Délmagyar logó

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 35°C Még több cikk.

Dagonyában bolyongtunk Makón

Akkora sár van néhány makói utcában, hogy szinte lehetetlen a közlekedés. A szennyvízcsatorna kiépítése miatt több utcát feltúrtak, az eső pedig dagonyázásra kényszeríti az autósokat. Teszteltük a közlekedést.
- A traktor kerekei éppen a ház előtt kapartak tegnap. Tiszta sár minden -panaszkodott az egyik lakó a makói Szentháromság utcában szerdán délután. Több hozzászólás érkezett az utóbbi időben a Makón élek nevű csoport bejegyzéseihez és a delmagyar.hu fórumának hozzászólásain is állandó témája a makói csatornázás.

"Ma akár a szántáson jártam volna,még jó hogy a térdig érő csizmában voltam,de korcsolyázni is megtanultam!", "Hiába van sárvédőm, a hátam közepéig lettem saras a Vertán telepen." - ilyen és ezekhez hasonló véleményeket írtak.

Jobban csúszik! a szerző felvételei
Jobban csúszik! A szerző felvételei

Sok a panasz arra, hogy ellehetetlenítették a közlekedést néhány helyen, hogy hatalmas árkok, felhalmozott törmelék marad az utcák közepén gazdátlanul. Autóba ültünk, hogy a saját szemünkkel lássuk, mi a helyzet. Vertán telepet vettük célba.

A Szép utca vége le van zárva, kisebb utcákban bolyongtunk, hogy egyáltalán eljussunk a város ezen részébe. A Szentháromság utcára be se mertünk fordulni autóval, akkora volt a sár. Kiszálltunk és videóra vettük, miért. Az utcában több hete csak földúton lehet közlekedni, mert a betonozott utat a csatorna építése miatt felbontották.


Ez csak egy azok közül az utcák közül, ahol szinte lehetetlen volt a közlekedés az utóbbi hetekben. A Vertán telepi városrészben egyébként sem könnyű közlekedni, naponta változik melyik utca van lezárva. Megesett, hogy autóval megközelíthetetlen volt egy-egy rész.



Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. 80sFan 2013. október 07. 20:28
    „Felénk legtöbb helyen nincs belül. Erről beszéltem.”
  • 44. makovaros 2013. október 07. 14:42
    „42. Mindenütt bent van egy méterre a cső, csak valahol bent is ástak, valahol csak befúrtak brigádonként más és más. Amit Francois te mondtál az mindenütt kívül is van az a Tisztítóakna. (persze ez belül is de az már a háza csatorna része. Ugyanis a iránytöréseknél kötelező.)”
  • 43. Francois 2013. október 06. 18:05
    „42. 80sFan 2013.10.05. 22:01 Na azt nem kellett volna látnod! :)”
  • 42. 80sFan 2013. október 05. 22:01
    „Úgy értem, hogy vannak helyek, ahol bent is dolgoztak, a kapun belül és raktak le csövet.”
  • 41. Francois 2013. október 05. 14:56
    „40. 80sFan Azért kell kívül lenni hogy a csatornát tudják takarítani, ha a tulaj nem engedi be őket! Elviekben mindenütt kívül kellene lennie!”
  • 40. 80sFan 2013. október 05. 12:54
    „Mivel itt is, mint szinte mindenütt a sokat szidott Unió pénze van, gondolom meg van a határidő. Akármeddig nem lehet húzni a dolgot.
    Ja, mifelénk csak pár helyen vitték a kapun belülre a csövet. Többnyire kívül van a vége. Mi lehet ennek az oka?”
  • 39. vip007 2013. október 05. 11:59
    „37. Francois 2013.10.05. 10:42

