Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Aggódó a románok: csúszik az M43-as magyar szakaszának építése?

Makó - Nem haladnak az autópálya építéssel Makó és Nagylak között - írja egy aradi internetes portál. Állítják, akár egy év csúszás is várható, míg náluk 2013 végéig elkészül a Nagylak-Arad-Temesvár vonal.
A Nagylak-Arad-Temesvár autópálya-szakasz 2013 végéig biztosan megépül - számolt be az Arad Online, ugyanakkor úgy tudják, hogy a magyar szakasz, azaz a Makó és Nagylak közötti 23 kilométer átadása gazdasági, pénzügyi nehézségek miatt csúszni fog, akár egy évet is.

Mikortól autózhatunk Makótól Nagylakig?
Mikortól autózhatunk Makótól Nagylakig?

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatása szerint halad a beruházás, a közbeszerzés 2012. januárjában írták ki, s augusztusban kötnek szerződést a nyertes pályázóval, az autópálya-szakasz befejezésének határideje 2014. szeptember 30. Ez az eredeti tervhez képest egy hónapnyi csúszás.

Valamivel több, mint egy éve, 2011. április 20-án helyezte teljes hosszban forgalomba a NIF az M43-as autópálya Szeged–Makó szakaszát, az új gyorsforgalmi út mintegy 34,6 km hosszú, 2×2 forgalmi sávval épült meg. A szakasszal kapcsolatos fő elvárás volt, hogy tehermentesítse a napi háromezres kamionforgalmat elszenvedő Szegedet, valamint a nyomvonal további szakaszain fekvő településeket; Szőreget, Deszket, Klárafalvát, Ferencszállást, Kiszombort és Makót.

Iratkozzon fel "Jó reggelt, Makó!" hírlevelünkre,
és nyerje meg szakácskönyveinket!


Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. Poslabény 2012. június 28. 12:54
    „Ki nem sza..a le a románokat!”
  • 51. scott1 2012. június 26. 11:01
    „klj-54!
    Persze, amikor veled ellentétben adatokkal cáfolom, hogy amit leírtál az minimum ostobaság, akkor átmész személyeskedésbe és hazugnak nevezel? És számodra persze ez jelenti az entelektuelt? :D
    Amennyiben én Romániát nem vagyok hajlandó elfogadni mint Belgium fejlettségű országot akkor képzetlen, buta, begyöpösödött szűk látókörű vagyok? Miközben több afrikai ország is megelőzi infrastrukturálisan? :D
    Te akkor járhattál még Konstancában, amikor a Bukarest és Ploiesti közötti szakaszon kívül nem is volt más autópálya szakaszuk - azt is még Csau építette - a többi tranzit útjuk javításához pedig hozzá se fogtak! :D
    Hiszen ahogy a "kevés" hozzászólásodban is már oly sokszor említetted, évek óta csak orvoshoz jársz! Na ne viccelj már! De mit is várnánk egy "kamionos intellektueltől" aki a szakmaájába vágó Bukarest-Ploiesti autópálya szakasz miatt nyugat-európai szintű infrastruktúráról vizionál (vagy, hogy a te szavaddal éljek hazudozik) Romániába :DDD”
  • 50. yeye 2012. június 26. 10:55
    „Sokat járok arrafelé, az ásatás teljesen befejezetnek tűnik.
    Sőt ami látszik a dombokon az a hatalmas gaz-tenger. Csak remélni tudom, hogy nem fejlődik őserdővé!”
  • 49. polgár 2012. június 26. 10:19
    „(egyébként egy korábbi kérdésre válaszolva: igen, a régészeti feltárások már tavaly megkezdődtek, elvileg mostanában be is fejeződnek.)”
  • 48. polgár 2012. június 26. 10:18
    „Érdekes, korábban sok "hozzáértő" habzó szájjal szajkózta itt a fórumon, hogy a régészek miatt fog késni a pálya, és hogy inkább a saját sírjukat kellene ásniuk.

    Erre most kiderül, hogy még a szerződés sincs aláírva a nyertes pályázóval, mert csak idén írták ki a közbeszerzést.

    Akkor most hogy is van ez uraim?”
  • 47. scott1 2012. június 26. 10:13
    „bo!
    Szerintem attól, mert Szombathely és Győr (kb. megfelel az Arad-Nagyvárad távolságnak) között volna egy gyorsforgalmi utunk ami még épülne, + volna egy Győr-Tatabánya autópálya szakaszunk és tervebe volna véve egy Győr-Hegyeshalom szakasz is még nem kellene magunkat az osztrákok fölé helyeznünk infrastruktúrába :) (A sör ott is finom, bár tőlem bezárhatnának a szeszgyárak!)”
  • 46. klj...54 2012. június 26. 09:51
    „@Gollam:
    A barátság erős érzelmi kötelék is, ami általában gyermekkorra vezethető vissza.
    Sajnos a kettő utolsó ilyen embert eltemettem.
    Múlt év augusztusában Gyula barátomat temettem és Erzsikét e hónap elején.
    A felnőttkori ismeretségekre sajnos már aljas emberi emóciók vetülnek és én nem hiszek az ilyen, anyagi hátterűen kialakuló barátságokba.”
  • 45. klj...54 2012. június 26. 09:48
    „@scott1 :
    Szeretem a laudációkat:)
    "-az, hogy klj54 - a volt kamionsofőr - minden témához hozzászól a legtöbb esetben süt róla a dilettantizmus az őt minősíti, de az, hogy hozzá hasonlóan vagy képbe a témában és fikázóknak hívd azokat akik viszont nem, az meg téged..."

