Délmagyar logó

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 13°C | 23°C Még több cikk.

Buzás Péter: A Kölcsey utca forgalmát csökkenteni kell

Makó - Vizsgálja felül eddigi álláspontját, és találjon átmeneti megoldást a Kölcsey utca forgalmának csillapítására a Magyar Közút NKft. – kéri a lapunkhoz eljuttatott közleményben Buzás Péter makói polgármester. A külföldiek zöme az M43-as autópályáról lehajtva a Kölcsey utcán keresztül indul el a kiszombori átkelőhely felé. Az itt lakók veszélyes helyzetekre panaszkodnak.
A közleményt szó szerint, változtatás nélkül közöljük.

„A makói Kölcsey utca forgalmi állapota az M43-as autópálya átadása óta megrázó. Az erről megjelent sajtóhíradások a valóságot tükrözik.

Nem értek egyet a Magyar Közút Nonprofit Kft. Kölcsey utcát érintő álláspontjával. A problémához való hozzáállásuk nem tükröz sem állampolgár-barátságot, sem azt, hogy a társaság a makóiak érdekére odafigyelne.

Már az autópálya átadása is érezhetően megváltoztatta a forgalmat a Kölcsey utcán. A közeljövőben, a román és a bolgár határok schengenivé válását követően Makón drasztikusan nőni fog a Temes megye észak–északnyugati részéből és a Vajdaságból érkező nemzetközi személy- és teherforgalom. Ezt máris érezzük. A Magyar Közút javaslata szerint ezeket a járműveket a város főtere irányába kellene a Kölcsey utcáról elterelni. Ez a makóiak számára elfogadhatatlan. Szakmailag nem hiszem, hogy bármi is indokolná, hogy az átmenő forgalom lávája tegye tönkre a város a turizmus érdekében nemrég felújított központi részét.

A Magyar Közút Nonprofit Kft. szerint azért nem szükséges a közlekedés tempóját csillapítani a Kölcsey utcában, mert a nyilvántartásuk szerint itt az elmúlt öt évben mindössze egy személyi sérüléses baleset történt. Ugyanakkor ez a statisztika nem összevethető a ránk váró időszakkal, hiszen az elmúlt öt évben itt nem volt autópálya, és nem nyílt meg Bulgáriáig a schengeni határ. Nem gondolom, hogy meg kellene várni a baleseteket, vagy az első súlyos tragédiát csupán azért, hogy tegyenek valamit.

Immár tíz éve elkészült a várost északnyugati irányból elkerülő gyorsforgalmi út terve. A makói körgyűrű teljessé tételéhez szükséges megvalósíthatósági tanulmány is hamarosan a kezünkben lesz. Véleményem szerint ez jelenti a végleges és mindenki számára megfelelő megoldást a jelenlegi, de főleg a schengeni határnyitás után várható forgalmi helyzet kezelésére.

Mindezek miatt tisztelettel arra kérem a Magyar Közút Nonprofit Kft.-t, hogy a makói Kölcsey utca kapcsán kialakított jelenlegi álláspontját vizsgálja felül. Arra kérem a társaságot, hogy találjon olyan átmeneti megoldást az utca forgalmának csillapítására, amely az ott élők számára is megnyugtató. Emellett pedig azt kérem, segítsen a társaság abban, hogy az északnyugati elkerülő gyorsforgalmi út mihamarabb elkészüljön.

Buzás Péter
polgármester"

Olvasóink írták

  • 12. makovaros 2012. július 16. 15:36
    „8. Az a katasztrófa hogy 70-80 mennek be a városban a nagy S kanyarban az ovoda előtt záróvonalat átlépve előzgetek sőt átlépik alapból mert olyan gyorsan mennek hogy nem bírják bevenni a kanyart. Rendőröket szinte soha nem látni.
    Biciklivel az egész kölcseyn nem lehet az útszélin menni csak egy méterrel a arébb az padkától a sok beszakadt víznyelők miatt. Ugyanez igaz a 43-asra is.

