Délmagyar logó

2017. 03. 01. szerda - Albin 4°C | 12°C Még több cikk.

Az új híd és az M43-as megváltoztatja Maroslele életét

Maroslele - Két-három száz betelepülőre számítanak az új Tisza-híd elkészítése és az autópálya átadása után Maroslelén. A község – hasonlóan a többi városhoz közeli településhez – Szeged új alvóvárosa lehet. Már most hetven telek vár gazdára az M43-astól alig 200 méterre fekvő településen. Közvetlen lehajtó vezet majd a faluhoz.
A gazdasági tárca a héten mutatta be a tervek szerint 2008-ban már épülő új, négysávos Tisza-híd koncepcióját, ami az M43-as részeként vezeti át a folyón a Balkán felé irányuló és onnan érkező forgalmat. Csicsely Gábor, a projekt felelőse kiemelte: a szerkezet a világ legkorszerűbbjei közé tartozik majd, például a pillérek a parton állnak, a vízzel egyetlen eleme sem érintkezik.

Nagyon várják a munkálatok megkezdését a hídhoz legközelebb eső Makó térségi településen, Maroslelén, ahol már most megkezdődött az ingatlanok iránti érdeklődés – tudtuk meg Martonosi György polgármestertől. A régióban egyedülálló lehetőséggel számolhat a község, amit szeretne hasznára fordítani.

Így fest majd az új Tisza-híd. Közvetlen lehajtó vezet majd Marosleléhez.
Fotó: M43 Tisza-híd Konzorcium

– Külön maroslelei le- és felhajtót terveztek az autópályához, aminek a nyomvonala szinte érinti a települést, alig kétszáz méternyire húzódik majd a falu egyik csücskétől. Így gyakorlatilag bekapcsolódhatunk Szeged agglomerációs övezetébe, hiszen kevesebb mint húsz kilométernyi lesz a közúton mért távolság a két település között, ami számtalan előnyt hozhat Lelének – summázta Martonosi. Rámutatott: 70 üres építési telek várja a városból kitelepülni vágyókat, amire számítani is lehet, hiszen 1 millió forint körül már házhelyet lehet itt vásárolni, és egy átlagos szegedi panellakás árából már komplett családi ház is megszerezhető.

A polgármester szeretné, ha közművekkel teljesen ellátott, ideális, elővárosi funkciójú településként jegyeznék Maroslelét – már most is több tucatnyian járnak innen dolgozni az algyői olajmezőre, Makóra, Szegedre. A közművek sorából egyébként már csak a csatorna hiányzik, ennek a tervek szerint 2012-re kell kiépülnie.

– Amint az autópálya ideér, lehetőség nyílik rá, hogy ipari vállalkozás vagy akár logisztikai központ is induljon a mi közigazgatási területünkön, de iparipark-alapítást egyelőre nem tervezünk. Ám az út Vásárhely felé eső oldalán van egy 10 hektáros területünk, ahol akár egy komolyabb pihenő is készülhet. Hiszen az M5-östől a határig nem terveztek hasonló beruházást – tette hozzá Martonosi.

Olvasóink írták

  • 11. NNP 2008. január 03. 18:03
    „Teljesen egyetértek MIxerrel!Persze alárom kell az M43 mint egy falat kenyér,de minek még most pl. egy M8-as?Nincs szoros összefüggés az autópálya és működőtőke között,de az okos honatyáink még mindig kizárólag az autópályákat erőltetik,minden mást háttérbe szorÍtva (pl. vasút).Hova halad ez az ország, ahol ennyire csőlátásúak vezetőink?”
  • 10. MIxer 2007. december 29. 11:43
    „Szerintem Lelén akkor is ingyen kéne adni a telkeket nem 1milláért. Vagy max. 100ezerért. Azért az a falu soká lesz még vonzó célpont a városból való kiköltözésre, főleg Szegedről. Úgy gondolják sokan, hogy az autópálya a világmegváltás? Szegedre se jöttek csőstül a befektetők azóta sem, hogy leért a pálya, pedig Szeged az kicsit vonzóbb lehet vállalkozás szempontjából, mint mondjuk Makó.”
  • 9. V.I.F. 2007. december 25. 08:51
    „Egyébként az a legszebb a híd remélt felépítése okozataként, hogy a meglévő két szegedi híd felszabadul a most ráható forgalom terhelés alól. Ezzel már nem is tűnik annyira égetőnek a déli tervezett híd - immár a vasút leépítésével is számoló - megépítés szükségessége. Át kellene újra gondolni a kistérségi övezetünk szükségleteit anyagi forrásaink ésszerű felhasználására. Tehát hajrá, déli híd helyett épülhet a térséget fellendíteni akaró fürdő komplexum beruházás egy híd ára eu-s forrás felhasználásával.”
  • 8. nagypappa 2007. december 25. 04:27
    „Érdekes amit Vörös Imre felvetett. Ekkora beruházásnál nem lenne lehetőség, hogy egy pályával több épüljön a hídon, természetesen fizikailag külön választva, azon közlekedhetne lassú jármű, gyalogos?
    Tisztában vagyok vele, hogy oda viszont út is kell, de gondolom szervízút itt is fog épülni.
    Nagy ötlet a nagy ÖRZÖTT kamionparkoló, sajnos egész Európában, kevés a parkoló a kamionok számához képest. A hozzá tartozó infrastuktúráról nem beszélve.
    A digitális tahogrráfnak köszönhetően, nincs már lehetőség a túlvezetésre, viszont két három parkolóban is meg kell állni mire az ember talál egy üres helyet. A legtöbben WC sincs, jó ha víz van. Heti egy alkalommal 24 órás, két hetente 48 órás kényszerpihenővel kell számolni. Nem mindegy milyen körülmények közt várakozik valaki.