    Sajnos a te szellemi felkészültséged nem teszi lehetővé azt, hogy az én tudásomat fel vagy megbecsüld!
    Ahhoz te sajnos képzetlen, buta, begyöpösödött szűklátókörű vagy.
    Ezen persze kellő tanulással lehetne segíteni, ha nem a kocsmába járnál.
    De ez van!
    Amellett hazudsz, mert bár nekem a program (Akregator) a délmagyar összes cikkét megjeleníti, alig szólok pár dologhoz hozzá.”
  • 44. bo 2012. június 26. 09:27
    „Kedves scott1 2012.06.26. 08:50

    Ad egy. Szerintem összekeversz valakivel, hisz igen kevés cikkhez szoktam a véleményem adni, így oly sok konzekvenciát nem hiszem hogy le tudsz a nézeteimről vonni. (kiváló barátom a moderátor :-))
    Ad kettő. Próbáld meg megérteni azt amit írtam. Megpróbálom még egyszer, hátha megérted: Ülj autóba Makón és menj el Aradig, ha lehet vigyél magaddal sofőrt, hogy ne csak nézz, hanem láss is. Aztán, ha Aradon vagy menj be városközpontba és ott is nézelődj egy kicsit. Kérlek ezek után a saját tapasztalatod és a látottak alapján alkoss véleményt. Kíváncsian várom. (A sör a Carrefourban a legolcsóbb) :-)”
  • 43. vuk 2012. június 26. 09:18
    „Muhaha a romanok nem tudjak, hogy nalunk az, hogy egy 2 eves project 2 evet csuszik az total termeszetes?...”
  • 42. scott1 2012. június 26. 08:50
    „bo!
    Szóval az A.T. Kearney tanácsadó-cég átverte a Kormányukat, mert ha téged kérdeztek volna te megmondtad volna, hogy frankó minden, ugye :D Hiszen az Arad-Nagyvárad, amely szintén csúszott időben 2X2 sávos... Arról persze te sem írsz, hogy egyetlen egy autópályán a mai napig nem lehet elhagyni Romániát, de persze a bányász béka feneke alatt vagyunk a 99. legfejlettebb infrastruktúrával rendelkező országtól... :D
    És legvégül örülök, hogy tetszik neked az ami egyáltalán már elkészült, ugyanis a tenderek győztesei között egy román sincsen csak franciák, olaszok, németek, osztrákok, amcsik... Aztán tőled, aki véresre szokta sírni a szemét itt a fórumon azért, mert Makón minden beruházást idegen cég csinált - és ezért örülni se tudsz az elkészült projekteknek - minimum álszent dolog az elkészült szakaszon örömködnöd :D”
  • 41. scott1 2012. június 26. 08:24
    „Gollam!

    Miért is kellene agyvérzést kapnom? Azért mert olyan miatt degradálsz mindenkit, amiről fogalmad sincs!
    Egy pár szösszenet ehhez kapcsolódóan:
    -az, hogy klj54 - a volt kamionsofőr - minden témához hozzászól a legtöbb esetben süt róla a dilettantizmus az őt minősíti, de az, hogy hozzá hasonlóan vagy képbe a témában és fikázóknak hívd azokat akik viszont nem, az meg téged...
    -valóban fogalmad sincs mi (nem) történik odaát, ezzel már mindenki tisztába van...
    -"senki sem beszélt sikertörténetről" - akkor olvasd vissza klj54-t, akivel olyan nagyon egyetértesz...
    -eddig nem épült semmi, hogy miért nem azt le is írtam az, hogy ezután majd valamikor elkészül az amin már évek kéne utazni, azért hadd ne mondjam már, hogy elhagytak bennünket!!! Vagy példaként állítsák azt elénk :D”
  • 40. bo 2012. június 26. 08:17
    „Aki fikázza a románokat, javaslom, hogy üljön autóba, és kerüljön egyet Makó-Arad között és utána mondjon véleményt saját tapasztalata alapján, mert az elemzők és a messziről jött ember azt mind amit akar. Megjegyzem, ha Debrecenbe támad ingerenciám utazni, biztos, hogy Arad felé megyek, majd onnan fel Nagyváradnak Aradtól végig négysávoson. Hétről hétre látszik az előrehaladás, amit művelnek szinte ember feletti. A bányász béka feneke alatt sem vagyunk hozzájuk képest!”
  • 39. Gollam 2012. június 26. 07:20
    „37. scott1 2012.06.25. 21:48

