Autó

2015.05.12. 14:47

Opel-recept: nagyvas, kis motorral

Teherszállító kivitelével és biturbó csúcsdízelével járt szerkesztőségünkbe az új Opel Vivaro - teszteltük a költöztetési és bevásárlási funkcióját is.

Kovács András

Legyünk mindjárt túl a legfontosabb negatív élményen: nem fért le az IKEA – 180 centi volt a határ, nem mertünk kockáztatni – mélygarázsába a 197 centiméter magas nagydobozos autó, a legközelebbi parkolóba pedig 300 forint volt minden megkezdett óra. Ha Szív Ernő kollégánk nem időzik annyit az Ágymatracok Főosztályán a próbálgatással, akkor nem 2 óra három percet mutatott volna a parkolóóra...

Ha már a magasság megvolt, írjuk a hosszúságot is, ami 540 centiméter, a szélesség pedig a visszapillantó tükrökkel közel 230 centi. Ekkora dobozból sokkal szebbet nem lehetett kihozni, lekerekíteni sem nagyon érdemes, mert akkor nem fér be a nagyi kombinált szekrénye. Szemből kifejezetten markáns, erőt sugárzó a Vivaro, egyik szakportál egyszerűen és kedvesen nagy arcúnak titulálta a modellt.

Teszteltük az Opel Vivarót. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Lehet is mire, s bár nem vagyunk profi haszonjármű tesztelők, ez az autó teljesen rendben van. Három személy kényelmesen elfér az első és egyetlen üléssorban, Szív, ifjú Szív és a sofőr. A belső kialakítás igényes, már már személyautós, a váltó karja sem lóg be zavaróan az utastérbe – de ha belógna is, nem kell ott mászkálni. A kétszárnyú, 180 fokban kitárható hátsó ajtók helytakarékosabbak, mint az egyben felfelé nyíló hátfal.

Ötméteres hosszával még éppen el lehet vele férni városban is, terítőjáratnak éppen úgy tökéletes, mint az autósztrádára. Üresen is kényelmes, csak hátul dobálja egy kicsit a csatolt lengőkaros futómű, ha rosszabb útra tévedünk. Kanyarban megfelelően stabil a Vivaro, az egyenesfutása is korrekt.


Teszteltük az Opel Vivarót. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


Az Opel ezúttal is összedolgozott a Renault-val, itt a dCi helyett CDTI-nek nevezi a motort, amely még a BiTurbo jelzőt is kiérdemli. Hogyan mozgat egy nagyvasat a mindössze 1,6 literes motor? Meglepően jól, nem mozdonyszerű, de turbólyuk nélküli a vonóerő – részterheléssel pedig meglehetősen fürgén mozgott Budapest belvárosában éppen úgy, mint a sztrádán.

Mi mennyi? Az általunk próbált, kategóriájában versenyképes alapfelszereltségű modell bruttó 7,2 millió forintba kerül, plusz a javasolt extra a Businnes Edition csomag, ami 451 ezer forintot kóstál. Ebben ott van – egyebek között – a légkondi, a bőrkormány, a tempomat, az első elektromos ablak, és a CD18 rádió. Ezzel együtt az adott modell kedvezményesen már nettó 4 millió 660 ezer forintért kigurítható a márkakereskedésből.
A 120 lóerő és az 1750-es fordulatszámtól rendelkezésre álló 320 Nm-es maximális nyomaték 171 km/órás végsebességre elegendő, ami persze már sok az ekkora doboznak és hatalmas homlokfalnak, s az étvágy is megnő. A jó kiosztású, könnyű kapcsolású 6 fokozatú kéziváltó jól harmonizál a motorral, melynek melynek országúti fogyasztásara 5,5 litert ad meg a gyár, vegyes üzemmódra pedig 5,9 liter gázolajat ír a brossúra. Alattunk 90-nél, tempomattal 5,4 litert fogyasztott, s tette ezt 1700-as fordulatszám mellett. Sztrádatempónál már jobban forog – 2400 – és kéri a 8 litert 100 kilométerre.

A szerény országúti étvágyat a fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztásmérője is visszaigazolta. Segít a takarékosságban a műszerfalon felvillanó váltási tanácsadó épen úgy, mint a Start/stop-rendszer. Ez utóbbi kissé talán teherautós, 1-2 tized másodperccel tovább tart az újraindítás, mint a személykocsinál, de teljesen megszokható.

Teszteltük az Opel Vivarót. Fotó: Kovács András - GALÉRIA


A Vivaro dicséretes hosszútávfutó, félig kiürített tanknál még 830 kilométerrel biztatott bennünket a fedélzeti számítógép, pedig, nem úgy hajtottuk, mint a spórolási verseny résztvevői.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!