    Polgármesternek igaza van Miért és mire vár a Közút kezelő újabb tragikus balesetre. Több ötletem is van: Egy mobilkörforgalom a Czuczor utcához, 2 olyan lámpa mint a 43-ason van a lidlnél. 3.) Sárga vilogó lámpa is jó ötlet lenne”
  • 11. r 2012. július 16. 13:27
    „Kérném a Kossuth utca Hunyady utca Úri utca Vásárhelyi i utca forgalmának csökkentését is!De van a városban még vagy 10 nagy forgalmú utca ahol sokkal nagyobb a forgalom és nem lázadnak az ott lakók,ki kell menni és meg kellene győződni arról a hatalmas forgalomról!”
  • 10. szilencium 2012. július 15. 20:51
    „Szerencsétlen csanádiak és pátvalviak is megérdemlik a sajnálatot!A helyzet viszont az,hogy ott széles a 43-s melletti terület,míg a Kölcsey-n majdnem az úton vannak a házak!Pátfalván és Csanádon,évtizedes időszakban alkalmazkodtak a nagy forgalomhoz,az utóbbi időben,szerencsére már kerékpár út is segít a biztonságos közlekedésben,míg a Kölcseyn,néhol még járda sincs!A két faluban nincs közvetlen a forgalom "szelében" gyermek intézmény,míg a Kölcsey-n éppen egy,beláthatatlan, kettős kanyar közepében található egy fontos óvoda,2 m-re a forgalomtól!
    Az előző cikkben ami ezzel a kérdéssel foglalkozott,már jeleztem, a villogó,sárga lámpás megoldásokat a kritikus szakaszokra,és a Rendőrök sűrűbb jelenlétét.
    Tényleg célszerűbb elé menni a tragédiának,mert senki nem lehetne nyugodt lelkiismeretű az illetékesek közül,ha egy teherautó pl.benéz az oviba,amibe belegondolni is rossz,vagy éppen a nagy sebesség miatt a hirtelen ,korrigációt igénylő kettős kanyarban vétlen biciklist,vagy gyalogost gázolnak halálra,a helyismerettel nem rendelkezők!
    A Lidl-nél történt balesetnek is az adott szerencsés kimenetelt,hogy az amúgy sűrű bicikli forgalom,ami éppen az áruházba irányul,az eső miatt minimális volt!Csoda,hogy ott nem történt tragédia!Azóta,pedig ,hogy kapkodnának,nagy szavakkal az illetékesek!
    T.scott1 !

    Újszegeden főleg helyismerettel rendelkezők közlekednek,még ha nagy számban is!Összehasonlíthatatlan a két Város,említett szakaszain közlekedő társadalom helyismerete,és közlekedési morálja!Ez teljesen világos!”
  • 9. cindi 2012. július 15. 18:52
    „Szerencsétlen apátfalviak és magyarcsanádiak mit szóljanak?”
  • 8. scott1 2012. július 15. 15:28
    „7. Milyen katasztrófa ami ott van? Kisebb forgalma van mint Újszegeden a Bérkert vagy a Hargita utcáknak, ami Szegeden pihenőövezetnek számít...
    Nem bírja a 43-as a csanádi tranzitot Makón? :) Persze az, hogy ennél tízszer nagyobb forgalmat is lebonyolított (csak kamionból) azt jó amnéziásként már el is felejtettétek... mint ahogy azt is, hogy Szőregen és Újszegeden a 43-as, a mostani makói forgalom többszörösét bonyolítja le naponta minden nagyobb fennakadás nélkül. Az a katasztrófa amit itt nap mint nap összehordtok...”
  • 7. makovaros 2012. július 15. 14:00
    „Jaja Buzás sokat lobizott a 43-as ügyben is, sőt kiharcolta hogy 200 millióból tegyék rendbe a régi 43-ast ami a szennvyíz után meg is lesz.
    Tényleg kell az a elkerülő katasztrófa ami itt folyik.”
  • 6. Csaby83 2012. július 15. 09:52
    „VIP0007 Teljes mértékben egyet értek veled, főleg az "első pontban"... ;)”
  • 5. vip007 2012. július 14. 11:48
    „3. Egyolvasó 2012.07.13. 17:38

    Jé tényleg. Nem lobbizott évekig a környékbeli polgármesterekkel az m43 megépítéséért? Ne beszélj sületlenségeket!

