Délmagyar logó

2017. 11. 17. péntek - Hortenzia, Gergő 6°C | 9°C Még több cikk.

A Kispál és a Borz egykori menedzsere volt az egyik magyar

Feltehetően egy ismert, 44 éves zenei menedzser volt az egyik magyar utasa az Air France járatának, amely az Atlanti-óceán felett tűnt el hétfőn. Az A38-as hajó honlapján hosszú megemlékezés olvasható a magyar férfiről, aki a nyolcvanas években a Kispál és a Borz együttes menedzsere is volt.
A honlap szerint a férfi számtalan más zenekar életében is menedzserként, segítőként, plakátozások szervezőjeként, nyomdászként részt vett. A weblap szerint ő volt az élettársa annak a magyar nőnek, aki szintén rajta volt az Air France gépén, és akiről kedd reggel a HírTV azt közölte, hogy a Nemzetközi Pető Intézetben dolgozott.

A két felnőtt mellett két magyar gyermek is utazott a gépen, az egyik valószínűleg a Pető Intézetben dolgozó asszony gyermeke, a másik egy komlói 11 éves kisfiú, aki már többször volt kint Brazíliában az édesanyja egyik barátjával.

A gyermeket a szülők egyik barátja vitte magával Brazíliába, jutalomnak szánta az utat, mert a kisfiú nagyon jó tanuló. A Független Hírügynökség megkereste a gyermek édesapját is, aki nem akart nyilatkozni, annyit azonban elmondott, hogy a család reménykedik.

A Külügyminisztérium egyelőre nem közölhet információkat azokról a magyarokról, akik az eddigi hírek alapján az Atlanti-óceán felett eltűnt Air France-gépen utaztak. A francia légitársaság adatai alapján a tárca felvette a kapcsolatot a hozzátartozókkal itthon.

A rokonok megerősítették, hogy semmit sem tudnak a négy családtagról - mondta kedden délután Mátrai Zsuzsanna, a tárca szóvivője. A minisztérium az azonosítás után visszaküldte az adatokat a légitársaságnak azért, hogy elkészíthessék a végleges utaslistát. A tárca hivatalos értesítést még nem kapott arról, hogy valóban a gép roncsait találta volna meg az óceán felszínén a brazil légierő pilótája - tette hozzá a szóvivő.

Virágokkal és mécsesekkel emlékeznek a 11 éves komlói kisfiúra az iskolájában
 
Virágokkal és mécsesekkel emlékeztek az egyik komlói általános iskolában a tanárok, diákok arra a 11 éves kisfiúra, aki az eddigi hírek szerint fent volt az Air France gépén. Az intézményben kedden értesültek a hírről, a kisfiú osztálytársainak elmondták, mi történt. A gyerek közül többen nagyon rosszul viselték a történteket, őket hazaengedték - tudta meg a Független Hírügynökség a Szilvási Általános Iskola igazgatójától. Jéhn Istvánné szerint a kisfiú nagyon jól tanult, sok barátja volt, szeretett táncolni és játszani. A pedagógus úgy tudja: a kisfiú már többször volt kint Brazíliában az édesanyja egyik barátjával. Mindig rengeteg élménnyel tért haza - tette hozzá.

Úgy tudni, a gyermek édesanyát kórházban, pszichiátrián kezelték, mert annyira megviselték a történtek. Kedden hazaengedték.

Nem hozott még eredményt a kutatás

A kutatás eddig nem hozott eredményt - ezt mondta kedden egy francia repülőezredes röviddel azután, hogy a brazil légierő szóvivője bejelentette: valószínűnek látszik, hogy az Air France eltűnt gépének néhány maradványát találta meg a brazil légierő egyik gépének pilótája.

Az Air France gépe, fedélzetén 228 emberrel, Rióból tartott Párizsba, amikor hétfő reggel eltűnt a radarok képernyőiről, miközben az óceán fölött repült. Brazil jelentések szerint üléseket és más tárgyakat látott a brazil légierő pilótája 650 kilométerre a brazíliai Fernando do Noronha szigettől északkeletre kedden, az óceán vizén. Hivatalosan még nem erősítették meg, hogy ezek a tárgyak az Air France AF 447-es járatának Airbus A330-as gépéből származnak-e.

"Hétfő óta két brazil gép vizsgálta át a katasztrófa feltételezett helyszínét. Tegnap óta a francia légierő is bekapcsolódott az óceán felszínének a kutatásba, de eddig nem hozott semmilyen eredményt" - közölte Laurent Mathou ezredes, a szenegáli Dakarban lévő francia légitámaszpont parancsnoka, aki röviddel azután beszélt, hogy a brazil légierő szóvivője bejelentette: egy repülő maradványait látták az óceán felszínén.

A brazil légierő szóvivője, Jorge Amaral azt mondta kedden, hogy a pilóta által látott maradványok még nem elegendőek ahhoz, hogy biztosan ki lehessen jelenteni: azok az eltűnt francia utasszállító részei. Laurent Mathou ezredes azt is bejelentette, hogy csatlakozik a francia haditengerészet két hajója a kutatásban az általa vezetett szenegáli francia bázis gépeihez, amelyek feladata az óceáni légtér ellenőrzése.

