Délmagyar logó

2018. 05. 28. hétfő - Emil, Csanád 16°C | 28°C Még több cikk.

Lezuhant gép: öngyilkosságról tájékozódott a másodpilóta az interneten

Megtalálták az Alpokban lezuhant utasszállító repülőgép másik fekete dobozát is.
A Germanwings német légitársaság lezuhant gépének másodpilótája az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófa előtti napokban, és legalább egyszer a pilótafülke ajtajára vonatkozó kifejezésekre is rákeresett - közölte csütörtökön a düsseldorfi ügyészség a másodpilóta lefoglalt táblagépének vizsgálata után.

A közlemény szerint a felhasználói fiók adatai, a készülék révén lebonyolított személyes levelezés és a keresőkifejezések alapján megállapítható, hogy a táblagépet a másodpilóta használta.

A böngészőprogramban az előzményeket nem törölték, így rekonstruálni lehetett, hogy a másodpilóta milyen kifejezésekre keresett rá a katasztrófa előtti napokban, március 16. és március 23. között. A készülék felhasználója az interneten orvosi kezelési módszerekről, valamint az öngyilkosság fajtáiról és végrehajtási módozatairól tájékozódott, és legalább egy napon több percig a pilótafülke ajtajával és az ajtóra vonatkozó biztonsági intézkedésekkel kapcsolatos szavakra keresett rá - áll a közleményben.

Korábban írtuk:

Megtalálták a francia Alpokban múlt kedden lezuhant Germanwings-repülőgép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozát - jelentette be csütörtökön Brice Robin, a nyomozást vezető marseille-i ügyész. Tájékoztatása szerint "van remény" arra, hogy az adathordozó értékelhető adatokat tartalmaz.

A második fekete dobozt (D.F.D.R. Digital Flight Data Recorder) délután találta meg egy csendőrnő a szerencsétlenség helyszínén, a földbe süllyedve.

Az ügyész kora esti sajtótájékoztatóján elmondta: "általános állapota alapján van remény arra, hogy kinyerhetők belőle" értékelhető információk. Közlése szerint a fekete doboz ötszáz adatot rögzített a szerencsétlenül járt repülőgépről. A fekete dobozt még csütörtökön eljuttatják a légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) szakértőihez Párizsban, akik megkezdik az adatok elemzését.

Az ügyész azt is közölte, hogy az áldozatoknak a baleset helyszínén összegyűjtött 2854 maradványából sikerült 150 DNS-mintát elkülöníteni.

"Ez nem jelenti azt, hogy azonosítottuk a 150 áldozatot" - hangsúlyozta az ügyész. Emlékeztetett arra, hogy az azonosítást a hozzátartozóktól vett DNS-mintákkal való összehasonlítás alapján tudják elvégezni.

"Ígéretet teszek arra, hogy minden egyes azonosításról minden áldozat családját azonnal tájékoztatni fogjuk" - tette hozzá.

A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt csapódott hegyoldalnak Franciaország déli részén, az Alpokban.

Az első fekete dobozt, amely a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket és egyéb hangokat rögzítette, már a szerencsétlenség napján megtalálták a katasztrófa helyszínén. A marseille-i ügyészség szerint a felvételekből az tűnt ki, hogy a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.

A baleset körülményeinek pontos meghatározásához mindkét fekete doboz adataira szükség van. A repülőgép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozának elemzésétől újabb részleteket remélnek a hatóságok a katasztrófa lezajlásáról. Az DFDR másodpercről másodpercre rögzíti a repülés minden fontosabb adatát (sebesség, magasság, irány).

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata alapján, amely szerint legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a pilótafülkében, több légitársaság döntött már a szabályok módosításáról, és elrendelte, hogy a személyzet legalább két tagja tartózkodjon egyszerre a repülőgépeinek pilótafülkéjében. Az Air France-KLM légitársaság csütörtökön jelentette be, hogy valamennyi járatán érvényes az új szabályozás.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Marine Le Pen elhatárolódott apjának a gázkamrákról tett kijelentésétől

"Azt mondtam (1987-ben), amit gondolok: a gázkamrák csupán egy részletkérdését jelentik a II.… Tovább olvasom