Délmagyar logó

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 14°C Még több cikk.

Egy amerikai katona ölte meg a magyar sofőrt

Irak - Egy amerikai katona fejbe lőtt egy magyar-teherautóvezetőt még március 26-án az iraki Tádzsi város amerikai támaszpontján. Részletek.
Fejbe lőttek egy magyar teherautó-vezetőt Tádzsi iraki város amerikai támaszpontján – erősítette meg Held Andrea, a férfit foglalkoztató TOIFOR Csoport marketingvezetője. Az eset még március 26-án történt. A rendelkezésre álló információk szerint a hatóságok egy amerikai katonát gyanúsítanak a halálos lövés leadásával. A hatóságok tegnap emeltek vádat az egyenruhás ellen, akit még az eset napján őrizetbe vettek - írja a Világgazdaság.

A magyar férfit munkavégzés közben érte őt a halálos lövés. „A gépjármű mellett találták meg holtan március 26-án délelőtt tíz óra körül" – mondta Held. A férfi holttestét még nem szállították haza, Irakból az Egyesült Államokba vitték, ahol amerikai igazságügyi orvos szakértők vizsgálják az esetet.

Korábban csak annyit lehetett tudni, hogy tegnap vádat emeltek egy amerikai őrvezető, a 25 éves Carl Stovall ellen, aki lelőtt Tádzsi város amerikai támaszpontján egy férfit. Stowall egységével alig egy hónapja volt Irakban. A jelentésben nem részletezték az emberölés körülményeit, csak azt írták, hogy a halott sem nem amerikai, se nem iraki. Először az AFP francia hírügynökség értesült arról. hogy az áldozat magyar állampolgár.

A Zalai Hírlap úgy tudja, hogy Zala megyében élt az a fiatalember, akit március végén lőtt le egy amerikai katona Irakban. A férfi Nagyradán élt, februárban már második alkalommal indult Irakba, hogy fél éves szerződésének eleget téve egy amerikai támaszponton dolgozzon. A halált okozó lövés körülményeiről egyelőre szinte semmit sem tudni, a családot másnap két öltönyös férfi értesítette a tragédiáról. A fiatalember nemrég vásárolt nagyradai háza előtt most mécsesek és virágok vannak, az egész falu, a helyi roma közösség gyászolja. Készülnek a temetésre, jóllehet a holttestről még keveset tudni - olvasható a lapban. Mint ismert a napokban vádat emeltek egy amerikai katona ellen Bagdadban, aki március 26-án lelőtt egy magyar civil alkalmazottat.

A Külügyminisztériumnak hivatalos források egyelőre nem erősítették meg, hogy Irakban, egy ottani amerikai támaszponton halálos lövés ért volna egy magyar állampolgárt – hangsúlyozta tegnap Szelestey Lajos külügyi szóvivő az MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményében. A tárca diplomáciai úton kért felvilágosítást az esetről az iraki és az amerikai hatóságoktól, ám a válasz még nem érkezett meg. „Ha bebizonyosodik, hogy valósak a halálesetről szóló hírek, a minisztérium a vonatkozó konzuli és adatvédelmi jogszabályok alapján jár el" – mondta Szelestey Lajos.

Irakot 2003 óta tartják megszállva a koalíciós erők, de a közállapotok szinte semmit sem javultak azóta. Tegnap például hat gépkocsiba rejtett pokolgép robbant fel Bagdadban. A terortámadásoknak legalább 34 halottja és több mint száz sebesültje volt. A merényletsorozatot néhány nappal azután követték el, hogy a síita vezetésű kormány parancsára a Szahva (Ébredés) gárdákhoz tartozó szunnita fegyvereseket tartóztattak le Bagdadban.

Korábban három magyart öltek meg Irakban

2003 novemberében Bagdadtól nyugatra, Ramadi közelében agyonlőttek egy TOIFOR-nak dolgozó magyar civilt. A hivatalos jelentés szerint a kisteherautót vezető magyar sofőr az egyik közlekedési ellenőrző pontnál a figyelmeztető lövések ellenére sem állt meg, mire az amerikaiak lelőtték a 27 éves Varga-Balázs Pétert.

