Csongrád és környéke

2007.02.07. 15:19

A csongrádi bor presztízse

A csongrádi borok népszerűsítése kapcsán nem érheti rossz szó a csongrádi vendéglátókat. A lapunk által felkeresett éttermek mindegyikében árulnak helyi bort. A vendéglősök szerint erősítené a csongrádi bor presztízsét, ha kiváló minőségű, magas áron kínált termékkel rukkolnának elő a pincészetek. Bokroson – a tavalyi csúcsévjáratot kihasználva – éppen erre készülnek.

Bíró Dániel

Fűri Imre szerint a csongrádi pincészeteknek érdemes lenne olyan prémium kategóriájú termékekkel előrukkolniuk, amely felkeltené a hozzáértő borfogyasztók figyelmét. Fotó: Bíró DánielA borturizmus lehet az idegenforgalom fellendülésének kovásza – vélekednek sokan Csongrádon. Ebből kiindulva lapunk annak próbált utánajárni, hogy a helyi vendéglátók mennyiben járulnak hozzá a csongrádi borok népszerűsítéséhez. Az eredmény egyrészt szép reményekkel kecsegtet, másrészt számos tanulsággal szolgál. Ami az előbbit illeti, nem érheti rossz szó a csongrádi vendéglátókat: a lapunk által felkeresett éttermek mindegyikében árulnak helyi bort. A legszélesebb kínálatot a Jókai étterem nyújtja, ott ötfajta, a város körüli szőlőkből készült bor közül lehet választani.

A végeken, a Vándor tanyán és a Csuka csárdában a Csongrádon klasszikusnak számító kékfrankos és cabernet egyaránt kapható, de míg az egyik helyen roséra, a másikon rajnai rizlingre fizethetünk be, ha mindenképp hazai nedűt innánk. A népszerű Bohém kávéházban, ahol palackozott cabernet-ből és kékfrankos roséból lehet választani, házi borokat is árulnak, de az érdekes, hogy a kínálatban csak Balaton vagy Szekszárd környéki szerepel. Az Erzsébet kávéháznak csak itallapján nem szerepel csongrádi bor – aki figyelmes, észreveheti, hogy kékfrankos rosét és cabernet francot is árulnak a Fő utcán.

Pálfi: sok pénzt fordítunk a borok népszerűsítésére

A csongrádi pincészet egyelőre nem készül olyan újdonsággal, ami kategóriáját tekintve magasabb osztályú lenne, mint a cég eddigi termékei – tudtuk meg Pálfi György ügyvezetőtől. A szakember a marketingmunkát ért kritika kapcsán leszögezte: attól, hogy egyelőre nincs komolyabb látszatja, a pincészet sok pénzt és energiát fordít borai népszerűsítésére. Pálfi György annak viszont örült, hogy az éttermek kínálatában szerepelnek a csongrádi nedűk, szerinte ugyanis nem volt ez mindig így.

Az ír kocsmában külön borlapon tájékoztatják a vendégeket. Három csongrádi borról részletes jellemzés olvasható benne, sőt mellette a palack címkéje is látható illusztrációként. Az étterem tulajdonosa szerint a betérő vendégek zöme tisztában van azzal, hogy egy magyarországi borvidék központja Csongrád, mégsem a helyi borokra kíváncsiak általában, inkább magasabb minőségű nedűre vágynak. Fűri Imre ezért úgy látja, a csongrádi pincészeteknek érdemes lenne olyan prémium kategóriájú termékekkel előrukkolniuk, amely nagyobb nyilvánosságot kapna szaklapokban, és felkeltené a hozzáértő borfogyasztók figyelmét. Ezzel a többi, alacsonyabb minőségű és árkategóriájú csongrádi bort is versenybe lehetne hozni, és sokkal jobban eladhatóvá válna.

A csongrádi bor presztízsének ilyeténképpen történő megerősítését a Kertvendéglő üzemeltetője is támogatná, különösen azért, mert szerinte a régión kívül nem ismerik a borvidéket. Varga Zoltán annak ellenére mondja mindezt, hogy náluk eddig is a helyi borokból adták el legtöbbet. Tapasztalata szerint tíz ajánlásból nyolcszor elfogadják a csongrádi borokat a vendégek. Fűri Imréhez hasonlóan ő is azon a véleményen van, hogy több reklámozásra és kiterjedt marketingre lenne szükség ahhoz, hogy a csongrádi borok népszerűsége idegenforgalmi szempontból is kifizetődő legyen. 


Bokroson újítanak

A Bokrosi Borászati Kft. a tavalyi csúcsévjárat előnyeit kihasználva három árkategóriájú termékkel kíván hamarosan piacra lépni: az eddigi olcsó és közepes ársávba tartozó 300 és 500 forintos palackozott borok mellett egy 800-1000 forintos nagykereskedelmi áron forgalmazott különlegesékkel mutatkozna be a Rubin Borház. Bodor István ügyvezető lapunknak elmondta: egyetért a vendéglősökkel, ők is legmagasabb minőséget követelő borkészítésben látják a jövőt, és törekvéseiket erős bevezető kampánnyal szeretnék megtámogatni tavasszal. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!