Autó

2015.09.18. 09:34

Mercedes nagy dobása a GLC

Kipróbáltuk a csillagos márka közepes méretű új szabadidő-autóját és megállapítottuk, jól sikerült a Mercedes GLC. Újabb kihívója akadt tehát az Audi Q5-ösnek, a BMW X3-asnak, és a Lexus NX-nek, hogy csak a legerősebb versenytársakat említsük.

Kovács András

A nyáron hivatalosan is leleplezte a Mercedes-Benz a GLK utódát, az elődjénél gömbölydedebb, 80 kilogrammal könnyebb, és 118 mm-rel hosszabb GLC-t. A közepes méretű szabadidő-autó műszakilag a C-osztály közeli rokona, a motorválaszték, a műszerfal és moduláris padlólemez is onnan származik, bár az új modell tengelytávja hosszabb.

A formavilág nagyon eltalált, egyik kollégámnak a Porsche terepjárójának vonalvezetése ugrott be elsőre, s okostelefonján meg is nézte, hogy nem véletlenül. Harmonikus vonalvezetés, élek és gömbölyítések jó arányban, óriási márkajelzés elöl, s méretes kerekek az autó alatt. A méretes tengelytávnak köszönhetően két 190 centis ember nagyon kényelmesen elfér egymás mögött, fej- és lábtér van bőven és oldalirányban sem szűkös a GLC. Csomagtere alaphelyzetben 580, bővítés után 1600 literes – vagyis családi autónak is jó választás.

Harmonikus vonalvezetés - ez a GLC. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Az általunk próbált modellben, a GLC 250d-ben két turbóval 204 lóerőt és 500 Nm-t teljesített a 2,1 literes, dízelmotor. Meggyőző, hogy a maximális nyomaték már 1600-as fordulatszámtól a vezető rendelkezésére áll. A kulturált motor gyári átlagfogyasztása 5,0 liter, az 1845 kilogramm saját tömegű autó 7,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebesség pedig 222.

Széria a kilencfokozatú(!) automatikus váltó és a 4Matic összkerékhajtás, amely a nyomaték 55 százalékát küldi alapban hátra. Az automata csak dicsérhető, ha andalgós kilencedikben kezdünk hirtelen előzni, négy fokozatot minimum visszakapcsol és akkor be is lendül rendesen. Persze játszhatunk a kormány mögött levő fülekkel is, vagyis bármikor átvehetjük a fokozatok megválasztását.

Meggyőző és kulturált dízel. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Az új GLC alapfelszereltségéhez tartozik az Agility Control acélrugós futómű és a változtatható lengéscsillapítási rendszer. A modell a kategóriában egyedül, opcionálisan teljes, többkamrás légrugózással is felszerelhető, elektromosan vezérelt, folyamatosan változó csillapítással. Az ugyancsak széria Dynamic Select üzemmódválasztó menetdinamikai beállításaival különböző karakterisztikák érhetőek el. Sport állásban például a magas kanyarsebességre képes a futómű a feszesebb hangolásának, valamint 15 mm-es magasság-csökkenésének köszönhetően. A Comfort üzemmódban pedig a lágy futómű-hangolás a kényelmes utazásra koncentrál.

A más modellekben ismerős Eco, Comfort, Sport, Sport+ és Individual beállítások mellett az új GLC Off-Road technikai csomaggal is felszerelhető – ez öt további beállítást tesz elérhetővé. Az Off-road üzemmód könnyű terepen, mint például kavicsos vagy homokos úton jó választás – az „Incline" (emelkedő) mód a mászási képességet növeli.

Igényes részletek. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Az autó nagyon sokat tud, alapára is ennek megfelelő, 12, 8 millió forint. Ebben a kisebbik, a 220d jelű dízel dolgozik és 170 lóerejével nem minősíthető alul motorizáltnak. Az általunk próbált modell valamivel 20 millió felett van, de ebből csak az AMG-kivitel több, mint egymillió. És ott van a bőr kárpit, a panoráma tolótető, az Air Body Control, a ledes intelligens világítási rendszer, hogy csupán néhány fél millió forint körüli vagy afölötti extrát említsünk.

Nyílt napk és sikergyanús GLE Coupé

Az első októberi hétvégén a szegedi Pappas autónál nem csupán az általunk tesztelt GLC próbálható ki, hanem a márka másik két nagy dobása, a GLE, illetve a sikergyanús GLE Coupé is. A GLE a „régi“ ML-osztály erős arculatfrissítése, de már új névvel. Világos a Mercedes-logika: a GLA az A-osztály, a GLC a C-osztály, a GLE pedig az E-osztály terepjárója és még messze nincs vége...

Az X6-os riválisaként versenybe állított, 20 milliós alapárról induló GLE Coupé  modelltől jogosan vár nagyon sokat a márka, a szakújságírók szerint ez lehet a Mercedes egyik következő „slágerterméke“.

GLE Coupé - sokat vár tőle a márka.

GLE Coupé - sokat vár tőle a márka.
A modell tényleg imponál kifejező arányaival. A coupékra jellemző sziluett, a nagy keréktárcsák és a SUV-kre illő stílusjegyek különleges megjelenést kölcsönöznek a kocsinak. – Az új GLE Coupéban egyesül a Mercedes-Benz modern luxusa egy SUV megjelenésével, valamint egy coupé fürgeségével és eleganciájával. Minden terepből a legjobbat hozza ki – írják az autóról a gyáriak. Aki le akarja őket ellenőrizni, látogasson el október első hétvégéjén a szegedi Pappashoz terepjárónézőbe.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!