Délmagyar logó

2017. 04. 29. szombat - Péter 7°C | 22°C Még több cikk.

Biztonságosabbá tette a sztráda a régi 43-ast

Makó - Nemcsak csendesebbé, biztonságosabbá is vált az M43-as avatása óta eltelt fél évben a régi 43-as főútvonal. A rendőrségi statisztika szerint lényegesen csökkent a balesetek száma.
Az eddig 36,4 kilométer hosszú M43-as sztráda átadása után lényegesen csökkent a régi 43-as Makó és Szeged közötti szakaszán a forgalom – tapasztaltuk már az átadás után néhány nappal. Megszámláltuk: a kamionok lényegében eltűntek, az autóforgalom pedig majdnem a korábbi felére csökkent.

Az április 20-i avatás óta eltelt fél év már azt is bebizonyította, hogy az autópályának köszönhetően a régi 43-as nem csak csendesebbé, de biztonságosabbá is vált – annak ellenére is, hogy a forgalom a Makótól Nagylakig tartó szakaszon változatlanul nagy. A rendőrségi statisztikák szerint a sztrádaavató óta a régi 43-ason 3 súlyos sérüléssel járó baleset történt, könnyű sérüléssel járó pedig egy sem. Ezzel szemben az elmúlt év hasonló, április végétől október végéig tartó időszakában 5 súlyos és 14 könnyű sérüléses karambol történt. Ennek fényében valóban kijelenthető, hogy a 43-ason a várakozásoknak megfelelően nemcsak a közlekedők száma csökkent lényegesen, de a baleseteké is – vont mérleget az összehasonlítás után Szenti Szabolcs százados, rendőrségi szóvivő.

Megírtuk: az M43-ason a múlt hét végén 14 halálos áldozatot követelő szerencsétlenség történt. E tragédián kívül azonban egyetlen balesetről sincs tudomása a rendőrségnek a sztrádán az elmúlt fél évből. Az M43-as második szakaszának avatására még nagyjából 2 évet várni kell – akkorra még tovább csökken a régi 43-as forgalma, s vele együtt a balesetveszély.

Olvasóink írták

  • 14. makovaros 2011. november 08. 07:04
    „Azt nem értem, hogy ha már milliárdokat költenek az autópályára, akkor a táblázást miért nem lehet normálisan megoldni? Államnak ispénz lenne mert többen mennének az autópályán.”
  • 13. zsóka 2011. november 07. 21:30
    „Tavaly jártunk Hamburgban. 3 emeletes autópálya, 100 kijárattal, ÉS NEM TÉVEDTÜNK EL!!!!!!!! Teljesen egyértelmű volt, mentünk a táblák után.”
  • 12. beaver 2011. november 07. 20:13
    „""""8. ifj. Nagy Gábor 2011.11.07. 12:52
    Ha már bejött Szegedre, akkor már rég rossz, nem a nagykörúton kell változtatni a táblázáson, hanem az új pályaszakasz előtt-után...""""

    Igen valóban rossz, de az is, hogy a Nagykörúti táblák az E68-at még mindig Újszeged felé mutatják. Már rég le kellett volna takarni a Bukarest feliratot és az új táblákat kiegészíteni, hogy most már a 47-es út felé menjen aki Románia felé tart.”
  • 11. makovaros 2011. november 07. 18:58
    „Hát táblázásnem csak szegeden rossz, Makón is. Indokolt lenne még sokkal több helyre mert még mindig tévednek el az autósok főleg a Ardics utcán szoktam látni hogy kérdik merre van az autópálya.
    Gps igen sajnos tényleg nincs benne, még a mai napig ami szerintem szégyen elkérik a pénzt érte (25000 ft. kb) szoftverfrissítés is csak egy darabig ingyenes (ha jól tudom) És nem képesek egy új utat (AMI FÉL ÉVES) megjelölni rajta.
    Sőt még az utadat.hu-ra is (amit a Nemzeti Közlekedési Kordonációs központ irányít, azon sincs rajta (Elkerülő út is csak idén áprilisban került fel rá)”
  • 10. kispacni 2011. november 07. 13:22
    „folyt:
    és idővel amikorra mindenkinek frissül a GPS, vagy megtanulja az új utat (esetleg valóban jobb táblázás következtében), akkora márcsak hazai tranzit, vagy Szegedet szándékosan fellkereső külföldi használja a 43-ast a makói híd előtti körforgalom és Szeged között.

