Délmagyar logó

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 4°C

Bűnbak lehet a spanyol vonatbaleset mozdonyvezetője

A Santiago de Compostela közelében történt tragikus vonatbaleset 79 halálos áldozata miatt érzett mélységes gyász mellett egyre több spanyol jut arra a meggyőződésre, hogy a politika bűnbakot akar csinálni a gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolt mozdonyvezetőből, annak érdekében, hogy megmentsen számos, az ország számára kiemelt fontosságú, milliárdos üzletet.
A La Voz de Galicia című helyi újság szerdai számában megjelent egy fénykép, amelyen egy kislány egy falragaszra azt írja: "Fel a fejjel, Garzón!" - az 52 éves Francisco José Garzón Amóra utalva, aki a július 24-én kisiklott vonat mozdonyvezetője volt. A dpa német hírügynökség összeállítása szerint a kép jól illusztrálja, hogy az emberek egyre inkább megértést és támogatást éreznek Garzón iránt, aki a baleset pillanatában a 80 kilométer/órás korlátozást figyelmen kívül hagyva óránként 153 kilométeres sebességgel haladt, és közben a spanyol államvasutak (Renfe) egyik alkalmazottjával telefonon egyeztette az útvonalat. Vasárnapi kihallgatásán a hírek szerint az ősz hajú, sovány testalkatú férfi kertelés nélkül, könnyek között elismerte a gondatlanságot. Mégis az utóbbi napokban egyre többen fogták Garzón pártját azon az internetes oldalon, amelyet a mozdonyvezető támogatására hoztak létre: szerda délig 90 ezren álltak a mozdonyvezető mellé virtuális aláírásukkal.

"Azoknak is van felelőssége, akik nem tettek meg minden szükséges intézkedést (...) annak érdekében, hogy elhárítsák vagy enyhítsék egy esetleges emberi mulasztás következményeit" - írta José Antonio Martín Pallín, a spanyol legfelsőbb bíróság egykori bírája az El País című lapban szerdán megjelent írásában. A felelősök nem bújhatnak a mozdonyvezető hibája mögé - hangsúlyozta.

A spanyol gazdaság számára sok forog kockán a jelenlegi válságos időszakban. A spanyol szuperexpressz-hálózat (AVE) az ibériai ipar cégérének, első számú reménységének számít. A La Voz de Galicia kalkulációja szerint különböző vállalatok világszerte jelenleg mintegy 100 milliárd euró értékben folytatnak tárgyalásokat e rendszer beszerzéséről Spanyolországgal. Többek között a spanyolok Brazíliában is pályáznak a Sao Paulo és Rio de Janeiro közötti szuperexpressz-vasútvonal kiépítésére. Megbeszélések folynak továbbá az illetékes amerikai, török, kazahsztáni és szingapúri hatóságokkal is. Sajtójelentések szerint Ana Pastor közlekedési miniszter - a szuperexpressz-üzletekben érintett vállalatok vezetőivel együtt - máris előkészületeket tett arra, hogy védelmébe vegye a spanyol rendszert. Eközben szakszervezetek, ellenzéki pártok és televíziós hírmagyarázók is óva intenek attól, hogy Garzónt úgy ítéljék el, hogy közben nem veszik tekintetbe a szóban forgó sínszakasz biztonsági hiányosságait.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vonatbaleset: a mozdonyvezető nem érti, mi történt

A Santiago de Compostela közelében július 24-én kisiklott vonat mozdonyvezetője nem érti, miért nem… Tovább olvasom