A francia légierő bejelentése szerint két nagy területen folyik a kutatás: a brazíliai partoktól keletre, ezer kilométerre és a szenegáli partoktól nyugatra, kétezer kilométerre.

Narancssárga, fénylő pontok

Narancssárga fényeket látott a horizonton egy atlanti repülőjárat brazil pilótája az óceánnak azon a részén, ahol hétfőn eltűnt az Air France légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó repülőgépe.

A brazil légierő megerősítette a hírt, amely szerint a pilóta narancssárga, "fénylő pontokat" látott Fernando de Noronha szigetétől körülbelül 1300 kilométerre, vagyis nagyjából 1650 kilométerre a brazil partoktól, azon az útvonalon, amelyen a párizsi járat közlekedett.

A TAM brazil légitársaság pilótájának megfigyelése nagyjából egybeesett a francia utasszállító eltűnésének időpontjával, ezért nem lehet kizárni, hogy az Air France-gép égő roncsait láthatta az óceán felszínén. A brazil légitársaság tájékoztatta a hatóságokat.

Brazil és francia repülőgépek és hajók hétfő éjjel is folytatták az Airbus A330-as utasszállító keresését. Egy spanyol hajó is csatlakozik a kutatáshoz, s az Egyesült Államok is útnak indított egy P3 típusú felderítő repülőgépet a térségbe.

Zokogó rokonok, kétségbeesett barátok

A nyilvánosságra hozott utaslista szerint mintegy 32 ország állampolgárai utaztak a szerencsétlenül járt repülőgépen, köztük 4 magyar és egy román állampolgárságú személy.

Az A330-200 típusú Airbusnak közép-európai idő szerint 11 óra 10 perckor kellett volna leszállnia Párizs Roissy repülőterén, de már reggel 8.00 órakor nyoma veszett. A járat helyi idő szerint vasárnap este 7 órakor, közép-európai idő szerint éjfélkor szállt fel a riói repülőtérről.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. IVY 2009. június 04. 14:45
    „Na, akkor ez sem Borzonkodik már tovább.”
  • 25. miniszterelnok 2009. június 02. 21:39
    „Mik derulnek itt ki, ugye??”
  • 24. CID 2009. június 02. 21:23
    „Jesszus Kedves, hogy te milyen sokrétű vagy.”
  • 23. miniszterelnok 2009. június 02. 21:02
    „Fekete doboz tu a szena kazalban, mondjak a franciak. Vegulis a fejlett technika nem teszi lehetetlenne a dolgot, tengeralattjaro segitsegevel talan felszinre kerulhet.

    Az a gaz, hogy pont Fernando Noronha sziget kornyeken emelkednek ki a foldkeregbol az Andesi Kordillerak vonulatai es iszonyu mely is egyuttal az ocean ezen a helyen, s igy nem csekely akadalyokkal neznek szembe a mentocsapatok.

    Az ulesekbol mintat veve meg fogjak tudni allapitani, hogy robbantas tortent-e.”
  • 22. achilleus 2009. június 02. 19:38
    „A Kossuth Rádió bemondta a négy áldozat azonosítására alkalmas adatokat, Egyikőjük a Pető intézetben dolgozó asszony, a másik a Kis Pál és a Borz korábbi menedzsere, a kisebbik gyerek az asszony fia, míg a negyedik a komlói kisfiú.”
  • 21. igazságkereső 2009. június 02. 19:33
    „Sajnos egyáltalán nem tartom kizártnak azt, hogy a gépre robbanószerkezetet csempésztek fel és azt működésbe is hozták. Ezt látszik alátámasztani az is,hogy a gépen komoly üzletemberek is utaztak,akik
    lehet,hogy még konkurenciát is jelentettek más gyáraknak.A fellépő dehermetizáció is ezt látszik alátá-
    masztani.A robbanás okozta kár elég jelentős is lehetett, ugyanis kisebb robbanás okozta KÁR ESETÉN KIHERMETIZÁLÁSSAL a pilóta még meg tudja menteni a gépet azonnali lejjebb ereszkedéssel.Természetesen
    nem akarok szakértő szerepében tetszelegni, de az ismertetett körülmények alapján én 95 %-os biztonsággal merem kijelenteni a robbanószer okozta tragédiát.

