Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Külföldi sajtó Magyarországról: politikáról, gazdaságról, a plágiumvádról, Orbán Viktorról

Többek között Németország, Ausztria, Szlovákia és Belgium vezető lapjai is foglalkoznak a magyarországi helyzettel a plágiumügytől kezvde Orbán Viktorig.
A Der Tagesspiegel című német liberális lap Magyarország kevéssel az államcsőd előtt címmel közölt összeállítást szombaton. A szerző, Paul Flückinger megjegyezte: elemzők szerint már január végére beállhat a csődhelyzet, és a fizetésképtelenség veszélye "kanosszajárásra kényszerítette" a budapesti kormányzatot.

A Berliner Zeitung című baloldali lap Budapesti felkelés címmel közölt riportot ellenzéki szerveződésekről. Frank Herold, a lap Magyarországgal rendszeresen foglalkozó munkatársa szerint Orbán Viktor az utóbbi másfél évben "tett egyet-mást, hogy a fiatal demokráciát felváltsák az autoriter struktúrák". Budapesten egyre nő a harag a miniszterelnök politikája iránt, "az ellenzék azonban még nem egészen tudja maga sem, hogy valójában mit is akar elérni" – vélekedik.

Erhard Busek volt osztrák alkancellár vendégkommentárjára reagált a bécsi magyar nagykövet a Die Presse című konzervatív osztrák lapban.
Szalay-Bobrovniczky Vince nagykövet olvasói levelében emlékeztetett arra, hogy Magyarország Ausztria oldalán állt 2000-ben az uniós "szankciók" idején.

Arra reagálva, hogy Busek kevesellte az EU fellépését Magyarországgal szemben, a nagykövet azt írta: "tényeket kell letenni az asztalra, a politikai vélemények nem elegendőek". A magyar demokrácia helyzetét érintő bírálatokra utalva úgy fogalmazott, Busek "csak széles körben elterjedt ostobaságot ismétel". "Ismételten állítom: az igazságszolgáltatás és a jegybank független Magyarországon, a demokrácia és a sajtószabadság működik" - írta.

A Der Standard című liberális osztrák napilap Fellegi Tamás és Christine Lagarde tárgyalásairól közölt tudósítást. Lagarde a megbeszéléseken világossá tette, hogy a tárgyalások kezdete előtt kézzelfogható lépéseket akar látni. Az eljárás szokatlan, és az IMF és Magyarország közötti rossz viszonnyal magyarázható - írta a lap.

A Sme című szlovák liberális napilap szerint Orbán Viktor kormánya alatt a magyar történészek megpróbálják átírni a magyar történelmet.
"A mai politikai garnitúra Magyarországon átgondoltan és nemesebb célokhoz (például az akut gazdasági problémák megoldásához) illő igyekezettel foglalkozik a nemzeti múlt sajátos felépítésével" - írja Roman Holec történelemtanár.

Orbán Viktorról közölt egész oldalas portrét szombati számában a Le Soir című, baloldali liberális irányultságú brüsszeli lap. Az írás címe Európa kalózának, kalandorának ("le forban de l'Europe") minősítette a magyar kormányfőt.

A szerző - Pascal Martin - szerint Orbán Viktor, miután Magyarországon megragadta a hatalmat, hozzálátott ahhoz, hogy huszáros eszközökkel megerősítse azt. Módszerei "üvöltést váltanak ki Európában" - írta.

A The Times című vezető brit konzervatív napilap tudósítója, Adam LeBor szombati írása szerint Schmitt Pál köztársasági elnök plágiumügye emlékeztet Karl Theodor zu Guttenberg volt német védelmi miniszter botrányára.

Olvasóink írták

  • 10. Lutetia 2012. január 15. 11:55
    „Bocsánat, eredetileg nem én voltam az első hozzászóló, hanem valaki más hozzászólására reagáltam. Utómoderálás történhetett.”
  • 9. bánki 2012. január 15. 11:01
    „Külföldi liberális és baloldali lapok !

