Délmagyar logó

2016. 12. 06. kedd - Miklós -5°C | 3°C

Kilenc halott, 84 sérült az amszterdami balesetben - galéria

Amszterdam - Szerda esti adatok szerint kilenc halálos és 84 sebesült áldozata van annak a repülőszerencsétlenségnek, amely délelőtt történt Amszterdam mellett. A sérültek közül 25-nek az állapota súlyos, közülük haté életveszélyes. A katasztrófa oka egyelőre ismeretlen.
A Turkish Airlines Isztambulból érkező gépén 127 utas és 7 főnyi személyzet volt. A Boeing 737-800-as - a szemtanúk és több utas szerint - kényszerleszállást hajtott végre egy szántóföldön, alig 500 méterre a Schiphol-repülőtér kifutópályájától.

A gép délelőtt fél 11-kor csapódott a földnek és három darabra tört, de nem gyulladt ki. A kilenc halott - közülük három a személyzet tagja - a repülő hátsó részében volt, mondta el több szemtanú is.

A török illetékesek szerint 56 külföldi és 78 török állampolgár tartózkodott a gép fedélzetén. A külföldiek nemzetiségét egyelőre nem közölték, mondván: az utaslisták ellenőrzése és a sebesültek összeírása még eltart egy darabig. Koháry Lajos külügyi szóvivő-helyettes késő délután közölte: nincs tudomásuk magyar érintettről a balesetben.


Az egyik utas a török televíziónak azt mondta: "körülbelül 600 méter magasan lehettünk, amikor bejelentették, hogy leszállunk. A gép zuhant egyet, mint amikor légörvénybe kerül, a farokrész közvetlenül egy autópálya mellett ütődött a földnek, aztán becsúsztunk a mezőre és a gép három darabra szakadt".

A katasztrófa okát vizsgálják, de egyelőre semmit sem mondanak és semmit sem zárnak ki.

Lezuhant egy török gép Amsterdamban - galéria

 

Olvasóink írták

  • 16. Luckatosh 2009. február 26. 00:34
    „Elmeletileg ha a ha az eloiras szerinti minimum hatralek amit a szabalyzat eloir elkezd fogyni( kero ami eleg minimum 1fel orara de inkabb masfelre ), kotelesek jelenteni. Ilyenrol viszont nem szoltak a hiradasok.”
  • 15. kowalsky 2009. február 25. 23:29
    „Luckatosh:
    az elképzelhető, hogy egyszerűen keró nélkül maradt? Tudom, elvileg nem, de mint tudjuk, volt már ilyen... nem volt tűz, ez gyanús egy ilyen hasalás után, nem? Köszi”
  • 14. SP 2009. február 25. 22:26
    „13. hozzászólás Luckatosh 2009.02.25. 22:07
    Természetesen érdekel mi volt az ok, pen pen és maday ben nem egyszerű a helyzet”
  • 13. Luckatosh 2009. február 25. 22:07
    „Kulonben kivancsi leszek tenyleg mi vezetett ehhez az szornyu katasztrofahoz. Azonkivul hogy hibak lancolata...”
  • 12. Luckatosh 2009. február 25. 22:03
    „en meg B737-800-at vezetek, de teny, fasort meg nem kellet megusznom (cessnan sem)kopp,kopp,kopp.Meg hat a halalfelelem nagy ur a trening felett plane ha szembe jon 1 erdo :-)”
  • 11. SP 2009. február 25. 21:56
    „10. hozzászólás Luckatosh 2009.02.25. 21:44
    nem üzemszerű állapot a 45fok.
    talán kevés volt, vagy állt a hajtómű, siklásban szeretett volna vészhelyzetben a pályára beérni, ezért húzta fel amíg csak lehetett, de ezzel a gépet is fékezte, a felhajtó erőt is csökkentette, ezért a gép átesett. A közvetlen előtte lévő fasoron akart túljutni, ami ugyan sikerült is, de sajnos átesett.
    B737-t nem vezettem, mást igen”
  • 10. Luckatosh 2009. február 25. 21:44
    „Hello SP!
    Ha figyelmesen elolvasod amit irtam, csak a miertet kerdojeleztem meg, nem a tenyt. Es probaltam egy esszerubb magyaraztot adni ra. Persze az is csak fikcio, de ha ertsz a tipushoz akkor erted mirol beszeltem. Nehez elkepzelni hogy tapasztalt pilota felhuzna az orrat ennyire (15 fok is qrva sok lenne a B738 eseteben), plane 45fokra meg ha mezon (vagy a Hudson folyon ) kell is letennie a gepet.”
  • 9. SP 2009. február 25. 21:16
    „8. hozzászólás Luckatosh 2009.02.25. 21:08
    1 TV riportban hangzott el a 45 fok szemtanú állítása alapján , ezért tört össze landoláskor a farokrész. Figyelmedbe ajánlom a Bernouli törvényt.”
  • 8. Luckatosh 2009. február 25. 21:08
    „Me huzta volna fel 45 fokra? Pilota vezette a gepet nem hulyegyerek. Autoland, 400lab, stabilizer backtrim, autopilot disengage, kapitany az orrat piszkalja eccere ket kezzel. Igy eltudom kepzelni hogy felpattan a gep orra.”
  • 7. SP 2009. február 25. 20:29
    „6. hozzászólás Mike3 2009.02.25. 15:35
    Állítólag 45 fokra felhúzta az elejét és úgy közelített a talajhoz.
    Lehet, hogy lelassult a nagy állás szög miatt és átesett a fasor után. A siklószám kevés volt, hogy beérjen a pályára?”
  • 6. Mike3 2009. február 25. 15:35
    „Érdekes... Nem jöttek volna hosszúra ha valami gond lett volna. Már a megközelítéskor történhetett valami. Szélnyírás? Az elég valószínűtlen, hogy mindkét hajtőmű egyszerre adta volna be a kulcsot. Ha üzemanyag gondjaik lettek volna, akkor megint csak rövidre jöttek volna. Szélnyírás?”
  • 5. Piskóta 2009. február 25. 14:58
    „"SP".Nem jól hallotad,egyike a legbiztonságosabb légitársaság Európában.”
  • 4. SP 2009. február 25. 14:27
    „Jól hallottam, a török légitársaság a kitiltottak listáján van, a gyenge karbantartások miatt?”
  • 3. Zsoltee0716 2009. február 25. 14:00
    „Itt miért nem láthatom a képet, kedves újságíró!Meg nézzük mit mutat a CNN v BBC mint csatorna!”
  • 2. Piki 2009. február 25. 13:05
    „Biztos Allah velük volt!”
  • 1. toxi-2 2009. február 25. 12:14
    „És a déli hírek szerint nincs halálos áldozata, bár a CNN szerint van. Majd kiderül, ki a jobban értesült.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilenc halott, 25 súlyos és 25 könnyebb sérült Amszterdamban

Hollandia - Szerdán késő délután még mindig nem tudták megmondani, mi okozhatta a Turkish Airlines… Tovább olvasom