Délmagyar logó

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 12°C | 17°C Még több cikk.

Az utasok szerint a vonat jobb az autóbusznál

December 12-én megszűnik a vasúti közlekedés a Makó–Hódmezővásárhely és a Szentes–Orosháza vonalon. A lapunk által megkérdezett utasok nem örülnek a döntésnek, mert szerintük a vonat olcsóbb és kényelmesebb, mint az autóbusz.
Nyolcan szálltak le Makón a vásárhelyi szerelvényről péntek délután. Fotó: Frank Yvette
December 12-én megszűnik a vasúti közlekedés a Makó–Hódmezővásárhely és a Szentes–Orosháza vonalon. A lapunk által megkérdezett utasok nem örülnek a döntésnek, mert szerintük a vonat olcsóbb és kényelmesebb, mint az autóbusz. Csala Attila, aki korábban nyolcszáz aláírást gyűjtött össze a menetrend-módosítás érdekében, újra akcióba lendül, ha a minisztérium nem áll el a tervétől. Pénteken délután nyolcan szálltak le Makón a vásárhelyi vonatról.

Idén huszonnyolc vonalon, köztük a Makó–Hódmezővásárhely és a Szentes–Orosháza szakaszon szűnik meg a vasúti közlekedés az új menetrend megjelenésének napján, december 12-én. Ezt a vasúttársaság szerkesztőségünkbe eljuttatott tájékoztatójából tudtuk meg. Az viszont nem derült ki a levélből, hány ember munkája válik így feleslegessé. Lapunkban korábban megírtuk, hogy a MÁV-ot felügyelő gazdasági minisztérium azért döntött így, mert ezeknek a vonalaknak alacsony a kihasználtsága, veszteségesek. A vonatok helyett buszok járnak majd.

Pénteken délután négy órakor nyolcan szálltak le a makói vasútállomáson a Hódmezővásárhelyről érkező vonatról, amely két vagonból állt. Az utasok között senkit sem találtunk, aki helyeselte volna a minisztériumi elképzelést.

A makói állomáson nincs nagy forgalom. Fotó: Frank Yvette
Az Apátfalván lakó, szakács végzettségű Kovács Zoltán, aki barátnőjével, Gavrán Tímeával együtt szállt le a vonatról, azt mondta: nem ért egyet a döntéssel. Bár mostanában ritkábban vonatozik, az a tapasztalata, hogy a vonat olcsóbb és kényelmesebb, mint a busz. Hasonlóképp vélekedett a két kislánnyal együtt jegyet váltó Szabó Anikó táncoktató. Ő már csak a munkája miatt is gyakran utazik. A táncoktató szerint a vonat sokkal jobb, hiszen nyáron nincs olyan meleg a vagonban, mint a buszon. Úgy véli, kevés vonat közlekedik Makó és Vásárhely között, amelyeknek ráadásul többnyire nincs csatlakozásuk. A békéssámsoni diáklányt, Ecsédi Ágnest nagymamája kísérte ki az állomásra. Bár diákként, kedvezményes jeggyel szinte mindegy, mire száll, a különbség csupán tízegynéhány forint, mégis inkább vonatpárti. Elmesélte, volt, hogy fel sem fért az autóbuszra, ezért amikor mennie kell, szívesebben választja a vasutat; ott ilyesmi még nem történt.

A vonatközlekedést pártolók számára a kedvezőtlen döntés után egy dolog nyújt reménysugárt: a MÁV közleményében ugyanis az is olvasható, hogy bár az érintett vonalakon a társaság az értékesíthető ingatlanokat eladja, a vasúti pályákat és a kapcsolódó pályainfrastruktúrát nem bontja el, sőt továbbra is figyelmet fordít karbantartásukra. Ezeket részben a magas bontási költségek miatt, részben pedig azért tartja meg, hogy – amennyiben a későbbiekben ezt az utazási igények indokolják – a vonatok ismét forgalomba állhassanak.


34 kilométer 43 perc alatt

Makóról Hódmezővásárhelyre és vissza hét-hét vonat indul munkanapokon a MÁV internetes menetrendkeresője, a www.elvira.hu szerint. Az első vonat hajnalban, 4.35-kor indul, aztán 6.16-kor, 8.16-kor, 12.11-kor, 14.16-kor, 16.16-kor és 18.52-kor. A szakasz 34 kilométer hosszú, a menetidő 43 perc, a teljes árú menetjegy 346 forintba kerül – kivétel a 12.11-es járat, amivel két átszállás révén, két és fél óra alatt lehet elérni Hódmezővásárhelyt 1212 forintért. Hódmezővásárhelyről Makóra 5.23-kor, 7.10-kor, 11.10-kor, 15.10-kor, 17.33-kor, 18.50-kor és 21.03-kor indul vonat Makóra.

Csala újra tiltakozna

Egyetért az utasokkal a makói Csala Attila is, aki korábban aláírásgyűjtő akciót szervezett, azt követelve, hogy a menetrendet igazítsák az utazóközönség igényeihez. Az akciót nyolcszázan támogatták. Csala szerint az utaslétszám éppen azért alacsony a Makó–Vásárhely vonalon, mert olyan időpontban indulnak a vonatok, amelyek nem kedveznek a munkába járóknak. Úgy véli, a járatok törlése helyett a menetrenden kellene módosítani. Szerinte a busz nem fogja tökéletesen pótolni a vonatközlekedést, mert például babakocsival vagy kerékpárral együtt csak vasúton lehet utazni. Ha a minisztérium nem áll el a tervétől, Csala kész újból aláírásgyűjtő akcióval tiltakozni. 

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Frank Sándor úri vendéglője

Százötven évvel ezelőtti pompájában állították helyre Kiszombor központjában az utóbbi évtizedekben… Tovább olvasom