    Hajrá Maroslele.”
  • 7. V.I.F. 2007. december 24. 23:47
    „Több funkciót ellátó hidak is vannak a világon. Egyébként e szükséglet kielégítése alacsony költségigényű. Vagy maradjon meg a tápai komp is?”
  • 6. NTK 2007. december 24. 20:44
    „Csak az a kérdés, hogy aki Maroslelére költözik annak tetszik -e majd az, hogy az autópálya használatáért fizetnie kell. Márpedig aki Makóra vagy Szegedre akar bekocsizni annak fizetnie kell.
    Információim szerint az M43-as csak az M5-ös autópálya és a 47-es főút között lesz ingyenes ...”
  • 5. karlvonbanhoff 2007. december 24. 20:38
    „Jómagam autópályát olvasok a cikkből.Azon meg nemigen szokott lenni bicikliút meg gyalogjárda.Legalábbis a KRESZ szerint.
    De azért jár a Hajrá Maroslele!
    /szülőfalum/”
  • 4. Vörös Imre Flórián 2007. december 24. 16:08
    „Az rendben van, hogy "így fest majd az új Tisza-híd", ám műszaki vénám azt súgja - látva a hídpálya szekrényes szerkezetét szélkonzol nélkül - hogy azon sem gyalogos, sem kerékpárút nincs tervbe véve. Szeretnék látni egy valós keresztmetszeti képet, metszetet. E megjegyzés mellett magam is azt mondom: Hajrá!”
  • 3. frecce 2007. december 24. 13:22
    „Hajrá Maroslele!! :)”
  • 2. Zsiga István (Makó) 2007. december 24. 09:16
    „Tisztelt Polgármester Úr!
    Kedves Gyuri!

    Véleményem szerint egy utcányi telket kellene kialakítani (neve lenne Tisza utca), és az építkezni vágyókat csábítanám ki a faluba, hogy ezzel is fiatalódjon a település. Az ingyenes telek programmal 10 évre elidegenítési tilalom mellett, adnák ingyenes telkeket, természetesen országos közzétételt választanám, hogy többen tudjanak róla. Ha egy utca nem lenne elegendő, akkor alakítatnám a másikat és szükség szerint a többieket. Szegedről és Makóról sokan költöznének ki, majd a Szeged-Tápéval szomszédos virágzó faluba, amelyikből az új hídon pillanatok alatt a megyeszékhelyen találná magát az ember.

    A fentiek megfontolásához kivánok bölcsességet a helyi képviselő - testületnek.
    Sikeres boldog új esztendőt kivánok polgármester úrnak is és a
    leendő szegedi kertvárosi falu népének is.
    Zsiga István Makóról”
  • 1. Zoli 2007. december 24. 08:56
    „Kellemes Karácsonyt!

    Okosak a maroslelei tervek.
    Remélem sukerülnek.

    Külön örülök annak, hogy pihenőt is terveznek az új út mellé.
    Ezt ugyanis az MSZP-SZDSZ országos uralkodók, a megyei vezetés, valamint a települések közösen - Szeged, Szőreg, Deszk, Klárafalva, Ferencszállás, Kiszombor, Makó, Apátfalfa, Magyarcsanád és végül Nagylak - sem tetteék meg. Csak nézzék meg a klárafalvi nyilvános egy kilóméter hosszú szeméttelepet és WC-t! Undoritó! Ugyan az illetékesek ismerik ezt, nem tettek ez ellen semmit.

    Hajrár Maroslele!!!!!!!!!!!

    Üdvözlettel”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Zsúfoltak a határátkelők Románia felé

Makó - Jelentősen megnőtt a Románia és Magyarország közötti nagyobb határátkelők forgalma, az ünnepek közeledtével többszörösére nőtt a hazafele tartó románok száma. Tovább olvasom