2004. június 17-én egy ukrán bázisra tartó, Hillából indult, ivóvizet szállító magyar katonai konvoj mellett robban pokolgép, s egy repesz megölte Nagy Richárd 27 éves szakaszvezetőt. Bagdadban 2007. január 17-én egy civil szervezet konvoja elleni támadásban halt meg egy Csongrád megyei fiatalember, aki egy dubaji–ausztrál biztonsági cég alkalmazásában állt.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. IVY 2009. április 08. 11:00
    „Mivel az elhunyt nem állt meg az amerikai felszólításra.
    És cigány révén, - arabnak nézték.”
  • 34. flexsnake 2009. április 07. 20:58
    „Majd ha irak is békén hagyja a többi országot.”
  • 33. SP 2009. április 07. 16:42
    „USA tesz a fejünkre. Azt mond amit akar.”
  • 32. török 2009. április 07. 13:05
    „Amerika kapja be, húzzanak haza a katonák. Hagyják békén Irakot, elég volt a nem létező "békeháború" szlogen alatt folyó olajháború. Húzzanak haza, háborúzzanak otthon. Könnyű mindig más földjén harcolni, otthon meg a CNN-ből értesülni az irtó hiteles, szépen átszűrt hírekből.”
  • 31. flexsnake 2009. április 07. 11:54
    „24. Az volt az egyetlen hely ami visszatartotta a terrorista szemeteket. Egyébként nem amerikai terület.
    Az amcsik kritikusabbak magukkal mint hinnéd. Ennek következménye hogy fekete lehet elnök.”
  • 30. flexsnake 2009. április 07. 11:54
    „24. Az volt az egyetlen hely ami visszatartotta a terrorista szemeteket. Egyébként nem amerikai terület.
    Az amcsik kritikusabbak magukkal mint hinnéd. Ennek következménye hogy fekete lehet elnök.”
  • 29. nelek 2009. április 07. 11:38
    „A -nem allt meg az ellenorzo pontnal- eset tortenhetett ugy is, hogy nem is tudott megallni, mert mar le volt love.”
  • 28. nelek 2009. április 07. 11:35
    „23. A jelentesben majd az fog allni, amit eppen ki tudnak talalni ami meg hiheto. Amugy szinte biztos nem itelik semmire a katonat, legfeljebb leszerelik. De az is lehet, hogy semmilyen informaciot nem tudunk meg arrol mi tortent. Goldoljatok meg mi tortenne ellenkezo esetben, mondjuk az ottani magyar katonak lonenek le egy amerikai allampolgart, nyilvan azt meg idehoznak Mo.-ra kivizsgalni nem es az amerikaiak turelmesen varnanak par honapot mig itt elpiszmognak az esettel?

    Azert erdekes, hogy 3 halott kozul 2-t az amerikaiak lottek le, es 1 lett merenylet aldozata.”
  • 27. dbzs 2009. április 07. 10:44
    „A makói katona aki meghalt Irakban valóban egy ausztrál cég alkalmazottja volt, de több évet lehúzott Szolnokon, mint ejtőernyős, és volt több külföldi munkája is,mint békefenntartó. Még kicsi gyerekek voltunk amikor ő és egy másik unokatesóm már háborúsat játszottak, mindig a fa tetején és a szín tetején bújkáltak. Tudta, hogy mit csinál, tudta, hogy meghalhat, csak sajnos túl sokáig várt a kiszállással!”
  • 26. comet 2009. április 07. 08:46
    „16.-csá Mignon,-nem tudom hogy jön ide a francia idegenlégió, én csak azt fájlaltam hogy a magyar média francia médiáktól tudta meg a hírt.Egyébként nem vagyok mérges, csak nem értem mit keresünk Irakban, és kicsit elszomorít hogy most már arról vagyunk híresek hogy a legalantasabb munkákat osszák ránk. (az átkosban tisztettekkel, mérnökökkel, orvosokkal voltunk az araboknál, vagy Vietnamban, Afganisztánban meg sehogy, most meg hát ...)
    A francia idegenlégió amúgy a 80-as évektől ´felkapott´ nálunk, ma már nem ügy hogy oda vonulsz, vagy akárhova (tavaly nyáron is beszélgettem egy légióssal, szabadságra jött haza, itthon sok adóssága volt azért vonult be, egy évet már lehúzott, még négyet akar meg csinálni stb.- tehát csinálja aki bírja). Valami miatt talán csak az orosz tengerészgyalogosokhoz ódzkodnak jelentkezni, égyébként sokan élnek zsoldoskodásból.”
  • 25. N.P. 2009. április 07. 07:19
    „flexi

