Délmagyar logó

2016. 12. 10. szombat - Judit 0°C | 9°C

2014-ben találkozhat az M43-as a román párjával

Csongrád megye - Heteken belül kiderül, melyik kivitelező nyeri el az M43-as Makó és az országhatár közötti szakaszának építését. 2014-ben adhatják át az új sztrádaszakaszt, szinte egyszerre a román oldalon épülő autópályával.
Romániában lázas autópálya-építés zajlik, ha minden jól alakul, 2014-ben „összeér" az M43-as a határon túli párjával. Egy szakasz már járható a kinti, úgynevezett A1-esből, 2011 végén ugyanis átadták a forgalomnak az Arad–Temesvár autópályát, továbbá az aradi körgyűrű egyik felét. Így a Nagylak felől érkező forgalom immár Aradot kikerülve haladhat Románia belseje felé.

2 pihenő lesz a román határig

A leendő sztrádaszakaszon 3 csomópont épül: a 4415 és a 4425 jelű útnál, illetve a 4451. jelű utak keresztezésénél külön szintű csomópontot alakítanak ki. Az M43-as gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon 2 pihenő is létesül, egy egyszerű a Krak-érnél, illetve úgynevezett egyoldali komplex autópálya-pihenő Kövegynél.

Az autópályán az Arad és Temesvár közötti 32 kilométeres távot körülbelül 20 perc alatt lehet megtenni. A Magyarország felől érkezők azzal is sok időt takaríthatnak meg, hogy már Arad bejárata előtt jobbra fordulva ráhajthatnak a körgyűrűre, innen pedig folyamatosan haladhatnak egészen az Arad–Temesvár sztráda „kapujáig". Az autópálya építése a magyar határ irányába is jól halad: az Arad és Nagylak közötti 38 kilométeres részen dolgoznak az útépítők.

A magyar oldalon azonban még nem kezdődött el az M43-as Makó és a határ, vagyis Csanádpalota–Nagylak közötti 23,1 kilométeres szakaszának építése. Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: zajlik a közbeszerzési eljárás a kivitelező kiválasztására, a tenderbontás rövid időn belül megtörténik. Amennyiben májusban eredményt hirdetnek, júliusban megtörténhet a szerződéskötés, és elkezdődhet a mintegy 65 milliárdos költségvetésű építkezés. Az M43-as befejező szakaszát a tervek szerint 2014 nyarán adják át. Ha pedig román oldalon elkészül az Aradig tartó autópálya-szakasz, Nyugat-Európából Temesvárig, onnan pedig Bukarestig végig sztrádán lehet majd autózni.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. pietrozingaro 2012. április 18. 07:57
    „Na ezt a cikket kellett volna úgy 15 évvel ezelőtt olvasni!
    Vegyük észre, hogy hamarosan a románok is elmennek mellettünk, követve a horvátokat, cseheket és a többieket!
    Hála kormányaink jól átgondolt mutyizásának!”
  • 21. Herli 2012. április 17. 08:38
    „Baján, vagy Budapesten >>> meg SOLT-on, hogy el nem felejtsd a szavad. (Dunaföldvár az ismertebb)
    Azóta Dunavecsén is épült híd, és az is a semmibe. Egyébként logikusabb a kalocsai hely lett volna az ideálisabb, Szekszárd magassága helyett. Néz a térképre.”
  • 20. atomboy 2012. április 17. 08:30
    „18. ascendum
    Nem kellett Budapestig menni, Dunafoldvaron van a legkozelebbi hid eszak fele.”
  • 19. Egyolvasó 2012. április 16. 20:50
    „A Románok lehet, hogy leérnek a határig az autópályával, de, hogy a "magyar" nem fog elérni addig az már biztos.”
  • 18. ascendum 2012. április 16. 20:12
    „6, 16: a M9 (jelenleg autóút) célja egy leendő Szeged-(Kiskunhalas-Szekszárd-Kaposvár)-Zalaegerszeg(?) vonalú, kelet-nyugati közlekedési folyosó nyitása. Ennek eddig megvalósult része a Szent László híd, ami egyúttal Szekszárdról biztosít kapcsolatot a Duna-Tisza-közével, eddig az új hidak építése előtt onnan vagy Baján, vagy Budapesten (!) lehetett átkelni "szárazon". Egyébként sokszor a Bajára utazók is használják, annak ellenére, hogy ott is van híd.”
  • 17. TrombiFrédi 2012. április 16. 19:56
    „Majd kiderül...”
  • 16. okz63 2012. április 16. 17:56
    „6. tótkomlósi 2012.04.16. 10:05
    "Azért nekünk is vam egy M9 autópályánk, ami semmit sem köt össze semmivel."

