Délmagyar logó

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 17°C Még több cikk.

Csak ketten ellenőrzik a kamionokat a 43-ason

A Makói Rendőrkapitányságon – amely a 43-as főútvonal Nagylaktól Klárafalváig tartó teljes szakaszán illetékes – csak két ember jogosult a kamionok tachográfját, azaz menetíró berendezését ellenőrizni, pedig ennek híján nehéz felelősségre vonni a monstrumok vezetőit.
A Makói Rendőrkapitányságon – amely a 43-as főútvonal Nagylaktól Klárafalváig tartó teljes szakaszán illetékes – csak két ember jogosult a kamionok tachográfját, azaz menetíró berendezését ellenőrizni, pedig ennek híján nehéz felelősségre vonni a monstrumok vezetőit. A közlekedési osztályon dolgozók létszáma egyébként sem alkalmazkodott a január óta drasztikusan megnövekedett járműforgalomhoz – jó hír viszont, hogy a balesetek száma egyelőre nem nőtt.

Továbbra is tucatnyi ember dolgozik a Makói Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályán, azaz ugyanannyi, amennyi január előtt – tájékoztatta lapunkat Márton István alezredes, a város rendőrkapitánya.

Kevesebb a baleset

– A 43-as főútvonal problémája, amely egyébként Szegedet is komolyan érinti, nem oldható meg csupán rendőri fellépéssel – hangsúlyozta lapunknak Radics Róbert. A helyzet csak az elkerülő út megépítésével rendezhető – mondta, hozzátéve: statisztikáik egyébként azt igazolják, hogy a teherforgalom növekedése óta kevesebb a súlyos baleset. Ennek az az oka, hogy a sok kamion miatt a forgalom lelassult, ami biztonsági szempontból jó.

A létszám azért lényeges kérdés, mert időközben a közlekedésbiztonsággal összefüggő rendőri feladatok megnövekedtek: egyes felmérések szerint megháromszorozódott a 43-as főútvonalon a teherforgalom Románia és Bulgária januári uniós csatlakozása óta, márpedig az út Klárafalvától Nagylakig terjedő szakaszán a makói rendőrök az illetékesek. Márton István lapunknak elmondta: úgy tudják megoldani, hogy mindig legyen járőr az úton, hogy az őrsökön dolgozókat is bevonják a munkába. Ugyanakkor az elmúlt öt hónap tapasztalatai azt mutatják, hogy több emberre lenne szükség.

Egy másik problémára viszont talán már a közeljövőben lesz megoldás. Nehezíti a kamionok ellenőrzését ugyanis az is, hogy Makón csak két rendőrnek van képesítése, ezzel együtt joga a teherjárművek menetíró készülékeit, a tachográfokat ellenőrizni – ráadásul az ő jogosultságuk is lejár a jövő januárban. Ez egyébként nemcsak makói probléma, de itt talán még jobban érezhető a súlya, a kamionosok esetleges visszatartását, bírságolását ugyanis csak az teszi nyomatékossá, ha a berendezésből kiveszik a lapot – így ugyanis nem mehetnek tovább.

Radics Róbert százados, a megyei rendőr-főkapitányság közlekedésbiztonsági osztályvezetője lapunknak elmondta: azért nem tudtak eddig új embereket arra a néhány órás tanfolyamra beiskolázni, ami az ellenőrzésre feljogosítaná őket, mert a közlekedésfelügyelet egyszerűen nem indít már tanfolyamokat. A problémával szembesülve azonban a rendőrség a jövő hónaptól megkezdi saját oktatóinak kiképzését, a néhány napos oktatást követően pedig ők – az év második felétől – már taníthatják kollégáikat.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pünkösdvasárnapi ünnep Makó-Rákoson

Megtízszereződött a Makóhoz tartozó Rákos lélekszáma pünkösdvasárnap. Az egykori tanyaközpontba az… Tovább olvasom