Délmagyar logó

2016. 10. 01. szombat - Malvin 11°C | 24°C

Elégedetlen Brüsszel a bankok tanácsadási tevékenységével

Belgium - Széles körben tapasztalhatók elégtelenségek a bankok ügyfél-tájékoztatási és tanácsadási tevékenysége terén - állapította meg a lakossági pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó jelentés, amelyet az Európai Bizottság kedden tett közzé Brüsszelben.
Mint közleményében az uniós testület fogyasztóvédelmi felelőse, Meglena Kuneva kiemelte, a konkrét problémák között szerepel a sok esetben nehezen értelmezhető tájékoztatás, a banki szolgáltatások átláthatatlan díjszabása, a nem megfelelő tanácsadás, valamint a szolgáltatóváltás alacsony aránya. A jelentés rámutat arra, hogy a folyószámlák árstruktúrája „rendkívül átláthatatlan, olyannyira, hogy a fogyasztók szinte képtelenek kideríteni, mennyit kell fizetniük egyes szolgáltatásokért, és nehézséget jelent számukra a különböző ajánlatok összehasonlítása".

Kuneva szerint a pénzintézeteknek "rendet kell teremteniük saját házuk táján, és ehhez kultúraváltásra van szükség a banki ügyfélkezelés terén". A tagállami hatóságoknak pedig végre kell hajtaniuk az európai fogyasztóvédelmi törvényeket - hangoztatta a fogyasztóvédelmi biztos.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Késsel rabolt bankot a lengyel pap

Lengyelország - Pár ezer zlotyt hasított ki a pénzintézettől. Tovább olvasom