    Emlékeim szerint mintha pont ez lett volna eredetileg is a terv, azaz hogy lépésről-lépésre, nem pedig egyszerre az egész várost. Csak ugye gondolom az idő szorítása közbe szólt.”
  • 38. scott1 2013. október 05. 11:31
    „vip007!
    Amennyiben problémád van egy adott munkával, akkor azt nem ártana valahol konkrétan jelezni! A konkrét panaszt ki lehetne vizsgálni és ha igazad van, azt ki is lehetne javítani... azon alvállalkozótól, akiknek a munkájával kapcsolatban csak a folyamatos probléma van, talán meg is lehetne szabadulni!
    Akkor talán nyilvánvaló lenne az is, hogy mit szól ehhez a Közgép... persze, ha csak hőbörögni akarsz és elméleti összefüggéseket felállítani, akkor csináld csak azt, amit eddig is!

    Francois!
    Nekem semmi bajom az Ortatuay Úrral, sőt nekem a kivitelezőkkel sem volt bajom!
    Kivonultak, szóltak előre, ha a földmunka miatt nem lehetett később kiállni az autóval. Tudtam előre beszélni a "brigádvezetővel", eltudtam mondani, hogy a kész tervek szerinti bekötés számunkra előnytelen, mert az a belső kocsibejárón keresztül vezetne és amennyiben pár méterrel arrébb lehetne azt megoldani, akkor az utólagos helyreállítási munka nem jelentene nekünk százezres kiadást... Főztünk 4 főre kávét, miközben megittuk megoldást is találtunk... sőt, hogy a járdát se kelljen felbontani és a kerítést se kelljen lebontani szereztek egy fúrót és úgy hozták be 1 méterrel a portán belülre a 125-ös bekötést. Emiatt hőbörögjek?

    Vagy azon, hogy mi lesz az új úttal, ha esetleg megsüllyed? Majd kijavítják valamikor... és akkor fellehet tenni a kérdést miért is a csatornázás előtt csinálták azt meg?!
    Addig is meghagyom vipbondnak, hogy csak úgy elméleti szinten gyártson teóriákat hőzöngésre...”
  • 37. Francois 2013. október 05. 10:42
    „36. vip007 2013.10.05. 10:35 MI lenne, nem lenne káosz, ennyi külföldön így csinálják! :) Elég lenne a mercis gyerek csapatát megtartani és majd kész lesz amikor kész lesz! És élhető város lennénk, lépésről lépésre haladnánk, hideg bejött lakosság bekötések egyébként is csúsznak majd! :P :)”
  • 36. vip007 2013. október 05. 10:35
    „"azt még te se gondolhatod komolyan..."

    Ilyet nem gondoltam, nem is írtam!
    Amúgy csak elméleti szinten érdekelne, mi lenne akkor, ha a jelenlegi készültségi foknál szétzavarnának minden kivitelező, és megcsinálnák azt, amit Feri írt?”
  • 35. Francois 2013. október 05. 10:09
    „34. scott1 2013.10.05. 09:40 Drága barátom ismételten beelőztél! :) "ÉN" attól azért jobban tartok hogy a tavaly télen felvágott utak nagyon megfognak süllyedni! Útépítő mérnöki elsős könyvben olvasható erről! Summa summára , nagy kavarodás van, személyesen győződtem meg arról hogy még a projekt menedzsernek Dr. Ortutay Miklósnak is hazudnak! Egyébként a sokat szidott Dr. Ortutay Miklós egy korrekt úriember, panaszomat azonnal, kivizsgálta orvosolta! Durván 10-perc alatt! Tehát Dr. Ortutay Miklóst ne szidja senki, mert saját magam tapasztaltam amit "Ő" kiadott a cég letagadta! Ennyi!”
  • 34. scott1 2013. október 05. 09:40
    „Mit szól a közgép vip007? :)
    Mit szólna? Semmit az ég világon! A "gány" munkára való hivatkozással annyival kevesebb pénzt fizetnének majd ki, az adott szakasz elkészítőinek... azt még te se gondolhatod komolyan, hogy a Simicska házal Makón egy teherautónyi sóderrel feketén, aminek hiányában meg állítólagosan süllyed a lefektetett vezetékszakasz!”
  • 33. vip007 2013. október 05. 09:21
    „32. Francois 2013.10.05. 08:18

