfő reggel 7 óra után néhány perccel halálos baleset történt az M5-ös autópályán, Kecskemét közelében. Az autópálya 79-es kilométerszelvényénél egy Szeged felé tartó, szlovák állampolgár által vezetett Audi A8-as személygépkocsi belerohant egy szippantósautóba. A teherautó utasa kirepült a szélvédőn az utasfülkéből, majd a jármű éppen ráborult, ennek következtében a férfi elhunyt. Jelenleg félpályás útzár mellett halad a forgalom, de hamarosan teljesen lezárják majd az autópályát.

Szippantós autó utasa halt meg az M5-ösön - Fotók: MTI
További részletek hamarosan!


Halálos baleset az M5-ösön: egy szippantós autó utasa halt meg. Fotó: Donka Ferenc | Csongrád TV (galéria)

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. vidékipolgár 2011. december 20. 12:06
    „Ez is igaz, sőt nem zárhatjuk ki a köd és csapadék hullását esetleg enyhe lefagyását sem.
    Ebből adódóan még óvatosabban kellett volna ereszteni cezetnek a rombolót, hogyha kell tudjon korrigálni a belső felé.
    Az is szerencse, hogy nem jöttek utánna (???) mert olyan tempót diktált a lelkem valszeg. a nyárifelni és abroncs kombóval.
    Az IFA előkerülése csaknem teleportálással történt (hipp-hopp) ha volt világítása ha nem, ki lehetett volna kerülni egy jó anyázás közepette ha a viszonyokhoz mérten nyomja neki. Szerintem!
    Mindenesetre autópályán munkát végezni ezzel a járművel valóban vakmerőség.
    Az AUDI-nak meg illene tudni, hogy nem felszállópályára váltotta a matricát hanem magyar autópályára.
    Az ingolstadti mérnököknek pedig elismerésem.
    A gyászoló családnak részvétem.”
  • 44. liameerf 2011. december 20. 12:04
    „Ez hihetetlen, hogy manapság még ilyen roncsokat látni az úton. Miközben a sok rosszul matricázott autókat büntetik szmogriadóra hivatkozva. Ettől függetlenül szomorú, tragikus baleset.”
  • 43. X_Y 2011. december 20. 09:17
    „vidékipolgá

    Ez reggel 7-kor történt - ami még mnajdnem csak éppen világosodik. Ha az IFA-n "korából eredően" csak pislákolt a hátsó helyzetjelző plusz sötét tartály.. Nem sok látszik belőle”
  • 42. vidékipolgár 2011. december 20. 08:36
    „A képeken látható, hogy kb.30 métert tett meg az AUDI az ütközéstől ami kb. 50 km/h-sebességre utal.
    Mennyivel kell hajtani, hogy a fékezés és az ütközés (egy háromszor nehezebb járművel) után még 40-50 km/h val guruljon a jármű? ...SOK AZ!”
  • 41. vidékipolgár 2011. december 20. 08:00
    „37. adamantium 2011.12.19. 23:05
    Abból merem feltételezni, hogy nem 130-cal közlekedett mert ha az IFA pl.:50-nel hajt 6 tonnával az AUDI pl. 130-cal 2 tonna 80 km/h külömbség háromszoros súly ilyen módon való lepattintásához szerintem kevés
    39. X_Y 2011.12.20. 05:14
    Az abroncs nyári mintázatú, ami az anyaga miatt is hosszabb fékútat eredményez.
    A lovaskocsit hagyjuk a cinizmusod szülte de ha megállnak vagy lassan pötyögnek pl. egy "STAU" miatt és szokás szerint elfelejtik a vészvillogót (hála az itthoni közl.morálnak) kitenni akkor feltételezem, hogy te sem dúrod végig a sort mert te sietsz.
    Az viszont világos, hogy egy villogó naracs szín és a leállóban közlekedve javíthatott volna a helyzeten ha már ennyire bátor volt az IFA sofőr (ami szintén a hazai közlekedési morál hiányosságait tükrözi) .”
  • 40. X_Y 2011. december 20. 05:26
    „30. Miszeri 2011.12.19. 17:23
    Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a munkájukat végezték. A pihenőhelyeknél a derítőt valakinek ki kell ürítenie.( mert hogy az még ezzel a módszerrel történik,I

    1. Civilizált országokban azt nem 40+ éves lomokkal végzik - OK, tudom, Magyarisztán egyre inkább sötétbalkán.
    2. Ilyen esetben a szippantós járgány a leállósávban megy, sárga villogóval, hátul nagy villogó jelzéssel, esetleg kísérő autó (szintén villogó, nagy világító tábla hátul) - ezen talán még a hátsó helyzetjelző is épp csak pislákolt - már ha egyáltalán működött...
    3. Persze értem én hogy a becsületes magyar cég elvállalja nagy pénzért a derítők kezelését, aztán kiküld két szakit egy ilyen lommal...”
  • 39. X_Y 2011. december 20. 05:14
    „36. vidékipolgár 2011.12.19. 22:10
    1.Az IFA tud megfelelö sebességgel haladni.

