Délmagyar logó

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Bombafenyegetés egy nappal korábban? - a kutatás képekben

Bombafenyegetést kapott az Air France egy nappal azelőtt, hogy 228 emberrel a fedélzetén az Atlanti-óceánba zuhant a Rio de Janeiróból Párizsba tartó gépe hétfő hajnalban.
Ezt szerdán közölte a francia légitársaság, amelynek állítása szerint a Buenos Aires-Párizs járattal kapcsolatban érkezett a fenyegetés. Az Air France az argentin rendőrségre hivatkozik. A dél-amerikai ország rendőrségét állítólag egy ismeretlen hívta fel május 27-én. A figyelmeztetés hatására az Air France gépét átkutatták, mielőtt az utasok beszálltak, de nem találtak robbanószerkezetet, ezért 32 perces késéssel indult a repülő Buenos Airesből Párizsba - közölte az Air France szóvivője, aki szerint egyelőre nem találtak kapcsolatot a bombafenyegetés és a hétfőn lezuhant járat katasztrófája között.

Megerősítették: az eltűnt gép roncsait találták meg

Szerdán az egyik brazil kutatógép pilótája még több és nagyobb részeket fedezett fel a repülőgépből az Atlanti-óceán vizén. Francia illetékesek közben bejelentették, hogy a katasztrófa pontos okának kiderítéséhez nélkülözhetetlen adatrögzítőt, a gép fekete dobozát talán soha nem fogják megtalálni, mivel a gép egy olyan helyen zuhant le, ahol körülbelül hatezer méter mély az óceán.

Háromnapos nemzeti gyászt rendeltek el Brazíliában annak a 228 embernek az emlékére, akik a szerencsétlenül járt Air France-gépen voltak.

Az eltűnt gép nyomában (galéria)
A nemzeti gyászt azután hirdették ki, hogy Brazília védelmi minisztere megerősítette: az Atlanti-óceán felett eltűnt gép roncsait találták meg kedd reggel. A tragédiát senki nem élte túl.

Az AF 447-es járat maradványai az Atlanti-óceánon, Brazília északkeleti partjaitól körülbelül ezer kilométerre kerültek elő. A gép fekete doboznak nevezett adatrögzítőjét még nem találták meg. A szerkezet összesen 30 napon át bocsát ki jeleket, amelyek segítségével meg lehet találni. Ha ez sikerülne, akkor az adatai segíthetnének kideríteni a szerencsétlenség okait.

Az utasszállító hétfőn tűnt el, miután Rio de Janeiróból felszállva viharba került az óceán felett. Az Air France légi járata már csaknem megtette a Párizsba tartó 11 órás út felét, amikor 228 utassal fedélzetén lezuhant. Az áldozatok összesen 32 ország állampolgárai voltak, köztük négy magyar.

A tragédia áldozatainak emlékére kedden a brazil elnökhelyettes háromnapos gyászt rendelt el, Párizsban pedig ökumenikus istentiszteletet tartottak szerdán a Notre-Dame katedrálisban. A ceremónián Nicolas Sarkozy is részt vett.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. miniszterelnok 2009. június 04. 16:22
    „Tisztelt THK!!

    Elnezest kerek Toled, hogy arra inspiralt a sokat utazo holgy hozzaszolasa -aki persze nem irta, h a jovoben is folytatni kivanja ezt a tendenciat, de en kitalaltam-, hogy leirjam ezt az altalam adoptalt, tajekoztato jellegu adatot.

    Hatalmas baki volt a reszemrol, annak a valoszinusege, h meg egy ekkorat hibazok hatralevo eletem folyaman 1: 50 000 :)”
  • 26. miniszterelnok 2009. június 04. 15:18
    „Nyilvan egy elettartamrol van szo, irtam ezt azert mert a holgy azt irta, h sokat repul. Azt nem irtam, h hany ev alatt, mert szerintem ez evidens, h egy adott ember eleteben bekovetkezheto legikatasztrofa elofordulasi eselyerol van szo, barmennyire is nem kerult reszletezesre a tobbi hatterinfo.

    A statisztika az rendben van, az a lenyeg, h engem ez kielegit, es aki rengeteget utazik elete soran az is kb. ilyen kalkulaciora alapozhat.