    Az amerikaiak sokkal kritikusabbaak magukkal szemben ... ugye ezt nem gondoltad komolyan ! A legjobb példa erre Quantanamó! Miközben habzó szájjal dumálnak az emberi jogok magyarországi siralmas állapotáról!”
  • 24. flexsnake 2009. április 07. 00:17
    „22. az amcsik sokkal kritikusabbak magukkal szemben mint a többiek. Nekik van barackuk is. De ennek a szerencsétlennek igazából már mindegy miért halt meg. Nem ébred már fel akkor se ha a katona a hibás. Messze van és csak annyit tud az ember amit kiadnak. Végül is katonai terület.”
  • 23. nelek 2009. április 07. 00:00
    „Igen majd kiderul az igazsag, ami az lesz amit az amerikaiak mondanak majd. Amugy magukat is apritjak, meg az elejen (elso par honap) meghaltak fele un. baráti tuzben halt meg. Aztan volt meg egy masik statisztika, ahol 1 halott katonara 10 civil aldozat jutott.”
  • 22. cselac 2009. április 06. 23:54
    „Csóri...egyszer akarnak dolgozni, akkor is lelövik őket...amúgy miért nem állt meg? Mit gondolt, játszásiból pufogtatnak rá?”
  • 21. flexsnake 2009. április 06. 23:01
    „14. Van egy megállapodás hogy magyarok nem vesznek részt hadműveletben, de segítséget nyújtanak például építőként vagy bármi olyanban ami nem közvetlen hadviselés. Anglián kívül nem sokan vállalnak fronton szerepet. Ennek viszont hogy ott van magyar, számos előnye van. Pl: jó pénzért dolgozhatunk, egy esetleges támadás esetén Amerika ugyanígy viszonozza ezt. Wc-t takarítani kitüntetés ezért :)

    18. a híradásokból. Nem délmagyaron élek.”
  • 20. Mignon 2009. április 06. 22:31
    „Igazad van SzAndras!
    Ki fog derülni minden.

    Masik dolog:

    A 2007. januar 17.-en elhunyt Csongrad megyei fiatalember
    NEM katona volt!!!
    Hanem, egy "dubaji-ausztral" biztonsagi szervezet, tehat
    egy privat Securiry Service alkalmazottja!

    Zsoldos.

    Ilyen embereket alltalaban Amszterdamban toboroznak.
    (8.000,-Euro/honap.
    Ha, meg lelönek-, magadra vessel......)

    Sajnos, igy van.”
  • 19. SzAndrás 2009. április 06. 22:15
    „10.
    Én figyeltem a híradásokat, meg elolvastam az összes cikket ma, de sehol ne mondtak/írtak olyant hogy nem állt meg, nem tudom honnét szedted.
    Amúgy elég érdekes hogy 15 napnak kell eltelni ahoz, hogy kiderüljön egy magyar halála.”
  • 18. Mignon 2009. április 06. 22:08
    „Legion Etrangee.
    Metz-ben, Lotharingiaban elküldjem a felveteli iroda cimet??
    (Az orvosi vizsgalat Stasbourg-ban van.
    35-eves korig lehet jelentkezni, meg szemelyi sem kell.....
    Stb).”
  • 17. Mignon 2009. április 06. 22:00
    „14-nek.
    Hello "Comet"!
    Egy kicsit felmergelted magad es tulzol is, na de OK.
    A franciakrol röviden:-
    --ebben a taborban, ahol ez a tragedia törtenet, ök allandoan kepviselve vannak.
    ( a magyar Presse nincs mindenütt).
    --2. fontos:
    egyetlen-egy francia katona ( mint a "regularis hadsereg" tagja) nincs, es soha nem is
    küldik allomasozni, harcolni külföldre!!

    Ök, mind Idegenlegiosok.

    Hidd el, sokat meselhetnek a szervezetröl......”
  • 16. Mignon 2009. április 06. 21:48
    „Tisztelt 13!
    Teged sem artana mar megkeresni.....!!
    :):):)

    (Lehet, Flexinek a "vizir"-jeben vagy mar......?
    :D:D:D)”
35 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tudtuk nélkül kísérleteztek a páciensekkel

Lengyelország - Bíróság elé állítottak Lengyelországban 9 egészségügyi dolgozót, akiket azzal vádolnak, hogy csaknem 200 páciensen madárinfluenza elleni védőoltást teszteltek. Tovább olvasom