Délmagyar logó

2017. 07. 21. péntek - Dániel, Daniella 22°C | 35°C Még több cikk.

2013-ra a határig ér az M43-as

Makó - Megegyezett kedden a magyar és a román kormány: Szolnokot és Kolozsvárt, illetve Makót, Csanádpalotát és a két ország határát is autópálya köti össze 2013-ra.
Tovább épül a román, bolgár, török tranzitforgalmat április óta Szegedről és Makóról elvezető M43-as sztráda. Így Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak is megszabadul a teherautók zajától, füstjétől. Június végén, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatására hivatkozva már közöltük: „az M43-as autópálya magyar–román határig történő kiépítése belátható közelségbe került". Információnk szerint a kormány ősszel dönt az autópálya megépítéséről, év végéig befejeződhet a közbeszerzés.

A Budapest–Csanádpalota–Athén/Bukarest gyorsforgalmi út megépítését célzó projekt a harminc kiemelt európai közlekedési infrastruktúrafejlesztés egyike. A kapcsolódó kétoldalú megállapodás létrejötte ezért érdemi előrehaladást jelent a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) kiépítésében is.

Aláírták a kormányközi megállapodást: 2013-ra a határig ér az M43-as. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A IV. páneurópai közlekedési folyó részeként számon tartott M43-ast 2005-ben kezdték építeni, a Szegedig tartó M5-ös autópályával egy időben. Az M43-as első, nyúlfarknyi szakasza az 5-ös úti lekötéssel az M5-össel egyszerre készült el. A Makóig tartó autópályára április 20-án lehetett először felhajtani, mintegy másfél éves késéssel. A Szegedtől Makóig tartó 34,6 kilométeres autópályát, a Tiszát átívelő Móra Ferenc híddal együtt mintegy 60,5 milliárd forintból építették meg. Azt még nem tudni, mennyibe kerül majd a határig elkészülő 23,1 kilométeres szakasz.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. ízizí 2011. július 09. 19:50
    „22. Köszi, szóval lesz egy lekötés Nagylakig, így a román oldaltól függetlenül lehet majd használni Nagylaktól a sztrádát.”
  • 22. Gabci74 2011. július 07. 14:13
    „Nyomvonal térkép: http://www.nif.hu/hu/multimedia/m43_attekinto_terkep”
  • 21. bkozma 2011. július 06. 12:10
    „közlekedési folyosó, nem folyó
    http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1neur%C3%B3pai_folyos%C3%B3k”
  • 20. eljensokaszeged 2011. július 06. 08:31
    „14. Ferrer 2011.07.05. 22:16
    A nemrég beharangozott Szeged-Hmvhely villamosvonatról nem tud vki vmi frisset? Annak is nagyon örülne mindenki :)

    de előkészítik 100 millióért. remélem én tervezhetem :-)”
  • 19. Domonics 2011. július 06. 07:19
    „Ingyenes Szeged elkerülőt!!”
  • 18. jonbovi 2011. július 06. 06:51
    „14. Ferrer 2011.07.05. 22:16
    Készen van, vonat jár! A villamos sztem csak HMVH-en épül.”
  • 17. Pierre_Quatre 2011. július 06. 00:21
    „"A Makóig tartó autópályára április 20-án lehetett először felhajtani, mintegy másfél éves késéssel."

    A másfél évet mihez képest sikerült kiszámolni? Mert szerintem a 2010 augusztus - 2011 április nyolc hónap.”
  • 16. Mignon 2011. július 05. 22:23
    „Van Magyarorszagon is az autopalyakat athidalo oszlopok, amelyen kamerak vannak, es
    automatikusan rögzitik a teherautok (Kamionok) rendszamat...?

    Ennek alapjan kell a benzinkutakon levö automatat ellenörizni es befizetni a dijat,
    mint Nemetorszagban...?

    De, ez csak (eddig meg) a teherautokra vonatkozik.