    Az a tiszta, ha mindenki, akit erdekel, utanajar es a szamara legidealisabb kalkulaciot valasztja.”
  • 25. THK 2009. június 04. 12:28
    „más lehetőség pedig nincs:
    - vagy tetszőleges útról beszélünk, és akkor 1 a sokmillióhoz a katasztrófa esélye
    - vagy nem egyetlen útról, hanem vki teljes életéről, akkor viszont rossz a megfogalmazás, és így nem is értelmezhető, hiszen ahány ember, annyi utazási szokás”
  • 24. miniszterelnok 2009. június 04. 11:50
    „Kedvesem!!

    Tavol allt tolem, h baromsagot terjesszek, es egyetlen tetszoleges utrol sem beszeltem.”
  • 23. THK 2009. június 04. 11:25
    „akkor jobb is, mert kár lenne hülyeséget terjeszteni!
    egyetlen, tetszőleges útra vonatkoztatva bőven milliós nagyságrendű az esély, ez teljesen nyilvánvaló, nincs mit vitatni rajta”
  • 22. miniszterelnok 2009. június 04. 11:01
    „Mint amire”
  • 21. miniszterelnok 2009. június 04. 11:00
    „Nem fogalmaztam rosszul, azt a hibat viszont elkovettem, hogy nem kuldtem el a teljes szoveget, csak az abbol kiragadott foszlanyt.

    Egyenre nezve irtam az 1:50 000-hez elofordulasi eselyt. Egyebkent ez a statisztika nem ugyanaz,a mire Te gondolsz, ennek egyik parametere a vilag ossznepessege. Ahogy mondtam mivel nincs meg az eredeti szoveg, kar a tovabbiakban ugyanazt a kerdest korbejarni.”
  • 20. THK 2009. június 04. 10:48
    „egyszerűen rosszul fogalmaztál:
    annak, h "vki fenn üljön egy zuhanó repülön" nyilvánvalóan nem lehet pár tízezres az esélye, miközben naponta több járat van ennél...

    ha az a vki rendszeresen repül, a teljes életére vonatkoztatva már elképzelhető ilyen esély - de az eredeti mondat nem ezt jelenti (nem is jelentheti, hiszen eleve értelmetlen kijelentés anélkül, h ismert lenne az illető repülési gyakorisága: utazhat évente egyszer, és akkor százezer körüli számot mutat a statisztika, de repülhet naponta többször is, és akkor mindjárt pár ezer körülire nő egy baleset esélye)”
  • 19. miniszterelnok 2009. június 04. 10:08
    „18. Karolina 85

    Ahogy irtam az elozoekben, az lett volna reszemrol is a korrekt, ha elkuldom a statisztika parametereit, viszont egyreszt akkora jelentoseget nem tulajdonitok a dolognak, a magam reszerol a lenyeget rogzitettem.

    Rengetegfele statisztika letezik, s a kimutatas az adott tenyezok ismereteben keszul. Mivel a pontos parameterek nem ismertek, ezert kar akarkivel is vitaba szallni. Ha majd megadjuk a pontos adatokat, akkor lehet kezdeni az elmelkedest, hogy ki vette az informaciokat helyes forrasbol, ki pedig nem.”
  • 18. Karolina85 2009. június 04. 10:01
    „1:11 000 000 esély hogy lezuhan a gép, amikor te utazol rajta. Akár először utazol, akár minden nap.”
  • 17. miniszterelnok 2009. június 04. 08:51
    „Egyebkent igy a repulogep baleseteknel teljesen lutri, h mi fog tortenni. Nyilvan, ha az egyik szarny szakadt volna le a jelen esetben, akkor nem tobbszaz km-es korzetbol kellene osszekaparni a roncsokat.
    Eselyuk se volt szerencsetleneknek a tulelesre.
    Az egyik szarny elvesztesevel ki tudja mi lett volna, de egy biztos a mentesi munkat nem lehetetlenitette volna igy el. Ezek utan a fekete doboz tenyleg tu a szenakazalban.

    Egyebkent itt tenyleg egy a lenyeg, belekotni a masik kommentjebe, megha az a sajtoban kozolt tenyeken alapul is.”
  • 16. miniszterelnok 2009. június 04. 08:27
    „Segitek.

    A jelek szerint az AF gep egyszeruen darabokra esett 10 000 m magasan. Ez a verzio azert durvabb, mint az egyik szarny elvesztese.”
  • 15. Giga 2009. június 04. 08:11
    „9. hozzászólás miniszterelnok 2009.06.03. 20:06

    "Ha a gep atrepul a tiltott zonan, akkor az akar az egyik szarnya elvesztesevel is jarhat vagy meg durvabb kovetkezmenyekkel."