    Nem tud. 30 éve, újkorában volt a maximális sebesség 80, lejtőn, hátszélben. Autópályán emlékeim szerint olyan jármű haladhat, ami képes tartós 70 km/ó sebességre. Ez a szippantós roncs talán ha 50-et tud...

    2.Ha előtted megállnak köteles vagy te is megállni. (Hiába vagy egyenlőbb a terepjáró gépsárkányoddal vagy bármiddel aki előtted halad az attól még nem fog felszívódni mert te úgy szeretnéd! Köteles vagy megállni!!!)

    Autópályán megállni tilos. Ezzel együtt kell akkora követési távolságot tartani, hogy az előtted fékező mögött mg tudj állni. De arra nem tudsz felkészülni, hogy autópályán valaki 40-nel eléd kerül- Mert azért ne kelljen már autópályán maximum 50-nel menni, mert hátha...

    3.Hasonló időjárási viszonyok között az itt látható gumikkal determinálva volt az eset a magas sebesség miatt
    (az IFA állapotán látható).

    Azt a képkről azért nehéz megítélni - erre van a műszaki szakértő...

    4.Bizt.öv lehetséges, hogy gyárilag nincs benne és akkor nem kötelező (asszem).

    Még egy ok hogy talán nem autópályán kéne menni egy ilyen rommal...

    5.Az autópálya sem versenypálya mérlegelni kellene a tényeket nem pedig fénykürtölgetni a belső sávból csőgázzal mert rendőreink impotensek a kölföldi rendszám láttán.
    Valóban kár ragozni, egy ártatlan ember egy családtag életébe került az ámokfutás.

    Már megbocsáss, de akkor szerinted lovaskocsi is mehetne az autópályán, és aki 100-zal szeretne haladni az csak álljon be mögé 6-tal. Nem versenypálya, de nem is arra van kitalálva hogy lassú járművek 40-nel döcögjenek rajta...”
  • 38. heró 2011. december 19. 23:47
    „30. Miszeri

