Szeged és környéke

2014.05.19. 13:18

Nem mindenki lelkes a baz*megelő Mucsi-reklámért

A BorJour csapata küldetésének tartja, hogy széles körben elterjessze a minőségi borfogyasztást. Ebbe szerintük nagyon nem illik bele a szegedi borfesztiválhoz kapcsolódó Mucsi-reklám.

Delmagyar.hu

Mi is megírtuk: És iszol egy pohárkával. Mucsi Zoltán színművész, az ország Kapája így reklámozza az idei szegedi borfesztivált a YouTube-on. Sokan megmosolyogták a reklámot, ám olyan is volt, aki teljesen kiakadt. Íme:

A BorJour posztját változtatás nélkül közöljük:

Hogy lehet, hogy senki nem szól nekik? Miért nem írja, posztolja, kommenteli senki, hogy ez fájdalmasan kínos (és persze iszonyatosan kártékony)? Hogy izé…, nem kéne, srácok, vegyétek le, felejtsük el. Hol vannak ilyenkor a Kreatív, meg a 444, meg a Cink.hu megmondó emberei? És miért kussolnak a borkultúra papjai, a kifinomult borszakírók?

A Szegedi Borfesztivál kampányvideójáról beszélünk, Mucsi Zoltánnal a főszerepben.

Önnek tetszik?
Nézd meg, fél percig csak pislogni fogsz körbe, hátha nem is igaz. Aztán a felénél jön a lesújtó felismerés, hogy de igen, tényleg ez az egyik legnagyobb borfesztivál reklámja, a végén pedig már annyira kínosan érint az egész, hogy legszívesebben letagadnád, hogy láttad valaha.

Az még talán nem is olyan nagy baj, hogy ez minden idők leggyengébb reklámvideója a gasztro szektorban (akkor már százszor inkább Váncsa István Márton-napi libamasszírozása a Hotel Gellértben – szó szerint). Bár érthetetlen, hogy miért gondolja bárki, hogy egy bazmegtől, egy pénisztől és egy kurvaanyádtól cool és „formabontó" lesz bármilyen szöveg – ezen azért már túl vagyunk vagy ötven éve. Mucsi persze nem tud mást a rögtönző műfajban, de régebben legalább változatosan és kreatívan káromkodott, ami hazánkban nem kivételes adottság, de mégis valami. Itt most annyira nem megy neki, hogy még ismétlésekbe is bocsátkozik úgy, hogy nem mond semmi eredetit. A „csak egy pohárkával" (de mekkora pohárkával, muhahaha, ez mekkora!) „poén" pedig olyan színvonalú, hogy Sas József is csak szomorúan felszisszenne rajta, és kihúzná délutáni derűs előadásának fergetegjei közül.

A baj inkább az, hogy annyian elhiszik, hogy ez az egész, amit Mucsi előad (azaz állat módjára lerészegedni) tényleg olyan viccesen tökös dolog. Jópofa. És persze kicsit férfias is. Amit a Szegedi Borfesztivál most szépen legitimál. Egyszerűbb lett volna kiírni, hogy „Borfeszt lesz Szegeden, gyertek bebaszni!" És legalább őszinte. Nem kell azzal takarózni, hogy ez egy művészi improvizáció (olyasmiket a Momentán Társulat csinál – éppen a színvonalasabb boros rendezvényeken)…

Szóval szervezhetünk mi itt igényes borfesztiválokat, jöhetünk a mesterkurzusainkkal, az ismeretterjesztő bormagazinjainkkal, meg rádióműsorainkkal. Szenvedhetnek Kiss Elizáék a borkiválósági programmal és a könyveikkel. Küszködhetünk a WSET-tanfolyamainkkal… Csináljuk az egészet már lassan húsz éve, és egyre inkább azt látjuk: tök reménytelen az egész. Alkoholizmusára büszke, kulturálatlan és egészségtelen népség maradunk.

Mi meg szégyenkezhetünk, hogy borral foglalkozunk.
Kösz szépen, jó vicc volt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!