Délmagyar logó

2016. 09. 25. vasárnap - Eufrozina, Kende 10°C | 20°C

A rendőrök szívesen átadnák a traffipaxot Makón

Makó - A makói önkormányzatot is érdekli a lehetőség: traffipaxot üzemeltetni a város területén.

A makói önkormányzatot is érdekli a lehetőség: traffipaxot üzemeltetni a város területén. A rendőrkapitányság szívesen átadná a sebességmérő működtetésének feladatát, de az adatokat továbbra is nekik kellene feldolgozniuk – és a büntetés is az ő feladatuk maradna. Ráadásul a helyhatóság csak saját útjain mérhetne, a 43-as városi szakaszán nem.

Évek óta beszédtéma Makón: miért nem a város profitál a közutakon lefotózott száguldozók bírságaiból? Eddig a hatályos jogszabályok nem tették lehetővé, hogy önkormányzat is üzemeltethessen sebességmérőt, ám az idei változások kedvezőnek tűnnek. A város most tájékozódik.

– Május elsejétől elvileg Makó önkormányzata is üzemeltethet sebességmérő berendezést, bár egyelőre nem sok konkrétumot tudunk a gyakorlati megvalósításról – mondta Ortutay Miklós aljegyző. – Megkerestük a rendőrséget, a makói kapitányság is nyitott az együttműködésre, de tisztában kell lennünk azzal, hogy megtérülne-e egy esetleges befektetés. Megkérdeztük: forgalmi adó nélkül 2,8 millió forintba kerül egy telepíthető mérőberendezés.

A 43-ason a közút mérhet

A Magyar Állami Közútkezelőtől megtudtuk: a főútvonal kezelése hozzájuk tartozik, így Makó önkormányzata a várost átszelő nagy forgalmú úton nem mérhet. Nincs még döntés arról, hogy a társaság vállalja-e a magánüzemeltetést.

Az aljegyző rámutatott: az üzemeltetéshez ember kellene, az eszköz állandó karbantartást igényel.

Palicz András, Makó rendőrkapitánya azt mondta, nincs akadálya annak, hogy a város belső útjain az önkormányzat felügyelje a sebességmérő berendezéseket.
– Örülnénk neki, ha az önkormányzat kezébe kerülne a traffipax, esetleg traffipaxok működtetése, hiszen így részben a rendőrjeink munkáját vállalnák át, ember és jármű is szabadulna fel. De konkrétumokat mi sem tudunk, várjuk a gazdasági és közlekedési tárca javaslatát, iránymutatását ebben a kérdésben, ezután tárgyalhatunk tovább a részletekről – mondta lapunknak a kapitány.
Az adatok feldolgozása és a bírság kiszabása továbbra is a hatóság feladata lesz.

Nem állványról vagy a gépjármű utasteréből, hanem az autópályákon már alkalmazott módszerhez hasonlóan, az út mentén előre telepített dobozokban dolgozna a mérőműszer az elképzelések szerint. A rendőrkapitány elmondta: megvalósíthatónak tartja, hogy a város belső útjai mentén hat-nyolc dobozt is felállítanának, és ezekben váltogatnák naponta az egy-két műszert, hogy az autósok ne készülhessenek fel előre arra: melyik szakaszokon mérnek. Valószínű, hogy a vásárlás mellett lehetséges lesz az eszközök bérlése is, ám a kapitány szerint komoly számításnak kell megelőznie a döntést, ugyanis bizonytalan, hogy egy nap alatt hány gyorshajtó „akad horogra". Nem tudtunk meg konkrét adatokat arról: Makón mekkora „bevétel" származik most a traffipaxból, de az biztos, hogy ha a bírságok csak egy része is a magánüzemeltetőnél marad, az több százezer forintot tesz majd ki.

Olvasóink írták

  • 4. ÉN" 2008. március 28. 21:57
    „De miből élnek meg...vagy akkor jól fog menni másnak..végül is pénz nem vész el csak átalakul...”
  • 3. zuzu 2008. március 22. 23:12
    „Pont a 43-on nem mérhetnek,ahol száguldó kamionok le fénykürtölik a szabályosan közlekedő autósokat?? EZ VICC?”
  • 2. Baszkika 2008. március 21. 09:59
    „B... meg.”
  • 1. Kért Elek 2008. március 21. 07:58
    „Az önkormányzat nem mérhet? De a fenntartás az ő hatásköre.
    Nem rosz üzlet.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét várakozniuk kell a kamionosoknak Nagylaknál

Négy órát kell várniuk az országból kilépő kamionosoknak a nagylaki határátkelőnél a román oldalon… Tovább olvasom