Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

A hidegben is kerekeznek

Makó biciklis város, mindennap több ezren választják ezt a közlekedési eszközt, és a hideg sem akadályozza meg a városlakókat ebben. Köszönhetően a kerékpár-úthálózatnak, kevés a biciklis baleset a Maros-parti városban.
A Csanád vezér téren sokan kerékpárról szállnak át a távolsági buszokra. Fotó: Illyés Szabolcs
Az utóbbi napok hideg időjárása ellenére sem hagyták otthon kerékpárjaikat a makóiak, hiszen köztudottan ez a város legkedveltebb és legcélszerűbb közlekedési eszköze. Forgács Ferencné lapunknak elmondta: mindennap kénytelen biciklire szállni, ha el akar jutni a városon belül bárhová, hiszen a tömegközlekedés gyér, de a legtöbben egyébként sem igényelnék, hiszen a bringa jóval olcsóbb, és még várakozni sem kell.

– A hideg idő, az eső és a hó sem akadály, hiszen közlekedni kell, a benzint pedig sokan nem tudnák megfizetni. Szerintem Makón alapjában véve biztonságosan el lehet jutni bárhová biciklivel, a Szegedi és az Aradi utcai kerékpárutak egész tűrhetők. Ám ugyanez nem mondható el a Justh Gyula utcairól, ami nagyon hepehupás – foglalta össze a makói asszony.

A szintén makói Szabó Eszter szerint még a gyerekek is arra kényszerülnek, hogy így menjenek iskolába télen. Veszélyt az jelent, hogy a 43-as út Makóra bevezető szakaszának úttestre felfestett biciklisávján gyakran parkolnak autók, áruszállítók.

– Összességében biztonságosnak nevezhető Makón a kerékpáros közlekedés, hiszen bár időről időre vonulnunk kell a biciklis balesetekhez is, szerencsére nem gyakori a súlyos sérüléssel járó karambol – fogalmazott Neperáczki László őrnagy, a Makói Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője. Az őrnagy szerint komoly probléma, hogy a 43-as út kerékpársávján autóval, tehergépjárművel parkolnak, ezért már ezen a héten megkezdik ennek az útszakasznak a szigorúbb ellenőrzését, és ha kell, keményen büntetni is fogják a szabálytalankodókat.


Drótszamáron Deszktől Nagylakig

A makói polgármesteri hivatalban már elkészültek a Deszktől Nagylakig tervezett 47 kilométer hosszú kerékpárút tervei, ami részét képezi egy nagy, többek között a Maros-part rekonstrukcióját is tartalmazó turisztikai beruházásnak. Az engedélyes tervek megvalósítására a jövő évtől kezdődő uniós tervezési időszaktól várható forrás, így gyakorlatilag Szegedtől a nagylaki határátkelőig leszállás nélkül is eljuthat kerékpáron a túrázó. A kerékpárút Ferencszállásig a 43-as út mentén halad, itt a Maros-gáton folytatódik egészen Makóig. Itt a Maros-part érintésével a töltés másik oldalán (a Maros vonalát követve) folytatódik majd a bicikliút Nagylakig – ahol elképzelhető, hogy a romániai tükörprojekt keretében tovább lehet majd kerekezni a partiumi területeken. 
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fazekas: Nem voltam besúgó

Az egykori 56-os makói diák, Fazekas Lajos szerint igaztalanul sugallja róla egy most megjelent… Tovább olvasom