Délmagyar logó

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 7°C | 16°C Még több cikk.

Betiltaná a nőket célzó dohányreklámokat a WHO

A nőket megcélzó dohányreklámok elleni erőteljesebb harcra szólította fel a világot az Egészségügyi Világszervezet (WHO) pénteken.
Az ENSZ szerint a dohánytermékek számára a nők jelentik a legnagyobb piacot, így őket a divathoz, sporteseményekhez és szórakozáshoz kapcsolódó agresszív reklámkampányokkal igyekeznek elérni.

A hétfői dohányellenes világnap alkalmából a WHO a fiatal dohányosokat vizsgáló kutatásának eredményeit is nyilvánosságra hozta. A vizsgálatban résztvevő 151 ország felében ugyanannyi tinédzser lány dohányzik, mint tinédzser fiú, Kelet-Európában és Latin-Amerika egyes részein, különösen Chilében, Kolumbiában és Mexikóban azonban a lányok túltesznek a fiúkon is.

Az ENSZ információi szerint a világ egymilliárd dohányosának nyolcvan százaléka férfi. Átlagosan a felnőtt férfiak negyven százaléka, míg a felnőtt nők kilenc százaléka él ezzel a szenvedélybetegséggel. Az egyre jobban erősödő felvevőpiacokon, például Kínában és Indiában, a férfiaknak hatvan, a nőknek pedig 3-5 százaléka dohányzik.

"A dohányipar hatalmas mennyiségeket költ a nőket megcélzó, csábító reklámokra különösen a szegény országokban" - mondta el Douglas Bettcher, a WHO dohányzásellenes kezdeményezésének igazgatója. Kifejtette: a reklámok megpróbálják elhitetni a nőkkel, hogy a cigarettázás a szépség és a felszabadulás egyik eszköze és kifejezésmódja.

Japánban a nőket rózsaszín cigarettásdobozokkal csábítják, Egyiptomban pedig az egyik gyártó parfümös üvegre emlékeztető dobozban kínálja a dohányt számukra.

A WHO szerint évente mintegy ötmillió ember hal meg a dohányzással kapcsolatba hozható szívrohamban, stroke-ban és rákban - ebből másfél millió a nő.

A WHO nemzetközi dohányellenes egyezményét 2003-ban 160 ország ratifikálta. A nemzetek megegyeztek abban, hogy a dohánytermékek reklámozásának, támogatásának és értékesítésének betiltását szorgalmazzák és előirányozzák árának és adójának emelését. A szervezet szerint azonban csupán huszonhat ország tett így. Információik szerint az Egyesült Államokban 2005-ben 13 milliárd dollárt költöttek a dohánytermékek reklámozására.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötmillió dollárt loptak el egy iraki bankfiókból

A biztonsági őr segítségével ötmillió dollárnak megfelelő pénzt raboltak el pénteken az iraki… Tovább olvasom