    Ott, nem tudom hogy szamolnak Magyarhonban.”
  • 15. ízizí 2011. július 05. 22:20
    „12. Szeged és Kolozsvár között nem lesz autópálya, valamit keversz de nagyon :)
    Szolnok és Kolozsvár között inkább (észak erdélyi autópálya). De ezt több éve építik és sehogy se áll...
    Ami Szegedről elérhető az a dél erdélyi sztráda: Szeged-Nagylak-Arad-Temesvár egészen Bukarestig. Ezt építi tulajdonképp az Eu, mint a mi M43-asunkat is a határig.”
  • 14. Ferrer 2011. július 05. 22:16
    „A nemrég beharangozott Szeged-Hmvhely villamosvonatról nem tud vki vmi frisset? Annak is nagyon örülne mindenki :)”
  • 13. klj_54 2011. július 05. 22:09
    „10. Mignon 2011.07.05. 21:29
    Végtelen normálisan bánnak az emberrel a Franciák amíg korrekt vagy!
    Nem lehúzni akarnak ($$$) csak betartatni a szabályokat.”
  • 12. Mignon 2011. július 05. 22:08
    „Örülök, hogy kiepül az autopalya Szeged es Kolozsvar között!

    Örömem meg teljesebb lenne, ha az autopalya tovabb,
    Kolozsvar-rol Marosvasarhelyen keresztül egesz Brassoig (kb. meg 280 km) kiepülne!!

    (1969 ben leveleztem egy brassoi lannyal, Z. Evikenek hivtak...!
    Ma is a szivemben maradt!)”
  • 11. Rozsdás 2011. július 05. 22:03
    „Kicsit elszomorit hogy úgy kezelik ezt az egész autópályát mintha isteni jóindulat és nem a szükséglet miatt épülne!!
    Gondolom EU pénzből!
    Bár a félév alatt kiosztott kokik és taslik alapján majdnem mi irányitjuk az UNIÓT!!”
  • 10. Mignon 2011. július 05. 21:29
    „8. Csutak!

    Saarbrückentöl-Metzig (73 km) elfelejtettem vignettat (Peage-t) venni...
    (meg jo, hogy nem buktam le!)”
  • 9. Csecs 2011. július 05. 21:19
    „7: hogy jön ide Metz és Párizs? És kit izgat, merrefelé kóbászolsz?”
  • 8. klj_54 2011. július 05. 21:04
    „7. Mignon 2011.07.05. 20:57
    Kamionnal sem veri a 120EUR-t!”
  • 7. Mignon 2011. július 05. 20:57
    „Latom, hogy ki van irva:
    "Matrica" es "Vignette".

    Ha segithetek:

    Nemetül: "Maut" (die), es
    Franciaul: "Peage".

    Különben, Franciaorszagban
    Metz (gyönyörü varos Lotharingiaban)-töl Parizsig,
    340 km, az autopalyan ezert = 35,- Eurot kell fizetni...!

    Nemreg voltam arrafele.”
  • 6. Zsoltee0716 2011. július 05. 20:23
    „Ha már Makó, a Dorozsmai úton le van adva rendszám nélkül az Orvosi ügyeletes kocsi. Már nem kell?”
  • 5. baja2005 2011. július 05. 20:18
    „Csak Makó nehogy elfelejtse kérni Viktor királytól az elkerülő szakasz díjmentességét, mert akkor megszívja mint Szeged. SZÉGYENLETES”
  • 4. ízizí 2011. július 05. 19:46
    „2. a nyomvonalak gondoltam, hogy különbözni fognak, de akkor nem is kicsit, ha fentebb éri el a határt Csanádpalotához közel. Ezt a szakaszt akkor ha minden igaz, csak akkor tudják használni a Romániából átlépők, ha elkészül a román fél is az Arad-Nadlac szakasszal. Ismerve a román sztrádaépítési szokásokat, ez nem túl bíztató, bár úgy tudom most belehúznak mert 2013 után nem pályázhatnak az eus pénzekre a IV-es korridor kapcsán.”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A makói gumigyárból a VV5-be?

Megkezdődött a ValóVilág 5. szériájának castingja. Az első szereplőválogatáson két huszonéves makói fiú is részt vett. Tovább olvasom