    Azért remélem nem kaptál "agy"vérzést mert leírtam amit láttam a gúnyhatár túloldalán!
    Egy pár szösszenet ehhez kapcsolódóan:
    -azért mert ez ügyben egyezik a véleményem még nem a barátom klj54
    -valóban fogalmam sincs mi (nem) történik odaát, de nem is az én dolgom
    -senki sem beszélt sikertörténetről
    -lehet, hogy eddig nem épült semmi (valóban így történt), de most igen jelentős a változás az elmúlt évhez képest!!!”
  • 38. KamuNeni 2012. június 25. 22:33
    „"A Nagylak-Arad-Temesvár autópálya-szakasz 2013 végéig biztosan megépül - számolt be az Arad Online,"
    A magyar ujsag ezt ugy irna hogy -Megepulhetne- Latjatok a kulombseget amagyar es a Roman kozott remelem. Ez a kulombseg a gondolkozasban es a felfogasban. Az egyik hatarozott a masik semmit nem tud.”
  • 37. scott1 2012. június 25. 21:48
    „Az elégedetteknek! :D

    Hát persze tisztelt Gollam! A hirtelen 50 kilométer elkészített autópálya szakasz, ugye? :D
    Egész pontosan a 415 kilométer hosszú, Bors és Brassó közötti nyomvonalon haladó autópályából az elmúlt nyolc évben 52 kilométer épült meg Gyalu és Aranyosgyéres között. A Bechtel cég a szakaszokra szánt pénzek nagy részét el is költötte, majd amikor + finanszírozásról nem tudott megállapodni (még azzal a Nastase ex-miniszterelnökkel kötötték a régit, akit a múlt héten ítéltek el korrupció miatt 2 évre jogerősen...) fogta a cókmókját és egyszerűen hazatelepült USA-ba, otthagyva félkészen a munkát...
    Nagyszebentől a határig már kész kellene lennie a pálya nagy részének, ahogy az Arad-Temesvár szakasz... ehelyett max. a pálya mellett a felüljárókhoz szükséges pilléreket látja az ember (ez olyan 300-350km).
    Eközben a csúsztatott határidős rövid kis Lugosig tartó szakasz is csúszott... persze ne csodálkozzunk rajta, hiszen egy-két szakaszra még csak mostanában írták ki az újból a tendert...
    Mindenesetre örülök, hogy ettől a munkától vagytok olyan nagyon elájulva klj-54 barátoddal, mint ahogy annak is, hogy fogalmad sincs róla igazából, hogy ott mi is történt (történik), persze aki veletek ellentétbe nem egy sikertörténetnek fogja fel ezt, az csak fikázó lehet ugye... Gratula :D”
  • 36. Utazo 2012. június 25. 21:39
    „Valaki szoljon a romanoknak, hogy ne aggodjanak!
    Nem kell!
    9345~ig atadjak a Magyarorszagi szakaszt, megepul addigra, nem kell idegeskedni! :)
    Jo unkahoz ido kell, nem? :)”
  • 35. booo 2012. június 25. 21:11
    „Osztán a románok haladnak röndösen? Mert ha nem akkor jobb ha Qssban maradnak!”
  • 34. Gollam 2012. június 25. 20:56
    „A fikáskodóknak!

    Egy esztendeje, hogy jöttem Szegedre a Kelemen-havasokból, nyomát sem láttam semmiféle építkezésnek.
    Most ugyanazon az úton, Nagyszebentől a határig a leendő nyomsáv kivájva, a pálya mellett végig ott vannak a felüljárókhoz szükséges pillérek. (Ez olyan 300-350km.)
    Miközben nálunk az első kapavágáson is gondolkoznak, odaát lassan aszfaltoznak...
    Az 1 hetes útdíj 3 euro, ami viszont érvényes az autópályára is. Miután az útjaikat Uniós lóvéból építik, így (szavakban!) nem akarnak külön díjat kiróni az új utakra (sem)!

    Észak-dél irányban Kolozsvártól Tordáig át van adva az autópálya. Nem sok, cirka 50km., de kész! (Végcél Brassó)

    Igaza van Klj54-nek, a főútjaik bizony egy hanggal nem rosszabbak a mieinknél! Sőt, iszonyatos útépítési projektban vannak az alsóbbrendű utakon is!!!
    Nem szeretem a bocskorosokat, de ez ügyben le a kalappal előttük! (de szar ezt leírni......)”
  • 33. StencilAtya 2012. június 25. 19:10
    „elmútnyócév”
52 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sárkányszárnyakon Makó fölött

Időnként sárkányrepülők hasítják Makó határában az eget. Néha berepülnek a város fölé, máskor csak a pusztában lavíroznak. Tovább olvasom