Délmagyar logó

2017. 10. 18. szerda - Lukács 10°C | 24°C Még több cikk.

Univer: valódi gyümölcsöt tesznek a lekvárba

Kecskemét – Majonéz, mustár, ketchup, Piros Arany és Erős Pista, ma már elképzelhetetlen nélkülük egy átlagos magyar háztartás. A delmagyar.hu ezúttal annak járt utána, hogyan készülnek az említett termékek az Univernél.
– Nincs annál finomabb reggeli, mint amikor a meleg szendvicsen ropogósra sült sajtra még majonézt is tesz az ember – árulja el Molitórisz Károly, az Univer Product Zrt. vezérigazgatója, amikor arról kérdezzük, mi a személyes kedvence a Kecskeméten gyártott finomságok közül.

Ha kinyitjuk a hűtőszekrényt, biztosan megtaláljuk benne a Magyarországon piacvezető Univer majonézt, mustárt vagy ketchupot. De ott sorakoznak az édesszájúak polcain a Kecskeméti márkanevet viselő lekvárok is – amelyet tavaly indított útjára a cégcsoport – a csípős ízek kedvelői pedig biztosan tartanak otthon Piros Aranyat vagy Erős Pistát. Mind-mind az Univerben előállított termékek. A delmagyar.hu ezúttal annak járt utána, hogyan készülnek a finomságok, amelyek megízesítik mindennapjainkat.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA

Több száz itthoni kistermelőtől vásárolják az alapanyagokat

– Évtizedes kapcsolatokkal rendelkezünk, van olyan gazda, akitől közel 40 éve vásárolunk fűszerpaprikát. A környék kistermelőitől – akik alig rendelkeznek pár hektáros területtel – szerezzük be az alapanyagaink 99 százalékát – avat be a részletekbe a vezérigazgató. Mint megtudjuk, a paradicsom Békés megye területéről érkezik, a fokhagyma és a vöröshagyma makói, míg a fűszerpaprika szabadszállási, kocséri vagy fajszi földekről való. Annak idején – több mint 60 éve – pontosan ezért döntöttek Kecskemét mellett az alapítók, mert a környék már akkor híres volt a nagy hagyományokkal bíró, elismert zöldség- és gyümölcstermesztési kultúrájáról.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA

Bolt a boltban

Az exportból származó bevétel, a 15,1 milliárdos nettó árbevételnek 17 százalékát tette ki 2010-ben. Az Univer a gazdasági visszaesés idején is nyereséges tudott maradni. A vezérigazgató fontosnak tartja az összefogást, főleg ilyen időkben. – Németországban divat az úgynevezett bolt a boltban együttműködés. Mi is hasonló lépésre szántuk el magunkat, amikor az Univer üzletekbe behoztuk a Lipóti Pékséget, ezzel is segítve egymást, hiszen, mindegy, hogy a vásárló kihez érkezik, mindkettőnk termékeiből válogat a kosarába.

A különböző alapanyagokból a gyárban – amely Kecskeméten és környékén négy telephellyel rendelkezik – összesen 645 féle terméket állítanak elő. A legfrissebb újítás az úgynevezett talpas tasakos ketchup és majonéz, amelyet ezekben a termékkategóriákban hazánkban az Univer alkalmaz elsőként. A napokban a boltokba kerülő talpas tasakos majonéz töltésének folyamatába pillanthatott be a delmagyar.hu.

– A keverőgépben keverik össze a különböző alapanyagokat, majd hőkezelik. A kész massza a 4000 literes tároló tartályokba kerül, a következő lépés pedig már a csomagolásba való töltés. A rendszer teljesen zárt, a külvilággal egyáltalán nem érintkezik az élelmiszer – magyarázza Riba Sándorné, a Mindeszenti körúti telephely vezetője, miközben körbekalauzol minket az üzemben.

A lekvárgyártás már az első években is meghatározó szerepet kapott a Univer életében. Tavaly pedig Kecskeméti márkanévvel felelevenítették a méltán neves tradíciót: – 5 féle lekvárt kínálunk, ebből 2 prémium kategóriás, vagyis 60 százaléka tiszta gyümölcs, mi beletesszük a gyümölcsöt a lekvárba – hangsúlyozza Molitórisz Károly.

Gyárlátogatás az Univerben - KÉPGALÉRIA

Más-más ízvilágot kedvelnek a magyar, az orosz és a belga babák

– Magyarországon nagyon sok almás, őszibarackos, répás és csirkés bébiétel fogy, míg Oroszországban a sütőtök a legnépszerűbb ízvilág, amit a babák kedvelnek. Romániába – amely a fő export területünk – bébiételt nem is szállítunk, ugyanis ott egyáltalán nincs hagyománya, egyszerűen nem vásárolják a kismamák – tudjuk meg, amikor a hozzáadott cukrot, glutént és tejfehérjét nem tartalmazó finomságokról kérdezünk. „Inkább a gyümölcsök, zöldségek ízéhez szokjanak hozzá a gyerekek, mint a cukorhoz." – szól az ideológia, amely mentén a babáknak szánt ételek és italok készülnek.

Olvasóink írták

  • 2. szegarazs 2011. október 19. 07:54
    „A házi lekvárt össze sem lehet hasonlítani a boltival.
    Először is: a lekvárt FŐZZÜK.
    A boltiak nem lekvárok, hanem DZSEMek. Ezekben van gyümölcs, akár 50-60% is, de nem főzik, hanem pektinnel, ezzel-azzal "gyorsrottyantják". (Kivétel a hecsedli, azt mindig főzik. Nagyon kevés egyéb kivétel van.)

    A kecskemétinek lekvárnak kéne lennie, az oldalukon ezt írják: "A lekvár ugyanis nem más, mint a nyers gyümölcs főzésével előállított sűrű pép." Ennek ellenére a fotókon legalább kettő inkább dzsemnek tűnik.

    (Ja és a házi lekvár sem 100%-os, mivel van benne cukor. És tartósítószer is. Cserébe 5 év múlva is jó. Más meg nincs benne.)”
  • 1. papsajt 2011. október 19. 07:22
    „"prémium kategóriás, vagyis 60 százaléka tiszta gyümölcs"
    És mi a 40%?

    Kíváncsi lennék,hogy milyen kategóriás a házi lekvár,ami 100%-os?!?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Benzinkútra járt a pénzért egy korrupt pénzügyőr

Hivatalos személy által elkövetett vesztegetés miatt állítottak bíróság elé egy volt pénzügyőrt Kecskeméten. Tovább olvasom