    4. Vanek 2012.07.13. 21:21
    Ne gondold, hogy nem lesz szükség az elkerülőre. Makóra is azt mondták, hogy ha megjön a pálya, csak ördögszekerek fognak gurulni az utakon. Itt a pálya, meg lehet nézni, milyen tranzitforgalom van most is.
    "Temes megye lakosainak fele Temesváron él". A másik fele meg nem. Aki meg ott él, az sem biztos, hogy pályán megy.
    Amúgy nem a Kölcseyn lakom, de ma is tapasztaltam konvojban haladó román furgonok gyorshajtását.
    A közút részéről meg arra hivatkozni, hogy eddig csak egy kisebb baleset volt, nem kicsit undorító.”
  • 4. Vanek 2012. július 13. 21:21
    „2 év múlva autópályán lehet eljutni Szegedről Temesvárra, és magától megszűnik ez a probléma. Temes megye lakosainak fele Temesváron él, nekik egyértelműen gyorsabb lesz végig autópályán végigdöngetni Szegedig, vagy akár Spániáig, Itáliáig. Akkor meg már kit fog érdekelni Makó nyugati elkerülője?”
  • 3. Egyolvasó 2012. július 13. 17:38
    „Szégyellje magát polgármester úr, most mérhetetlen nagyot csalódtam önben, amikor a Szegedi utca lakói kérték a segítségét a Makón áthaladó elviselhetetlen tranzitforgalom miatt aminek többségét kamionok tették ki (és nem 7,5 tonnások hanem 40 tonnásak) a füle botját sem mozdította. Vagy az említett utcában valami közeli ismerőse lakik, hogy ilyen gyorsan reagál??????”
  • 2. papika56 2012. július 13. 15:59
    „Nagyon helyesen írja a pogimester ! A közgép emberei üljenek ki pl. este 21 --és éjjel 4 óráig meglehet számolni azt a rengeteg román, bolgár autót .Mindd két irányban !!!”
  • 1. scott1 2012. július 13. 15:59
    „1. A megvalósíthatósági tanulmányban szerepelni fog a forgalom nagysága is? :) Mert Magyarország számtalan Makó nagyságú városában ennek a forgalomnak a többszörösét bonyolítják le belvárosi utcák elkerülő nélkül...
    2. Az is sokatmondó, hogy az önkormányzat tiltakozása nélkül használták az M43 építésére anyagot szállító 30 tonnás kamionok ezeket az utcákat... Az a pár (napi max. 30-40) 7,5 tonnás kisteher sem engedhető a 43-asra, amelyet persze 2 éve még napi több ezer kamion használatára is alkalmasnak tekintettek...
    3. Románia és Bulgária Schengeni csatlakozás a közeljövőben? Ugyan árulják már el, hogy mikor lesz az a közeljövő, mert sem az unió, sem a román közvélemény nem tudja, hogy ezen országok mikor válhatnak a schengeni övezet részévé...
    4. A bolgár határ schengenivé válásának tranzitnövekedésére hivatkozni - miközben a csatlakozásig megépül a dél-erdélyi autópálya, ami a tranzit miatt építenek meg uniós pénzből - pedig a vicc kategória :)))”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iszapban dagonyáztunk a Maros-parton

Farönkön csónakáztunk, ismeretlen kisszigetek után kutattunk, süttettük a hasunkat a napon és dagonyáztunk az iszapban a Maros-parton. Tovább olvasom