    Helyesbítsünk: M9 autóutunk, amin 110-es korlátozás van, mivel csak egy záróvonal van középen.
    És egyébként nem igaz, hogy ne köt össze semmivel, elmehetsz rajta már egészen az M6-ig az 51-es úttól.
    Kár, hogy a másik sávot nem építik meg. Ha special összekötnék a Balatonnal és megépítenék egészen Szegedig, akkor egy eléggé jó turista-útvonal lehetne a Balkán irányából a Balaton felé...feltéve persze hogy közben nem emelik a csillagokba a használati díját. :-(”
  • 15. okz63 2012. április 16. 17:52
    „Szerintem nem kérdéses, hogy a Dolomit Kft. fogja hozzá szállítani az anyagot. Egyáltalán megvan még az a cég? Vagy gyorsan felszámolták, hogy ne kelljen elszámolnia az 1998-2002 közötti időszakkal? :-)”
  • 14. adamantium 2012. április 16. 16:49
    „3. makákó 2012.04.16. 09:09
    hát nem tudom te voltál-e valaha rajta, én már vagy háromszor, nagyon nincs túlterhelve, de azért óránként 2-3 autónál több van, az meg, hogy a semmiből a semmibe vezetne nevetséges, kikerüli kolozsvárt, ezzel vagy 1 órát nyersz
    az, hogy hamarosan bukarestig lehet autópályán menni, igencsak optimista verzió, a románok mindkét terve (olt völgye, prahova völgye) is európa legdrágább és legkomplikáltabb szakaszai közé tartoznak, nem lehet őket 2 év alatt megépíteni”
  • 13. Zsenike 2012. április 16. 15:59
    „de jó lenne ha már elkészülne. ti mit tudtok, az m43-on 130 km/h a seb.határ vagy a régi 100? mindenki mást mond”
  • 12. szentmihályi 2012. április 16. 15:05
    „"2014-ben találkozhat az M43-as a román párjával"- Erre, a 2014es dátumra, befizetek. Mondjuk 10 forintot felteszek,aztán megnézzük hogy az m43 találkozik-e 2014ben a román párjával.”
  • 11. Herli 2012. április 16. 14:01
    „Ja, meg lesz 30 napos matrica kötelezően a 20 perc útért. Mert addigra minden mást eltörölnek a hülyék.”
  • 10. Lámpion 2012. április 16. 13:44
    „Megnéztem az M43-as és az E68-as tervezett nyomvonalát a http://romania.zoom-maps.com/ -on.
    Nem találkoznak.”
  • 9. kötekedő 2012. április 16. 13:19
    „2014? ha-ha Jó lesz az 2016-nak is!”
  • 8. papika56 2012. április 16. 11:25
    „A nyertes előre borítékolható !
    A Közgép Zrt. mert ugye az 100% fidesz tulajdon ! Kik lesznek a balek alvállalkozók --akik majd mehetnek a pénzük után ?? az estleg még kérdéses. Talán akik eddig nem csalódtak a fővállalkozóban, v. új balekok !!”
  • 7. dean23 2012. április 16. 10:36
    „Ha erre lehetne fogadni sztem 1.05-nél nagyobb oddsot nem kapna a Közgép Zrt.! :P”
  • 6. tótkomlósi 2012. április 16. 10:05
    „Azért nekünk is vam egy M9 autópályánk, ami semmit sem köt össze semmivel. Illetve a duna két partját csak.”
  • 5. lj510126 2012. április 16. 09:58
    „3. makákó
    Egyáltalán nem annyira kihalt az a Gyalu-Aranyosgyéres autópálya, mint azt írod. Pestről a Székelyföldre utazva rengeteg időt meg lehet takarítani rajta, hiszen nem kell bemenni Kolozsvárra, ahol kb. egy órát vett igénybe korábban, hogy átvergődjön rajta az ember.

    Kolzsvárból ugyanis a megszállók csináltak egy bő 300 ezres nagyvárost - rengeteg regáti románt betelepítve ennek érdekében - csak hogy 20 % alá lenyomják a kolzsvári magyarság számarányát.”
  • 4. Church 2012. április 16. 09:48
    „Helyesbítés: Heteken belül megírják, hogy melyik kivitelező "nyerte" a tendert.
    Azt, hogy melyik cég végzi el a melót már mindannyian tudjuk: Közgép, meg sógor, koma, jó barát Zrt.”
  • 3. makákó 2012. április 16. 09:09
    „Azért a románok is büszkék lehetnek magukra a világ talán legüresebb autópályájával: Kolozsvár-Torda, óránként 2-3 autó... Vezet a semmiből a semmibe!
    Gratulálunk! :))”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Civilek támogatása

Május 9-éig jelentkezhetnek önkormányzati támogatásért a Kiszomboron működő civilszervezetek, alapítványok. A támogatás odaítéléséről a képviselő-testület dönt a május 29-i ülésén. Tovább olvasom