Délmagyar logó

2017. 04. 26. szerda - Ervin 8°C | 22°C Még több cikk.

900 méter vaksötétben

Makó - Akik hajnalban kerekeznek a makói ipari parkba a Királyhegyesi utca felől, az utolsó szűk egy kilométert vaksötétben teszik meg. Ez rendkívül balesetveszélyes, a lámpákra azonban egyelőre várni kell.
– Ha hajnalban kell dolgozni mennem, hiába lenne gyorsabb és kényelmesebb, nem merek biciklivel menni a Givaudanba. A kerékpárút ugyan kivisz az üzemig, de közvilágítás csak a Királyhegyesi utca végéig van, azon túl lényegében hiányzik. Olyan sötétség van, hogy szinte félelmetes – panaszolta lapunknak a makói Balázs Zoltánné. Hozzátette: ez több száz kerékpárral közlekedő ember problémája, hiszen az ipari park felé vivő kerékpárúton más üzemek, például a Duna Döner húsfeldolgozó alkalmazottai is járnak.

A helyszínen meggyőződtünk arról, hogy a közvilágítás nagyjából 900 méteren hiányzik, ami azért életveszélyes, mert az út mentén néhol igen mély és széles árok van. Némi fényt csak a közeli vasúti átkelő fénysorompója ad, no meg az a két, napelemmel működő lámpa, amit a kerékpárút átkelési pontjainál szereltek fel.

Életveszélyben. A kivilágítatlan út mentén néhol igen mély és széles árok van. Fotó: Szabó Imre
Életveszélyben. A kivilágítatlan út mentén néhol igen mély és széles árok van. Fotó: Szabó Imre

A városházán érdeklődésünkre elmondták, hogy a teljes közvilágítás megteremtése – a föld alatti közművek kiépítésével és a darabonként nagyjából 800 ezer forintba kerülő lámpaoszlopok felállításával együtt – ezen a szakaszon jelenleg meghaladja a város költségvetési erejét. Mint megtudtuk, a 2014–2020-as uniós ciklus helyi tervdokumentációjában szerepel az ipari park fejlesztése – ennek része lehet a közvilágítás kiépítése is.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A makói Fidesz első intézkedései

Sajtótájékoztatón, hét pontba foglalva ismertette Farkas Éva polgármesterjelölt pénteken, melyek… Tovább olvasom