    Nem mellesleg a Kiszombori határonátkelőn is lehetne egy nagy hírdető tábla, hogy a körforgalomban ne balra, hanem "logikátlanul" balra hajtsanak a külföldiek. Ugyanis ha jössz a határ felől, egy kis tábla jelzi, hogy jobbra M5, de ha jól eemkékszem nem írja, hogy Budapest. Szerintem itt megszokásból sokan balra mennek, különösen, hogy írja, hogy balra Szeged. Másrészt szerintem sokan nem veszik észre, hogy a határban telepítettek egy kis matricát vásárló bódét. Ha azt elnézi, már nem mer felmenni a pályára, matrica nélkül. És a határ és a körforgalom között benzinkút sincs, így az jobb híján már eljön Szegedig és hajt fel a pályára.
    Aki Nagylakon jön be Magyarországra és az M5 a cél valszeg mind felmegy Makó előtt a sztrádára, és nem valószinű, hogy marad a 43-on.”
  • 9. kispacni 2011. november 07. 13:00
    „Azért nem rossz a 43-as forgalma. A lényeg, hogy a kamionok mind eltüntek, gyakorlatilag ami kamion ott látható, annak valszeg arra van az úticélja. Az a néhány külföldi rendszámú kisautó, aki megszokásból tévedésből erre jön az már elfogadható. Ne legyetek annyira elégedetlenek. A 43 abszolut autózható főútvonal lett.”
  • 8. ifj. Nagy Gábor 2011. november 07. 12:52
    „4. beaver
    "Viszont továbbra is fennhagyták a Nagykörúton a régi Bukarest feliratú táblákat, sőt, még az E68 feliratokat sem takarták le. Ezek után hogyan is várjuk el, hogy Szegedről továbbhaladva az M43-at használják a külföldiek."

    Ha már bejött Szegedre, akkor már rég rossz, nem a nagykörúton kell változtatni a táblázáson, hanem az új pályaszakasz előtt-után...”
  • 7. THK 2011. november 07. 12:29
    „6,
    (és sokáig valóban 70 volt a limit ott)”
  • 6. deszkás 2011. november 07. 11:58
    „Hogy mennyre biztonságosabb ezt én is meg erősitem. A kitáblázás? Na az sárkányos még sokszor a helyi ismeretekkel rendelkezőnek is.Éjszaka a Szőregi út meg tök üres ami bennem felveti:(függetlenül attól a szinte minden nap a csörögben megjelenő vélhetően egy embertől származó "száguldozást") megengedhető lenne egy +20km-es sebesség a buszmentes időben!”
  • 5. fotelagy 2011. november 07. 10:31
    „Egyet értek azokkal, akik a rosszul kitáblázottságot hozzák fel okként a továbbra is nagy forgalomra. Az M43-as Szeged, Rókus lehajtó az egyik jó példa erre: az M43-ason van egy "Arad egyenesen" tábla, de van egy "Arad egyenesen" lenn a körforgalomban is a régi ötösnél. Ráadásul ugyanebben a körforgalomban van egy "Arad 43-as út" tábla is, ami Szegd felé jelez. Feltételezem, hogy ez is összezavarja a romániai autósokat. Tény, hogy számos más pontos is rossz a táblázás. Szerintem csak azok értik, akik amúgy is tudják, hogy merre kell menni.
    Követeljük a közérthető, normális táblákat!”
  • 4. beaver 2011. november 07. 09:48
    „"2. THK 2011.11.07. 08:28
    román nyelvű táblákra lenne szükség a kritikus helyeken, hátha elolvasnák"""

    Addig lesz tranzit a (régi) 43-as irányába, ameddig a közútkezelő nem lesz képes rendes táblákat feltenni. A Nagykörúton ill. a Makkosházi körúton pl. olyan táblát tettek ki a József Attila sgt. előtt, amelyre csak annyi van írva, hogy "M43-E68-autópálya piktogramm-Matrica/Vignette" felirat. Na, most ebből aztán még egy hazai autós sem tudja, hogy milyen úti célokat lehet elérni az autópályát használva. Viszont továbbra is fennhagyták a Nagykörúton a régi Bukarest feliratú táblákat, sőt, még az E68 feliratokat sem takarták le. Ezek után hogyan is várjuk el, hogy Szegedről továbbhaladva az M43-at használják a külföldiek. Az lenne a normális, ha a körútjainkon a sugárutas kereszteződések előtt informálisabb táblákat tennének fel amelyen rajta lenne Budapest és egy-két román város neve. Akkor talán a külföldiek mernék használni az autópályát is.”
  • 3. balihoho 2011. november 07. 08:29
    „A kaszás átköltözött az autó pályára! Érdekes, hogy általában az autó pályákon történnek a durvább, és súlyosabb balesetek, pedig éppen a több sáv miatt tartják biztonságosabbaknak a többsávos utakat, az "egyszerűbb" utaknál. Szerintem a súlyosabb balesetek oka azzal magyarázható, hogy autó pályán leve nagyobb a megengedett, és a tényleges, a megengedettnél nagyobb, sebesség.”
  • 2. THK 2011. november 07. 08:28
    „Sajnos így van, és gyakran a másik irányból is...
    (persze nem a szomszédos román megyékből érkezőkre gondolok, azoknak valszeg Szeged környékén van dolguk, így érthető, ha nem a fizetős pályán jönnek - de nyilvánvalóan átutazó, más rendszámú, és csordultig telepakolt autóból is nagyon sok használja a régi utat az M43 helyett)

    román nyelvű táblákra lenne szükség a kritikus helyeken, hátha elolvasnák”
  • 1. Herli 2011. november 07. 07:27
    „Románok nem hisznek a pályának, hanem a GPS-es szerint mennek, mert azt meg nem frissítik.
    Ezért jönnek le a pályáról a városba.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hazavárja az 1 éves Pistikét

A makói Takács Józsefnétől eredetileg egy napra vitte el a kisfiát a gyámhatóság, de hónapok óta nem kapja vissza. Tovább olvasom