Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 5°C

Orosz nyelvű televízió indult Grúziában

Grúzia - Orosz nyelvű televízió kezdte meg sugárzását kedden Grúziában; Miheil Szaakasvili elnök üdvözölte az új tévécsatorna beindulását.
A grúziai közszolgálati televízió (OTVG) költségvetéséből működő orosz nyelvű tévé, az Első Kaukázusi (csatorna) először interneten, majd január közepétől műholdon és kábelen is sugároz majd Grúzia egész területén és más országokban. Az OTVG vezérigazgatója, Gia Csanturia szerint a csatorna "a Kaukázus népét szolgálja" és nem lesz oroszellenes.

Szaakasvili elnök igen fontosnak nevezte az új televízió megnyitását. Mint mondta: "nem szabad elveszítenünk az orosz nyelvet, amely egyesít bennünket Oroszország népeivel, s amely még sokáig az egykori szocialista tábor és a volt Szovjetunió népeivel való érintkezés párhuzamos nyelve marad".

A grúz ellenzék viszont attól tart, hogy az új televízió újabb háborút provokál Oroszországgal.

A televízió politikai beállítottságáról személyi összetétele tanúskodik. A csatorna "arca" Dzsohar Dudajev egykori csecsen elnök özvegye, Alla, vezető producere pedig Zurab Dvali, a 2006-ban propaganda célból létrehozott, a Grúziától elszakadt Dél-Oszétia területére sugárzó Alania tv-csatorna egykori hírigazgatója lett.

A 2008 augusztusi grúz-orosz háború után az Alania maradt az egyetlen orosz nyelven sugárzó grúziai média. Bezárták az orosz nyelvű internetes oldalakat is. A médiaháború áldozata lett az "rtzsi" amerikai székhelyű orosz nyelvű televízió is, amelyet augusztus 18-án zártak be, miután interjút sugárzott Szergej Lavrov orosz külügyminiszterrel.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Izraelben 2013 végéig mindenki kap gázálarcot

Izrael - Izraelben 2013 végéig mindenki kap gázálarcot, erről határozott a kormány - közölte kedden… Tovább olvasom