Délmagyar logó

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

5 kilométeren 4400 forintos a különbség

Makó - A buszbérlet szerint mindössze 5 kilométerrel van messzebb Makó Szegedtől, mint Hódmezővásárhely Szegedtől, mégis a makói sima járatos buszok menetideje 12 perccel hosszabb. A bérlet árában 4400 forint a különbség.
Arra voltunk kíváncsiak, hogy a menetrend szerinti Volán-busszal milyen gyorsan és mennyi pénzért lehet eljutni Szegedről Makóra, illetve Vásárhelyre.

Az utazási társaság szegedi, Mars téri jegypénztárában váltott dolgozó havibérletek azt mutatják, hogy távolságban mindössze 5 kilométer a különbség a két vonal között, mégis a Makó–Szeged között ingázóknak havonta 21 ezer, míg a vásárhelyieknek 16 ezer 600 forintba kerül a bérlet.

Ennek oka nem csak a kilométer különbségében rejlik. Amikor a Tisza Volán átvette a Szeged–Vásárhely közötti gyorsjárat üzemeltetését a Hód-Mezőtől, az egyik feltétel az volt, hogy megtartják az árakat. Ezért kedvezményesebb ez a 30 kilométeres táv, mint a többi hasonló. Ez a menetjegyek árában is érzékelhető.

Indulási oldal. Expresszjárat a szegedi Mars térről Makóra. Fotó: Karnok Csaba
Indulási oldal. Expresszjárat a szegedi Mars térről Makóra.
Fotó: Karnok Csaba

Az ár mellett még a menetidők változatossága szembetűnő. Mindkét vonalon van sima, illetve gyors vagy expresszjárat. A szegedi nagyállomás és a vásárhelyi vasútállomás közötti gyorsjárat a 47-es főúton sehol sem áll meg, így 35 perc alatt ér Szegedről Vásárhelyre. A sima járatok, amelyek a szegedi Mars tér és a vásárhelyi Bocskai utcai pályaudvar között szállítják az utasokat, 40 perc alatt érnek célba. Ezek megállnak valamennyi útszéli megállóban a 47-es főúton.

A Szeged és Makó vonalon járó sima buszok menetideje 52 perc. Ezek Deszken tesznek egy kitérőt, megállnak Klárafalván és Ferencszálláson, valamint bemennek Kiszomborra is. Ezzel szemben az expresszbuszok nem térnek le a 43-asról, és útközben csak a deszki szanatórium előtt állnak meg. Az expresszjárat menetideje 40 perc.

5 kilométeren 4400 forintos a különbség. DM/DV-grafika
5 kilométeren 4400 forintos a különbség.
DM/DV-grafika

Az összehasonlítás úgy lesz pontos, ha figyelembe vesszük a két főút adottságait is. Míg a 47-es – egy közel 4,5 kilométeres szakaszt leszámítva – végig négysávos, addig 43-as csak kétsávos. Emellett a román határ miatt a 43-as jóval forgalmasabb, mint a másik főút. Ha a 43-ason baleset történik – ami sajnos igen gyakran fordul elő – órákra lebénulhat a közlekedés.

Szentes, Csongrád – két tojás

Szegedről Szentesre és Csongrádra hasonló áron lehet eljutni busszal. Mindkét város felé 60 kilométeres bérletet kell váltani, melyből a dolgozói 36 ezer forintba kerül havonta. Egy-egy útra a menetjegyek ára is megegyezik, vagyis 900-900 forint.

Olvasóink írták

  • 5. sziszka1 2009. március 06. 10:38
    „az express is 40 perc alatt ér be.
    És volt olyan hogy óra 30kor indult a busz a Mars-térről de óra 45 kor még nem értünk ki a körútra.
    Ideje lenne megépíteni az új Buszállomást Szegeden”
  • 4. sziszka1 2009. március 06. 10:35
    „Meg a 47-esen nincs minden kilomáéteren megállló, és ha jól tudom, nincs lakott településsem, míg a 43-oson ott van Deszk, Klárafalva, Ferencszállás, (Kiszombor), jah és szőregről ne is beszéljünk:).

    Tehát az 52 perc ebből áll össze hogy kb az út felén csak 50-nel tud menni a busz jobb esetben, míg a 47esen végigszáguld 70-nel. nagykülönbség. Ezeket mért nem irják bele a cikkbe, mert ezek tények? És amit irnak az csak a fele?”
  • 3. Tommyst 2009. március 06. 08:17
    „Streeter, nem csak ez a baj sajnos... minden nap 100-110 km-t utazok a Tisza Volánnal, magyarcsanád-szeged útvonalon, szegedről makóra nem az a gond, hogy 43-as... ha megnézitek, szegedről kiérni 20-30 perc a busznak, a maradék utat sokkal gyorsabban megteszi, és ez az ami zavaró, szerintem.”
  • 2. Streeter 2009. március 04. 21:08
    „Ha jó sofőrt sikerül kifogni és nincs túl nagy forgalom akkor Szeged-Makó expressz járat is 30-35perc körül ér át. Majd ha megépül valaha az M43 akkor sokkal, de sokkal gyorsabb lesz az utazás az tuti. De a cikkben benn van a válasz is hogy a 47-es nagyrésze két sávos és nincs falu ahol 50-el kell menni és a külső sávba a busz nyugisan elmegy 80körül míg Makó fele igen sok a lassító tényező. Lassú autósok, falvak és a csodálatos lámpák 4 helyen is.”
  • 1. kisztitkar 2009. március 03. 16:49
    „Na most ennek kurva egyszerű oka van:) negyed annyian járnak Vásárhelyről mint iskolába mint dolgozni,tehát itt rá vannak utalva és kénytelenek megvenni ennyi a történet,ja és kétszer annyi a büntetés is ez meg azért van mert privatizálta valamelyik fejes magának az ellenőröket pár éve,ja és nemm lessz olcsóbb a bérlet mert a zsírós haszon kell a fejeseknek,mellé azt megmagyarázhatná valaki hogy a legforgalmasabb a Tisza volán viszont a legszarabbak a buszai és a dolgozói fizetései,ha valami góré olvassa cáfoljon már rá!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Török potyautast fogtak Nagylaknál

Nagylak - Egy bolgár kamion rakterében megbújva kívánta az országhatárt átlépni egy török férfi a… Tovább olvasom