    Ebben igazad van, de a Kresz elöírása szerint ilyen esetben ha 60 kilométer/óra alatti sebességgel vagy túlsúlyos ill túlméretes jármű közlekedik autópályán akkor a gépjármű üzemeltetője köteles figyelmeztető fényjelzésű felvezető és záró gépjárműről gondoskodni! Mellesleg jegyzem meg hogy minden nap közlekedek Szeged-Kecskemét-Szeged vonalon, és épp a múlthéten nekem is nem kis meglepetést okozott ez az IFA! Még gondolkoztam is azon hogy ajajajj ebből előbb-utóbb gond lesz, és lám. :( De ettől függetlenül őszinte részvétem az elhunyt családjának!!!”
  • 37. adamantium 2011. december 19. 23:05
    „36. vidékipolgár 2011.12.19. 22:10
    bocsáss meg de honnan gondolod, hogy ámokfutó volt? csak feltételezés, hogy 200-zal ment, lehet, hogy csak 130-cal. várjuk meg a szakértő véleményét.
    az IFA max új korában tudott megfelelő sebességgel haladni, jelenleg a legfiatalabb IFA is ebből a típusból van vagy 25 éves, leejtőn megy csak 60-nal”
  • 36. vidékipolgár 2011. december 19. 22:10
    „1.Az IFA tud megfelelö sebességgel haladni.
    2.Ha előtted megállnak köteles vagy te is megállni. (Hiába vagy egyenlőbb a terepjáró gépsárkányoddal vagy bármiddel aki előtted halad az attól még nem fog felszívódni mert te úgy szeretnéd! Köteles vagy megállni!!!)
    3.Hasonló időjárási viszonyok között az itt látható gumikkal determinálva volt az eset a magas sebesség miatt
    (az IFA állapotán látható).
    4.Bizt.öv lehetséges, hogy gyárilag nincs benne és akkor nem kötelező (asszem).
    5.Az autópálya sem versenypálya mérlegelni kellene a tényeket nem pedig fénykürtölgetni a belső sávból csőgázzal mert rendőreink impotensek a kölföldi rendszám láttán.
    Valóban kár ragozni, egy ártatlan ember egy családtag életébe került az ámokfutás.
    Szeretnék látni valamiféle kimutatást egyszer, hogy a magyar autósok is külföldre járnak ölni vagy csak minket néznek hülyének a kedves szomszédaink és ismerik az itteni rendőrök affinitását?”
  • 35. ráérő 2011. december 19. 21:45
    „2011-ben egy embernek meg kellett halni ahhoz hogy egy ilyen roncs többé ne közlekedhessen az autopályán.
    Néhány nappal ezelőtt én is láttam , akkor a leállósávra kényszeritették a kamionok.
    Milyen müszaki állapotban lehetett ha egy szgkval történő ütközés után darabokra esik szét?
    Az IFA ban is megvannak már nagyon régota az öv beszerelési pontok, lehet hogy volt is benne..
    Az autópályán lassan közlekedök veszélyesebbek mint a gyorshajtók”
  • 34. bsab79 2011. december 19. 20:33
    „Valaki aki szakértő segítsen már nekem.. Azon gondolkodom,hogy valójában felelős-e az audi sofőrje az utas haláláért?Mert hát ugye nem volt bekötve,igaz öv sem volt.Ilyenkor mi a helyzet.Vagy csak közvetve vonható felelősségre???”
  • 33. newdog 2011. december 19. 19:24
    „AZ esetek döntő többségében a hátul haladó/érkező gépjármű vezetője vétkes a baleset bekövetkezéséért. Ennek konkrét okát is leírta már az egyik hozzászóló. Hova ragozzátok még???
    Részvétem a családnak!!!”
  • 32. SunCityZs 2011. december 19. 19:03
    „Sok itt az okos! Miért volt fent a pályán, miért volt benne utas, lassan megy...... Halló!!! Nem az IFA a vétkes!!! Audi+150-200Km/h=???”
  • 31. Miszeri 2011. december 19. 17:29
    „ÉS TI tudatlanok osztjátok az észt, holott azt se tudjátok mit keres ott egy ilyen kocsi.....”
  • 30. Miszeri 2011. december 19. 17:23
    „Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a munkájukat végezték. A pihenőhelyeknél a derítőt valakinek ki kell ürítenie.( mert hogy az még ezzel a módszerrel történik,IGEN bármennyire hihetetlen ott még így működik a dolog) Valakinek ezt is meg kell csinálni, igaz könnyebb volna, ha ehhez nem kéne felmenniük az autópályára, de fel kell. Úgyhogy nem őket kéne szidni, hogy mit kerestek ott..”
  • 29. masaka 2011. december 19. 17:00
    „22. baja2005
    Igazad van.
    Azok a gumik valóban jó erősen kopottak, eldobós állapotúak.
    Viszont ennek ellenére aránylag egyenesen megállt, nyilván az elektronika próbálta menteni a menthetőt.”
  • 28. adamantium 2011. december 19. 16:38
    „15. fili-busz 2011.12.19. 13:17
    mintha az autópályára csak olyan jármű mehet fel amelyik tartósan képes 60km/h felett közlekedni, tehát a 40-es példád nem jó. olyan autó amelyik 40 nel közlekedik az ne menjen az autópályára, mert feltartja a közlekedést. az autópályára pedig azért megyek és azért fizetem ki a díjat, hogy ilyen csigákkal ne találkozzam, hanem simán, tartósan mehessek 140-nel”
  • 27. fili-busz 2011. december 19. 15:55
    „20. makos_01 2011.12.19. 14:23

    "Magyarán nem is mehetett volna az IFA az autópályán mivel 60 km/h nem tudja elérni."

    Lennél kedves ezt valamiféle műszaki dokumentációval alátámasztani!

    Én ezt találtam. Persze benne van a pakliban, hogy a mai IFÁ ezt nem tudják már,de ebben a jelen esetben sincs bizonyíték rá.
    Lehet hogy tudta ezt a sebességet, lehet hogy nem.

    "...A gyár az alapkivitelben fixplatóval szerelt és 5,3 t maximális terhelhetőségű (pótkocsival 10,5 tonna) teherautó végsebességét 83 km/h-ban, utazósebességét 75 km/h-ban adta meg. A 110 LE-s motor 31%-os kapaszkodóképességet biztosított, míg a fogyasztás 20-25 l/100 km között alakult..."

    http://www.ifa.eoldal.hu/cikkek/ifak/ifa-l60-w50-tortenete.html

    A lényeg a következő:

    "....(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell...."

    Márpedig láthatta a puttonyt az IFÁ-n, amit ugye nem egy nagy sebességű autó cipel, feltéve ha nem volt köd.
    Ha meg köd volt, akkor meg ugye nem illik 100-200-zal száguldozni.

    Tehát megint csak az AUDI a hunyó.”
  • 26. vuk 2011. december 19. 15:37
    „22. baja2005 2011.12.19. 15:01
    Ezt hivjak relativ gyorshajtasnak.”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kormánybuktatási terveket szövögetnek - fotók

Az állampolgárok közötti széthúzást kell megszüntetni. Így nyitotta beszédét Árok Kornél, a Szolidaritás mozgalom egyik vezetője Kecskeméti látogatása alkalmával. Tovább olvasom