    Kb. olyan komoly mintha az anyósom mondaná ! ( múlt idő)”
  • 8. ferdzso 2012. január 15. 10:01
    „Nézetem szerint, párttársai látják a valós tényeket, és tudják, hogy a választói kétharmad nem azt szerette volna, hogy "Európa szégyenpadjára" ültessék hazánkat a "vezér" elképzelései, és téveszméi miatt! Nincs mit tenniük: Hagyják a vesztébe rohanni, mert másként nem tudnak megszabadulni tőle.(Előszedték a "fiókból" Csurkát, és társait, a nép utcai megfélemlítése miatt, félve a népharagtól, és lehetséges elszámoltatástól. Ezzel azonban, csupán, "némi" időt nyertek, megbocsájtást nem!!)”
  • 7. X_Y 2012. január 15. 06:27
    „7. tron

    OK semmi gond. Csak akkor a vezéreid miért nálunk kuncsorognak hitelért? Menjetek Moszkvába...”
  • 6. tron 2012. január 14. 19:58
    „elhiszem h valami nem tetszik nektek Magyraországgal kapocsolatban....nekünk se ..de mi ..... közötök hozzá h itt mi mit csinálunk ..áruljátok már el nyugatiak”
  • 5. Mignon 2012. január 14. 16:43
    „Csak egy rövid megjegyzesem lenne.

    Berlinben 2 (azonos cimü) "Berliner Zeitung" letezik.

    Az MTI altal itt idezett, az a"baloldali" Berliner Zeitung.
    (szerkesztösege Kelet-Berlinben, a Karl-Liebknecht-Str.-ban van.)
    A neten itt talalhato:
    www.berliner-zeitung.de

    A masik, a "jobboldali" Berliner Zeitung
    (szerkesztösege Nyugat-Berlinben a Kurfürstendamm-on van.)
    A neten:
    www.bz-berlin.de

    Mindket ujsag hasznalhatja ugyan azt a nevet birosagilag.

    Szoval, az itt idezett ujsag az Kelet-Berlinböl van.”
  • 4. kopkop 2012. január 14. 16:37
    „deszkás!

    Itt maradok, mert bízom a jövőben! A komcsikból elég volt egy életre! Te is maradj nyugodtan, Neked is jobb lesz.

    Az MTI közöl konzervatív lapok írásait is, de a balos délmagyar csak töredékét veszi át! A balhét az mszp és a nemzetközi testvér pártok szítják. Az mszp-szdsz kormányzása idején tönkreverték az ország gazdaságát, de akkor nem volt szakszervezet, nem volt nemzetközi baloldali kritika, nem volt baj a 10% feletti hiány, a nemzeti bank vezetőinek bővítése. Nem kettős mérce, hanem háromas mérce van!”
  • 3. papika56 2012. január 14. 16:19
    „Ilyen visszhangja van a világban ,mindenki bírálja Magy.ot.
    3 X bóbli ország, 3 x bóvli kormány, 3 x bóvli politikusok !!!
    Mindd szégyent hoznak Magy.országra ! palibáá is, ov is és bandája !”
  • 2. deszkás 2012. január 14. 16:04
    „KOPKOP! Maradjál itt ne menj el mikor a balhé lesz! Nyugi lesz és nem a komcsikok fogják tenni.”
  • 1. Lutetia 2012. január 14. 15:58
    „Ez egy MTI-közlemény, nem egy baloldali lap írása. Az MTI a legnagyobb jóindulattal (vagy rosszindulattal?) sem nevezhető baloldalinak.
    A Délmagyar nyilván szívesen leközölte volna a Köztársasági Elnöki Hivatal MTI-nek juttatott közleményét is, amelyben visszautasítja a Schmitt Pált ért plágiumvádat, de mit csináljunk, ez a közlemény szőrén-szálán eltűnt az MTI honlapjáról.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

EKF: akár százezer látogatót is hozhat a maribori kulturális évad

A korábbi évek látogatottságához képest 20-30 százalékos növekedést, vagyis akár 100 ezer új vendéget is hozhat az idén a maribori vendégforgalom Tovább olvasom