Ország-világ

2014.03.26. 11:41

Maláj gép: családi gondjai miatt térítette el a pilóta?

A legújabb felvetés szerint a pilóta azért emelkedett a megengedettnél jóval nagyobb utazási magasságba, hogy életének véget vessen.

munkatársunktól

A váratlanul eltűnt, már köztudottan az óceánba zuhant maláj utasszállítót számos rejtély övezi. Számtalan teória kering arról, mi történhetett, a legújabbal a pilóta névtelenségébe burkolózó közeli barátja, egy szintén pilóta férfi állt elő.

A Daily Mail-nek elmesélte, Zaharie Ahmad Shah kapitány magánélete nem éppen volt felhőtlen.

"Bár karrierje magasan ívelt felfelé, Zaharie magánélete és házassága romokban hevert, felesége közös gyermekeikkel elköltözött tőle.Ugyan már volt másik barátnője, mégis feldúltan fogadta nee döntését.

Zaharie és családja. Forrás: Daily Mail

Zaharie és családja. Forrás: Daily Mail

Korábban kiderült, hogy a pilóta szimulátorából nemrég adatokat töröltek ki. A malajziai védelmi miniszter akkor úgy fogalmazott, a nyomozók dolgoznak az eltűnt adatok helyreállításán. Hangsúlyozta, Zaharie Ahmad Shahot mindaddig ártatlannak tekintik, amíg ennek ellenkezőjére bizonyítékot nem találnak.
Bár nem vagyok orvos, mégis úgy vélem, nem volt megfelelő mentális állapotban a repüléshez. Kiváló pilóta volt. Olyan, aki vészhelyzetben manőverekkel húzta volna ki a gépet a bajból. Képes lett volna rá, tudását sokat fejlesztette a szimulátorán is.

Úgy gondolom, Zaharie tudatosan vitte el utolsó repülésére az MH370-et" - tette hozzá a pilóta barátja.

A vizsgálatokból és amerikai forrásokból származó értesülés szerint a gép, nem sokkal azután, hogy eltűnt, hirtelen fordulatot tett nyugati irányba, és 45 ezer láb (13 725 méter) magasságba emelkedett, ami jóval több, mint a Boeing 777-200 típusú gépeknek megengedett magasság.

Könnyen előfordulhat, hogy depressziós állapotában nyomástalanította a pilótafülkét és az utasteret, másodpilótája már semmit nem tudott tenni ellene.

A repülőgép szimulátor, melyen a pilóta tökéletesíthette manverezési tudását. Forrás: Daily Mail

A repülőgép szimulátor, melyen a pilóta tökéletesíthette manverezési tudását. Forrás: Daily Mail
 
Ugyan az oxigén maszkok leeshettek, ezekben azonban mindössze 5-10 percre elegendő a tiszta oxigén.

A Central Queensland Egyetem repüléssel foglalkozó szakétrője, Ron Bishop elmondta, attól még, hogy az utasoknál beállt a hypoxia az oxigénhiány miatt, a repülő irányítás nélkül is ugyanúgy haladhatott tovább.

"Attól még, hogy az utasok és a személyzet szép lassan eszméletüket vesztették, a gép ugyanúgy mehetett tovább mindaddig, ameddig az üzemanyag ki nem fogyott. Ez mindent megmagyarázna. A gépben nyolc órára elegendő üzemanyag volt, amivel egészen az Indiai-óceán déli részéig juthatott" - magyarázta a szakértő.

A Malaysia Airlines légitársaság március 8-án, hogy elvesztette a kapcsolatot egy utasszállító géppel, amely fedélzetén 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott. A Boeing 777-200-as típusú gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, amikor szombat hajnalban, mintegy két órával a felszállás után megszakadt vele a kapcsolat. A majalziai miniszterelnök hétfőn tudatta, hogy az MH370-es járat az Indiai-óceánban végezte, Perth közelében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában