Délmagyar logó

2017. 03. 27. hétfő - Hajnalka 2°C | 12°C Még több cikk.

Biztonságban tekerni: 50 százalékkal csökkent a biciklis balesetek száma

Makó - Biztonságosabbá tették a kerékpárutak a biciklis közlekedést Makón: a hálózat kiépülése óta látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent a balesetek száma. A biciklilopások ellen is fellép a város – a tegnapi autómentes napon olcsó zárat kínáltak a főtéren.
A kerékpáros közlekedés állt a fókuszban tegnap, a Biztonságos Makó címmel meghirdetett egész napos rendezvényen a Maros-parti városban. Az autómentes világnap kapcsán az általános iskolákban kerékpáros ügyességi versenyeket, vetélkedőket rendeztek, a város főterén pedig – többek között – kerékpárzárakat vehettek kedvezménnyel a regisztrált biciklik gazdái. A városban évente közel száz kétkerekűt lopnak el, de nyilvántartott és rendesen lezárt kerékpárnak ritkán vész nyoma – a regisztráció lehetőségével egyébként eddig több mint ezren éltek. A város polgármestere, Buzás Péter lapunknak egyebek közt elmondta: az önkormányzat uniós pályázati támogatások révén az egykori, alig 3,7 kilométeres kerékpárút-hálózatot közel 17 kilométeresre bővítette, most is épülnek újak.

Sikerült pontot tenni egy kerékpáros fórumokon gyakran felbukkanó vita végére is, nevezetesen, hogy a bicikliutak biztonságosabbá teszik-e a közlekedést vagy sem. A makói rendőrkapitánytól, Palicz Andrástól megtudtuk: statisztikáik szerint azóta, hogy a városban komoly kerékpárút-hálózat épült ki, a biciklis balesetek száma látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent. Makón tavaly egész évben 8 kerékpáros balesetet jegyzőkönyveztek, halálos biciklis baleset pedig utoljára 2008-ban történt a Maros-parti városban.

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. 2kedő 2011. október 02. 10:02
    „Még mindig sokan érzik úgy, hogy egyetlen módja egy gyalogátkelőhelyen a kerékpárjukkal történő átjutásnak, ha keresztben átkerekeznek. Ez azonban nem csak tilos, hanem óriási baleseti forrás is. Az életét kockáztatja, aki ezt teszi.Akár 30 ezer forintos büntetéssel is számolhat, aki az úttesten, járdától járdáig kerékpárral gyalogátkelőhelyen keresztül teker.
    Kitárgyaltad a magad "eszével"! Nem höbörögni kell, hanem utána nézni dolgoknak és közlekedni is normálisan!!!
    Remélem fizetsz egyszer egy szép összeget, s majd akkor megtanulod J.G. Oszt szidhatod a rendőröket!”
  • 24. J.G. 2011. szeptember 26. 10:40
    „22. 2kedő 2011.09.25. 18:53
    Ezt hol olvastad? Párszor már ki lett itt tárgyalva.”
  • 23. makovaros 2011. szeptember 26. 07:22
    „22. AZ A gond hogy kéne csinálni ilyen KRESZ napot a városban mert sokan nem tudják az új szabályokat.
    Körforgalomnál lévő átkelés se egyértelmű hogy ne kell-e szállni vagy sem ugyanis ahol fel vannak festve a sárga négyzetek ott elméletben nem kell (legalábbis pl a József Atilla utca végin senki nem szált még le), de mégis sokak szerint lekéne szálni akkor ez hogy van.”
  • 22. 2kedő 2011. szeptember 25. 18:53
    „Az alapvető szabályokat megtanulhatná a kerékpáros! Pl.: a "zebrán" át kell tolni a a csőszamarat! Sokszor az autósok lélekjelenlétén múlik, hogy nem történik baj!!”
  • 21. scott1 2011. szeptember 24. 21:37
    „ja, azért volt akkora forgalom a kis utcákban, mert sok autós kerülte a 43-ast, vagy mert nagy volt rajta a forgalom, vagy mert az útjavítások miatt a FÉG-től a főtérig állt a kocsisor, és emlékszem balesetre, ami a 43-as belterületi szakaszán történt. Mellesleg áprilissal kezdődik a biciklis szezon, de így is több személyi sérülés volt a le nem takarított kerékpár utadon télen pár nap alatt, mint ahány közúti baleset egész évben, aki akkor biciklire pattant inkább a kocsik által letaposott havas úton csellengett az autók között... de ha az lett kiadva végső konklúziónak, hogy "A problémát megoldotta a bicikli út... csak is a bicikli út!" hát rajtam ne múljon az örömötök...”
  • 20. makovaros 2011. szeptember 24. 19:02
    „16.
    Hátén már fehér csíknak is örülök (kb. hat éve volt utoljára felfestve.) kátyús is valós gond.
    17. ja de most csökkent Április végin meg mellesleg nem a 43-as volt a sok kerékpáros baleset.”
  • 19. strigula 2011. szeptember 23. 22:42
    „Hiába van kerékpárút, ha sokan még mindig az úttestet választják biciklizésre. Piaci napokon jelentősebben .”
  • 18. zoltanszabo 2011. szeptember 23. 22:33
    „T. 17.
    Ott a pont.”
  • 17. scott1 2011. szeptember 23. 19:48
    „Örülni kell az adatoknak, de csak a bicikliút átadásával magyarázni a balesetek csökkenését :) Miközben említést se teszünk, hogy a város forgalma kb. a tizedére csökkent (a balkáni tranzit már nem a városon át halad, csökkenő gépjárműszám mellett még kevesebbet is futunk a magas üzemanyag ár miatt, + ismét több százzal kevesebben élnek Makón)...”
  • 16. Palacsinta 2011. szeptember 23. 19:37
    „Az Ardics utca a KPM-é,nekik kell kijavítaniuk!Bátram utánajárhatsz,én már megtettem.”
  • 15. babérka 2011. szeptember 23. 19:19
    „szép szép a szaggatott vonal az ardics utcán , de attól a kátyú még ott maradt!!!”
  • 14. makovaros 2011. szeptember 23. 16:20
    „Hoppá Na nem megmondtam, megmondták hogy sokall biztonságosabb , így lesz ez a fürdővel is most mindenki nem jön be nem jön senki. majd 2012-ben kb ilyenkor mondják hogy mekkora bevétel lett. t van itt minden gondolva.

    Ellenben hozzátenném hogy nem tom tudjátok-e hogy a 43-ason felfestésre került a kerékpár sáv a maroslelei úton pedig a szaggatott vonal. :D”
  • 13. J.G. 2011. szeptember 23. 16:09
    „11. kismocsok 2011.09.23. 15:43
    De legyen másik példa is: az elmúlt pár hónapban minden második kerékpárost elgázolnak. Következmény? Kevesebb bringás, kevesebb baleset. Tehát a bringások elgázolása jó. haha

    Ahogy mondtam, Szegeden az elütött kerékpárosok legnagyobb része kerékpárút és úttest kereszteződésében történt (aholis a kerékpárosnak volt elsőbbsége). Megoldás: toljad. Jobb lesz a kerékpáros közlekedés? Nem. Kevesebb lesz a baleset? Bizonyára... Összességében jobb lett a helyzet? Aligha. Sőt...”
  • 12. J.G. 2011. szeptember 23. 15:52
    „11. kismocsok 2011.09.23. 15:43
    "Nem érzed-e, hogy csúnyán megcáfoltak?"
    Nem.
    De legyen: betiltjuk a kerékpározást -> jéé látványosan csökken a kerékpáros balesetek száma!!”
  • 11. kismocsok 2011. szeptember 23. 15:43
    „4. JG: "Sikerült pontot tenni egy kerékpáros fórumokon gyakran felbukkanó vita végére is, nevezetesen, hogy a bicikliutak biztonságosabbá teszik-e a közlekedést vagy sem - Ezt eddig is tudtuk. Városon belül egyértelműen NEM." Ehhez képest "A makói rendőrkapitánytól, Palicz Andrástól megtudtuk: statisztikáik szerint azóta, hogy a városban komoly kerékpárút-hálózat épült ki, a biciklis balesetek száma látványosan, több mint 50 százalékkal csökkent." Nem érzed-e, hogy csúnyán megcáfoltak? :D”
  • 10. Black&Red 2011. szeptember 23. 15:18
    „A.S.A. lomtalanítást hirdet: kérdem, miért nem lehet a saját házam elé kitenni a lomot? Miért kell több utcával arrébb lerakni? Furcsa volt ez már Nekem a tavasszal is de gondoltam, hogy ősszel változik a helyzet, de nem így lesz. Miért?”
  • 9. Racoon 2011. szeptember 23. 14:12
    „Éppen ma aszfaltozzák.”
  • 8. csonkasanyi 2011. szeptember 23. 12:31
    „Nem tudja valaki, hogy a Szép utca hátralévő szakaszát mikor fejezik be?
    Napok (hetek) óta alig van változás, pedig (csak) le kellene aszfaltozni...”
  • 7. makovaros 2011. szeptember 23. 11:51
    „6. Na ez jogos.
    De tényleg úgy van valahol biztonságos valahol nem. Másik legalább a fontosabb helyeken csinálhattak volna átjárót a kereszteződésekhez (Pl Kórház utca (az sztk mellet az a kis utca, ahol játszótér volt annó) oda mindenképp kellet volna mert vagy a sárban megyünk leugratva a kiemelt szegélyen, vagy veszélyesen keresztezzük az utat.”
  • 6. Black&Red 2011. szeptember 23. 11:19
    „Van ahol biztonságos a kerékpár út, van ahol nem! Köteleznék minden ingatlan tulajdonost arra, hogy a háza előtt a széles bokrokat és fák ágait amik teljesen kihajlanak a kerékpár útra nyessék vagy nyírják meg, mert vagy a házból kilépőket nem vesszük észre vagy az útkereszteződések nem beláthatók tőlük!! Ugyan ez vonatkozik azokra az útkereszteződésekre is ahol nincs kerékpár út! Az illetékesek járják be a várost, és kötelezzék a tulajdonosokat, hogy az ilyen akadályokat hárítsák el mert baleset veszélyes! Első körben már lehetne is rendet tenni, Nagycsillag-Váradi utca sarka, és azon felül is az autóútra kihajló diófa ágak az szélén az egyik ingatlan előtt!”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kihelyezték az utcanévtáblákat Kövegyen

Kövegy - Nemrégiben felszerelték a pályázati forrásból beszerzett utcanévtáblákat Kövegyen. Tovább olvasom