    Ez a tragédia kísértetiesen hasonlít az 1985-ös Beyruth-i tragédiához,azzal a különbséggel,hogy azt a gépet lelőtték,hisz fegyvereket szállított,ezt titokban akarták tartani,csak hogy valamilyen úton-módon kiszivár-
    gott,és Beyruth fölött lelőtték.A különbség "csak"az,hogy azt akkor politikai okok miatt lőtték le, a jelenlegi
    szörnyű tragédia pedig erős feltételezésem szerint gazdasági okok miatt történt!Természetesen csak felté-
    telezés,remélem,hogy ki fog derülni az igazi ok, hisz a feketedobozt is meg fogják találni,kétségem nincs
    affelől.”
  • 20. smalltown 2009. június 02. 18:04
    „Reszvetem a hozzatartozoknak!:((”
  • 19. pillecukor 2009. június 02. 17:08
    „részvétem a családnak. :(”
  • 18. miniszterelnok 2009. június 02. 16:34
    „Meg azt is irtak, h bar csekely az eselye a terrortamadasnak, de teljes egeszeben nem zarhato ki, mert a brazil repulotereken rettenetesen gyer a biztonsagi ellenorzes.
    A gepen tobb prominens szemelyiseg is utazott. A BNP Paribas bank vezere is a rajta volt es mar zuhannak is a tozsden a reszvenyeik. Emellett a Michelin d-amerikai vezerkarabol is utaztak a gepen es a brazil korona fiatal leszarmazottja is ott volt.
    Mondjuk szerintem az idojaras okozta katasztrofa valoszinubb.”
  • 17. miniszterelnok 2009. június 02. 16:27
    „Kedvesem!!

    A le figaro leadta, hogy azt a teruletet, ahol a geppel elveszett a kontaktus un. "fekete tegelynek" hivjak es ott talalkoznak az eszaki es deli felteke viharos legtomegei. Olyan gyilkos legorvenyek es hatalmas felhok keletkezhetnek a menetrend szerinti gepek altal tartott magassagon, h egy hatalmas repulot darabokra tudnak kapni.

    A reggeli radaros zseniknek pedig uzenem, h a francia Legiforgalmomiranyitok Orszagos Szovetsegenek fotitkara nyilatkozott a vilag radarhalozatarol, mely egy televiziokepernyohoz hasonlithato pici pontokkal, amik a repulogepeket szemelyesitik meg.
    A kepernyon un. feher v. ures zonak helyezkednek el, amiken nem talalhato foldi radaros lefedettseg, mint pl. az a terulet, amin eppen az AF gep haladt at. Egy adott radar hatotavolsaga 500 km-re nyulhat el. Az olyan feher zonakon, mint pl. az Atlanti-o kozepen haladva a pilota rendszeres idokozonkent koteles jelzeseket adni radion keresztul vagy SMS-szeru uzeneteket kuldeni az iranyitokozpontnak.”
  • 16. THK 2009. június 02. 16:18
    „Egyelőre semmit nem tudni az okokról!
    Akár robban(t?)ás is lehetett... az mindenesetre biztos, h nem egyszerű elektronikai gond, mert az Airbuson brutálisan túl van biztosítva minden, és még totális elektronikai leállás esetén is irányítható marad a gép, így a vezérlő számítógépek akár teljesen újraindíthatóak menetközben”
  • 15. CID 2009. június 02. 16:11
    „THK, igaz, de azért az ember azt gondolná, időjárási okok miatt nem pottyan le egy szinte új gép. Kicsit túlzásba viszik az elektronikát, ami azért könnyen megzavarodik egy elektromos, mágneses külső behatás miatt, ne is beszéljünk a kínai procikról. Szegény kisrácnak szép kis jutalom volt :(”
  • 14. THK 2009. június 02. 16:03
    „így van: a Malév statisztikája pl. az utóbbi évtizedekben nagyon jó (még a Theszaloníkiben felelőtlenkedő pilótával is, hiszen szerencsére nem lett katasztrófa) - de ha egy cég forgalma sokkal ksiebb (és azon belül is alig van hosszútávú járata), az nyilvánvalóan alaposan csökkenti a balesetek esélyét is”
  • 13. CID 2009. június 02. 16:03
    „Na már, megint beégtem, tényleg Pourto Rico volt :( Hiába ez a felületesség :)”
  • 12. CID 2009. június 02. 15:53
    „Te meg rossz :)”
  • 11. miniszterelnok 2009. június 02. 15:43
    „Semmi baj az Air France-szal, az egyik kedvenc legitarsasagom. Igaz par gepuk lezuhant mar a tag ertelemben vett kozelmultban, de rengeteg jaratot inditanak egyuttal. Puerto Rico-t ajanlottam Dragam!!

    Na legy jo.:))”
  • 10. CID 2009. június 02. 15:39
    „Fantasztikus vagy :) Egy biztos, megyünk nászútra Costa Ricába, nem Airbus-al és Air France-al utazunk :)”
  • 9. miniszterelnok 2009. június 02. 15:36
    „Termeszetesen.:))
    Mit szolsz hozzam?? Mar azelott leadtam a hireket a narancssarga foltokrol itt a DM-ben mielott a magyar sajto azt nyilvanossagra hozta volna. En mar a legfrissebb francia lapokbol ertesultem mindenrol reggel.”
  • 8. CID 2009. június 02. 15:29
    „Jót alukáltál, szépeket álmodtál Életem ? :)”
  • 7. CID 2009. június 02. 15:27
    „Ó szívem, szia :)”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Halott gyermekükkel a hátizsákban ugrottak a mélybe a szülők

Nagy-Britannia - Gyermekük élettelen testét egy hátizsákba tette, majd egy sziklaszirtről a mélybe ugrott egy pár Nagy-Britanniában. Tovább olvasom