    Próbálok rájönni, hogy mi lehet még durvább egy repülő számára, mint hogy elveszíti az egyik szárnyát!? :-O”
  • 14. miniszterelnok 2009. június 03. 22:46
    „Most neztem a legfrissebb francia hireket es a gep roncsai tobb szaz km2-en vannak elterulve az oceanban es ebbol arra kovetkeztetnek, hogy repules kozben erte a robbanas a gepet kb. 10 000 meteren.

    3 felteves van a jelenlegi allapotok szerint, vagy tropusi vihar vagy hirtelen nyomascsokkenes vagy terrortamadas.”
  • 13. atipusos 2009. június 03. 22:35
    „Nos, meglehetősen érdekes ügy. Ha valóban volt bombe-fenyegetés, akkor ezeddig miért nem szóltak róla?
    Mi van, ha az amcsik "tévedésből" lelőtték a gépet?”
  • 12. miniszterelnok 2009. június 03. 20:48
    „Egyebkent a korrekt az lett volna, ha elkuldom a reszletes szoveget, de mar nincs meg.A lenyeg az rogzult a fejemben.”
  • 11. miniszterelnok 2009. június 03. 20:44
    „Termeszetesen a sajat vonatkozasomban erdekelt a statisztika, es a surun utazo holgy megnyugtatasa vegett irtam le.”
  • 10. THK 2009. június 03. 20:26
    „???
    csak akkor lehet 1:100e alatti szám a lezuhanás esélye egy adott utas teljes életére vonatkoztatva, ha minden évben repül...

    ha azonban életében először ül gépre, mint az a kérdező is teszi majd, ott bizony milliós nagyságrenddel fejezehető ki az esély:

    http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
    http://www.associatedcontent.com/article/631793/aviation_safety_what_are_the_odds.html?cat=16”
  • 9. miniszterelnok 2009. június 03. 20:06
    „Kedves Efje!!!

    15 000 m-es magassagig terjednek altalaban a tropusi viharok, legalabbis azon a ponton biztos, ahol a gepet baleset erte. Pont ott talalkoznak a 2 felteke viharos legtomegei es ezaltal gyilkos legorvenyek es hatalmas felhok keletkeznek. A 25-30 hosszusagi foknal elkerulhetetlen ennek a zonanak az elkerulese a delrol jovo gepek eseteben. A mentocsapatok is jelentettek, h borzalmas idojarasi viszonyok nehezitik a munkajukat.

    A francia sajtoban is csak hipotezisek sorozatat talaltam es allandoan frissitik az informaciokat, de a bombafenyegetest meg nem tettek fel, a notre-dame-i megemlekezesrol szolo osszefoglalo a legfrissebb hir.

    A francia szakemberek szerint a legesszerubb magyarazat, h a kapcsolat a geppel egy villamcsapas miatt szakadt meg, ami egyuttal meghibasodast okozott a gep elektronikus rendszereben. Ezaltal inaktivva valt a 3 szinu jelzesbol allo berendezes, melyen a piros jelzes ervenybe lepesevel manualis uzemmodba kell kapcsolni a gepet es elkerulni a veszelyesnek jelzett zonat. Ha a gep atrepul a tiltott zonan, akkor az akar az egyik szarnya elvesztesevel is jarhat vagy meg durvabb kovetkezmenyekkel. A pirossal jelzett teruleten a jegveres es a borzalmas erossegu legorvenyek varakozhatnak a repulogepekre.”
  • 8. Johnson 2009. június 03. 19:58
    „efje: Vannak villámok 10-km magasan is,sőtt rengeteg villámot figyelltek meg a statoszférába ráadásul felfelé irányba csapva,ezt az ürrepülőgépekről,és műholdakról is számtalanszor rögzitették,filmezték,én is láttam a felvételeket! Mivel 170/km/h órás sebességű viharba repültek bele,igy az széttéphette a gépet simán! Isten nyugosztalja az utasokat,és a négy magyart,a két magyar kisfiúról nem is beszélve-ámen!!”
27 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szlovák parlament határozatban ítélte el Orbánt

Szlovákia - Határozatban ítélte el a szlovák parlament szerdai rendkívüli ülésén a Fidesz elnökének… Tovább olvasom