Délmagyar logó

2017. 11. 19. vasárnap - Erzsébet 0°C | 8°C Még több cikk.

Pert vesztett a Ryanair két svéd utasával szemben

Írország - Egy svéd bíróság úgy határozott, hogy a Ryanair ír fapados légitársaságnak meg kell térítenie két utasának azon költségeit, amelyek egy törölt légijárat miatt keletkeztek - jelentette be a KO svéd fogyasztóvédelmi szervezet hétfőn, miután ügyvédjük megnyerte a pert.
Közleményükben úgy fogalmaznak, hogy a példaértékű döntés után a jövőben minden légitársaságnak hasonlóképpen kell cselekednie.

A két utasnak, Rune és Eva-Marie Braennström-nek 2006 májusában egy Brüsszelből Stockholmba tartó gépre volt jegye, a járatot azonban a sűrű köd miatt nem indították el. A Ryanair egy két nappal későbbi időpontra ajánlott jegyet a pórul járt utasoknak, valamint visszafizette nekik a jegyek árát, 40 dollárnak (kilencezer forint) megfelelő összeget, de nem ajánlotta föl, hogy fedezi étkezési és szállásköltségeiket. A pár azonban nem tudott tovább vesztegelni, ezért hazautazott, amelyhez taxit, kölcsönautót és vonatot vettek igénybe.

Összesen 9500 svéd korona (260 ezer forint) kompenzációt követeltek, de az ír fapados ezt visszautasította annak ellenére, hogy a Svéd Nemzeti Fogyasztóvédelmi Panasziroda korábban ezt javasolta. Hogy a bíróság végül mekkora összeget ítélt meg számukra, azt nem tudni.

"Ezzel a döntéssel nagy lépést tettünk előre. Az ítéletből világosan kiderül, hogy a légitársaságok felelősek az utasokért járataik törlése esetén" - mondta a KO szóvivője, Gunnar Larsson.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felnégyelte férjét egy asszony Ukrajnában

Ukrajna - Megölte, majd felnégyelte a férjét egy 50 éves asszony a kelet-ukrajnai Nyikopolban. A… Tovább olvasom