Délmagyar logó

2017. 10. 20. péntek - Vendel 9°C | 24°C Még több cikk.

The Sunday Times: 5 millióért vette meg Katar a 2022-es vb-t

A konzervatív brit lap közölte, hogy több milliónyi olyan dokumentumhoz - köztük email-üzenetekhez, bankszámla-kimutatásokhoz, átutalási bizonylatokhoz - jutott hozzá, amelyek a korrupt kifizetéseket bizonyítják.
Egyértelmű bizonyítékok kerültek elő arról, hogy Katar egykori legmagasabb rangú sportvezetője, Mohamed bin Hammam kenőpénzekkel "megvásárolta" hazája számára a 2022-es labdarúgó-világbajnokság rendezési jogát - írta a The Sunday Times.

A tekintélyes vasárnapi konzervatív brit lap közölte, hogy hatalmas mennyiségű, több milliónyi olyan dokumentumhoz - köztük email-üzenetekhez, bankszámla-kimutatásokhoz, átutalási bizonylatokhoz - jutott hozzá, amelyek a korrupt kifizetéseket bizonyítják.

A cikk szerint e dokumentumhalmaz alapján érthetővé válik az a rejtély, hogy egy apró sivatagi állam, amelynek semmiféle futballinfrastruktúrája nincs, miképp juthatott hozzá a világ legnagyobb labdarúgótornájának rendezési jogához.

A feltáró riport szerint Hammam, az ázsiai konföderáció (AFC) volt elnöke, a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) egykori alelnöke - akit korrupciógyanús ügyeiért a FIFA már korábban eltiltással sújtott - titkos pénzalapokból több mint ötmillió dollárt fizetett elsősorban afrikai futballszövetségek vezetőinek a katari pályázat támogatásáért.

A The Sunday Times írása szerint a lap által megszerzett terhelő dokumentumok alapján máris sportági vezetők, politikusok, korrupcióellenes szakértők szorgalmazzák a 2022-es világbajnokság rendezési jogát odaítélő eljárás újraindítását.

John Whittingdale, a brit parlament sport-, média- és kulturális ügyekért felelős alsóházi bizottságának elnöke a lapnak kijelentette, hogy "elsöprő erejű" indokok vannak a döntési folyamat újbóli elkezdésére.

Whittingdale a BBC-nek nyilatkozva kijelentette azt is, hogy az ügy miatt Sepp Blatter FIFA-elnök helyzete "tarthatatlanná" válhat.

A katari pályázati bizottság illetékesei ugyanakkor azt közölték a brit lappal, hogy nincs kapcsolatuk bin Hamammal, nem tudnak semmiféle olyan kifizetésről, amelyet ő bonyolított volna le, és nem követtek el semmilyen kihágást.

A FIFA nem kívánt reagálni a lap értesülésére.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Obama: Amerika egy katonáját sem hagyja hátra

Amerika elkötelezett az afganisztáni háború befejezése és a guantánamói börtöntábor bezárása… Tovább olvasom