Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Az orrán csúszva landolt egy repülőgép

Leszállás közben megsérült egy utasszállító repülőgép első futóműve a London City repülőtéren, és a gép végül az orrán csúszva állt meg a kifutópályán. A British Airways Amszterdamból Nagy-Britanniába tartó péntek esti járatának 67 utasa és a négyfős személyzet biztonságban hagyta el a repülőgépet.
A British Airways Amszterdamból Nagy-Britanniába tartó péntek esti járatának 67 utasa és a négyfős személyzet biztonságban hagyta el a repülőgépet - számoltak be a péntek este történt balesetről a brit mentőszolgálatok.

A légitársaság közleménye szerint az Avro RJ100-as repülőgép első futóműve "megsérült" a landolás közben, ezért a fedélzeten tartózkodók biztonsági okokból a vészhelyzetekre fenntartott csúszdán hagyták el a járművet. A londoni mentőszolgálat tájékoztatása szerint a balesetben négy ember szenvedett könnyebb sérüléseket, de egyikük sem szorult kórházi kezelésre.

gép végül az orrán csúszva állt meg a kifutópályán.
A repülőgép végül az orrán csúszva állt meg a kifutópályán.

Ray Hamblin, a gép egyik utasa az AFP-nek nyilatkozva elmondta: leszállás közben letört a gép futóműve, majd füsttel telt meg az utastér. "Úgy tűnt, túl későn szálltunk le, mintha a gép már elhagyta volna azt a pontot, ahol földet kell érnie" - mondta Hamblin, hozzátéve, hogy az utasok eleinte nyugodtak voltak, amikor azonban a füst elérte az utasteret, mindenki idegessé vált.

A baleset pontos oka egyelőre ismeretlen, légiközlekedési szakemberek vizsgálják a történteket. A repülőteret péntek este lezárták, és az érkező járatokat más londoni légi kikötőkbe irányították át. A brit főváros belterületén lévő London City a legkisebb a várost kiszolgáló öt repülőtér közül, tavalyi utasforgalma 3,3 millió fő volt.

Olvasóink írták

  • 5. SP 2009. február 15. 22:08
    „Szia 4. hozzászólás floridaimagyar 2009.02.15. 20:47
    Nem, de vezettem már repülőt. Sajna nem eleget.”
  • 4. floridaimagyar 2009. február 15. 20:47
    „Szia SP - fizia szakos vagy? :)) . A korrekciot elfogadom, erdekes, tanulsagos volt.”
  • 3. SP 2009. február 15. 10:27
    „Szia 2. hozzászólás floridaimagyar 2009.02.15. 03:58
    Az történik, hogy a levegőben lévő túlhűlt (-8C is lehet) víz egyensúlyát a repülőgép áthaladáskor felborította, és azonnal, hirtelen kikristályosodott a gépre. (Q 400 balesete Buffalo) Nagy magasságban van idő, lehetőség a korrekcióra, ami a gép megnövekedett légellenállásából adódó sülyedést eredményezett. Valamint a jégolvasztásra. A veszélyt a földközeli repülés jelenti. Ha valami okból átesik a gép, a felhajtó erő megszűnik, a magasban korrigálható, földközelben viszont végzetes lehet. Pl: gépkocsi, keskeny úton megcsúszol, valószínű árok lesz belőle. Széles úton jobb az esély az elhárításra. A kocsi annyival jobb, hogy ott mehetsz egészen lassan is. A repnél 1 bizonyos sebesség alá lassulsz megszűnik a felhajtó erő. Ez is átesést okoz. Feltehetőleg a Q 400 átesett és ezért zuhant a lakóépületre. A futó kitörése több okból lehetett, ez más tészta.”
  • 2. floridaimagyar 2009. február 15. 03:58
    „Az biztos. Ugy nez ki telen nem biztonsagos repulni, mert ez mar kezd sok lenni. KIvancsi vagyok a mgasban mennyi jeg epul fel a szarnyakon meg hogy a repteren a betonon mennyi a jeg (van olyan is amit a kamionosok hivnak ugy hogy black ice - amikor nem is latod hogy mennyire jeges mert annyira ultra vekony a jeg a betonon, de foleg egy nagyobb lenduletu jarmunek mint kamion vagy repulo az eleg halalos lehet). En ugy dontottem hogy iden oktoberben fogok hazarepulni, se hurrikan se jeg ne legyan amikor megyek.”
  • 1. SP 2009. február 14. 09:40
    „Mike
    Hát ez nem Corvus volt, vagy Q400.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vonatszerencsétlenség Indiában

Legalább 15-en meghaltak és 150-en megsérültek, amikor kisiklott egy személyszállító vonat India… Tovább olvasom