2014.08.26. 19:15
Gyorsan terjed az e-kereskedelem
Elektromos készülékekről, autóról csak informálódnak a fogyasztók, a kozmetikumok, repjegyek és ruházati cikkek azonban jól fogynak az internetes áruházakban.
Világszerte egyre több fogyasztó vásárol az interneten; a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára emelkedett 2011 óta - derült ki a piackutató Nielsen kedden közzétett kutatásából.
A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban.
A fogyasztási cikkek közül a babaápolást és -étkeztetést szolgáló termékeket online vásárolni szándékozók aránya 2011 óta ugrásszerűen, 12 százalékponttal, 20 százalékra emelkedett. A kozmetikumokat ennél is többen, a megkérdezettek 31 százaléka veszi az interneten.
A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató cég felmérése azt is mutatja, hogy folyamatosan csökken a különbség a csak online böngészők és vásárlók között: ruházati cikk, belépőjegy, könyv, játék, szállodai szoba vagy utazásfoglalás esetében ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.
A többi fogyasztási cikk esetében szintén magas, 90 százalékos a böngészőkhöz viszonyított vevők aránya. Az élelmiszerek esetében például a válaszadók 30 százaléka az interneten tájékozódik, 27 százalékuk meg is veszi azt. A nagyobb kockázattal járó árucikkekről, mint például az elektromos készülékek vagy az autó, inkább csak informálódnak a fogyasztók - írja a jelentés.