Délmagyar logó

2017. 09. 23. szombat - Tekla 11°C | 19°C Még több cikk.

A jövő: monitoron a tananyag

Magyarországon elsőként hét makói tanár vesz részt a pedagógusok számára létrehozott számítógépes oktatási rendszerben. Az Almási utcai iskolában dolgozó Kréz Tibor is monitor mellett tanítja a környezet és a földrajz szeretetére az alsósokat.
Kréz Tibor tanító a harmincfős osztályt is le tudja kötni a számítógépes oktatással. Fotó: Gyenes Kálmán
Újabb informatikai sikert könyvelhet el a makói Almási Utcai Általános Iskola: hét pedagógusa vesz részt abban a 120 fős csoportban, amely Budapesten sajátítja el a tanulók számítógéppel való oktatásának ismereteit. Az oktatási intézet – szintén egyedülállóként – már közel száz, teljesen kidolgozott tananyagot tett mindenki számára elérhetővé internetes honlapján.

– Hazánk ebben a rendszerben még az idén nem akart részt venni, ám a benevező Csehország a nyáron kiesett a rostán, nem biztosították ugyanis a program bevezetéséhez szükséges feltételeket. Ekkor jött az ötlet: Magyarországon két hónap alatt megvalósítjuk azt, amit a cseheknek egy év alatt sem sikerült – foglalta össze a képzés hazai, és egyelőre igen rövid történetét Almási Pál, az iskola igazgatója, akit az elsők között kerestek fel a program hazai szervezői. Sikerült az iskola hét tanárát is felkészíteni, hogy részt vehessen az első, ingyenes magyar projekten, ami már egy hete meg is kezdődött.

Matematika, fizika, kémia, testnevelés, technika, földrajz és történelem szakos tanárok egy tanítóval együtt vállalták a kihívást. A rendszer lényege a csoportmunka. A „tanuló" tanároknak ugyanis saját tantestületükön és szakjukon belül is 4-5 fős csoportokat kell alkotniuk, az előre meghatározott, internetes keretprogramon belül kell egyeztetniük, közös erővel kell kidolgozniuk a számítógépes tananyagokat.

– Már több saját tananyagot is készítettem, elsősorban a környezetvédelem és a földrajz tárgyköreiben. A komputeres tanítással igazából nem adható át több anyag, csak mindaz, amit a gyerekeknek egyébként is el kell sajátítaniuk, sokkal érdekesebbé válik – fogalmazott Kréz Tibor, a program résztvevője. A szakember még elmondta: a legkevesebb fegyelmezésre a számítógépes órákon van szükség, amelyeket a gyermekek is mindig nagyon várnak, az előadás leköti a harmincfős osztályt is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Falunap Királyhegyesen

Idén főként a helyi kulturális csoportoknak kínált bemutatkozási lehetőséget a zenés ébresztővel,… Tovább olvasom