    Akkor nagy baj nincs, ezek szerint még esznek az emberek :) Vicceltem, nehogy valaki komolyan vegye!
    Nem tudom, hol olvastam, ha valaki tudja, linkelje már be, mely szerint szervez(szervezett) egy brigádot a város, ha minden igaz, havaria a neve, akiknek az a dolga, hogy a gány munkát megcsinálja, utána a költséget meg behajtják a kivitelezőn.
    Kíváncsi lennék, az ötletedre mit szólna a közgép :)”
  • 32. Francois 2013. október 05. 08:18
    „TEhát kanyarodjunk vissza miért is uralkodnak ilyen állapotok Makón! igazmondo40 kiélte itt személyes szociális problémáját, akkor nézzük is ezt a csatornázást! Valójában nem a városvezetés tehet erről, a konzorcium nincs kellően felkészülve, szedett vedett csapatok dolgoznak, sokszor nem is a szakmájuk, lássuk be ez egy giga építkezés, rengeteg az olyan vállalkozó akinek nincs kellő anyagi háttere, ezért félbe hagyták a munkát, mert nem győzték a pénzüket kivárni, egyetlen egy megoldás lenne még ha csúszunk is 2-3 profi brigádot megtartani és azokkal befejeztetni! Mellékesen a tavaly letett csövek kezdenek megsüllyedni! Gerizdesen nem tudom milyen probléma lehet, de a lakók köztük "ÉN" is tömény fekália szagot érzünk! :)”
  • 31. igazmondo40 2013. október 05. 07:20
    „<moderálva>”
  • 30. imike87 2013. október 04. 21:45
    „Nem olvastam vegig a commenteket.egy biztos!!! Kulonbet okadok mint ahogy a varos utjai kineznek.es ezt partatlanul mondom.nem lattam meg ehez hasonlot, meg hazanknal <moderálva>abb helyzetu orszagban sem!!!nemet orszagban buntetik aki vasnap azzal kelti a jonepet h vagja a betont meg hasonlo <moderálva>sagok.HANYINGEREM VAN AZ EGESZ ORSZAGTOL!!!ez a szomoru valosag...”
  • 29. Francois 2013. október 04. 17:15
    „28. igazmondo40 Nekem nem fáj. legyél továbbra is mobil netten bejelentkezve! :) Jut eszembe aki ült már , nem rád gondolok azok igazat mondanak, mert pénzért mindenre képesek egyesek! :) Bent nem okosodnak, igazad meg főleg nem mondanak főleg ha színre megyünk, gondolok a fal színére! :) Szerintem a személyeskedést rá is hagyhatod! :)”
  • 28. igazmondo40 2013. október 04. 16:55
    „én csak igazmondo vagyok és látom fáj neked!!! Rossz a lelkiismereted úgy látom azért keresed az igazad”
  • 27. Francois 2013. október 04. 16:22
    „26. igazmondo40 2013.10.04. 15:59 annak örülök hogy börtönbe még nem voltam és ha jó személyre gondolok jó lesz igazat mondanod, mert többen feljelentettek a kintlévöségükért! :) <moderálva> stb.... :) Nem tudom milyen 10 milláról beszélsz nekem 2-millával tartoznak, szerencsére nem te! Feljelenteni meg senkit nem szoktam!”
  • 26. igazmondo40 2013. október 04. 15:59
    „<moderálva>”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

1000 fontos vérdíj T. Tamásra

1000 fontos, azaz 364 ezer forintos vérdíjat tűzött ki a Londoni Magyarok nevű cég vezetője egyik volt alkalmazottjára, aki elmondása szerint 50 millió forinttal károsította meg – a férfi maroslelei. Tovább olvasom