Délmagyar logó

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -5°C | 3°C

Egyetlen utasként a helyi autóbuszon

Makó – Maga szeretne eljutni a Maféghez? Jöjjön, elviszem – szólított le tegnap kora délután a makói autóbusz-állomáson egy sofőr. A 3-as járat naponta csak egyszer közlekedik, e sorok íróján kívül tegnap senki más nem utazott rajta, pedig menetrend szerint járt. A városban május elsejétől mindössze két helyi vonal van, ugyanis a Tescó-járatot megszüntették.
Nem sűrűn lehet helyi busszal találkozni Makón. Most már két járat van összesen: a 3-as és az 5-ös, az úgynevezett tescóst május elsejével megszüntették. A 3-as az autóbusz-állomás és a Mafég között, az 5-ös pedig szintén a buszállomásról indul, de a Medicorhoz lehet eljutni vele.
Tegnap én is kipróbáltam a helyi tömegközlekedést. A www.tiszavolan.hu honlapon megnéztem, hogyan is jár a 3-as. E szerint naponta csak egyszer megy oda-vissza a két végállomás között. Az autóbusz-állomásról 13.25-kor indul, erre szálltam fel.

Az információs pultnál megtudtam, hogy a 6-os kocsiállás a helyi buszoké. Néhány perccel elmúlt már 13.25, de még nem jött a busz, ezért visszamentem érdeklődni. A hölgy megnyugtatott: mindjárt utazhatok. Ahogy ballagtam vissza a kocsiálláshoz, egy fehér inges, középkorú férfi szólított meg: „Elnézést, maga akar a Maféghez menni? Jöjjön, elviszem!" Mint kiderült, ő volt a buszsofőr. Javasolta, kísérjem el a járműhöz, mert így nem kell megkerülnie az egész pályaudvart, hogy beálljon a 6-osra. Ugyanis rajtam kívül senki sem szállt fel.

A városházánál a magyarcsanádi buszra szállnak fel az utasok. A szerző felvétele
A városházánál a magyarcsanádi buszra szállnak fel az utasok.
A szerző felvétele

Megtudtam tőle, hogy tanítási időben azért vannak utasok. Jegyet előre nem lehet megvenni – a pénztár is zárva volt az állomáson –, hanem a sofőrnél kell fizetni. Egy út 150 forintba került.

A hosszú Volvo nagyon kényelmes volt, s a légkondit is beindította a vezető. A két végállomás között három megálló is van, de egyikhez sem tértünk be, mert nem volt utas. Így röpke nyolc perc alatt a Mafégnél voltunk. A busz beállt az árnyékot adó fák alá, mert 14.20-kor indult csak vissza. Én azonban nem vártam meg, hanem úgy 40 perc alatt besétáltam a központba.

Évi 955 ezer a tömegközlekedésre

A makói tömegközlekedést üzemeltető Tisza Volán Zrt. évente 955 ezer forint támogatást kap. Ebből az összegből 499 ezer állami normatíva, 456 ezret pedig a város biztosít. Egy menetjegy 150, egy összvonalas havibérlet 3495 forint, tanulóknak és nyugdíjasoknak ugyanez 1115 forintba kerül.

Olvasóink írták

• 5. sziszka1 2009. június 18. 16:00
    „azt nem adták hozzá, hogy jó pár buszmegállót alakítottak ki városszerte, ott ahol korábban nem járt busz!”
  • 4. napiszar 2009. június 16. 17:45
    „Na majd ha kész lesz a fürdő,lesz utas dögivel a románok a fégig stoppal jönnek onnan meg a járattal,biz így lesz ez meglátjátok:)”
  • 3. Szemif 2009. június 16. 16:41
    „Rohat nagy tényfeltárás, kb, "a kimegyek oszt megnézem hány fok" van színvonal! Meg tényleg Makó városa abba az évi kevesebb, mint félmillióba pusztul bele, aminek csak egy része megy el arra a nyamvadt buszra.”
  • 2. Szemif 2009. június 16. 16:37
    „Essünk túl azokoskodáson az elején: Volvo busz csak Szegeden van helyijáraton régebben volt Vásárhelyen, gondolom az egyik makói Carrus Vega volt a busz (a képen az van). Nincs nagyon mit csodálkozni az eredményen, a makói önkormányzat szerintem legszívesebben el is felejtené ezt a két helyijáratot úgy, ahogy van, bár a MEDICOR járatok rendesen ki vannak tömve. A megyéből itt költik a legkevesebbet a tömegközlekedésre, azt a szerencsétlen körjáratot (kórházbusz, alias 7-es) is megszüntették, mert drága volt a napi két forduló. De ahhoz, hogy Makónak épkézláb helyi közlekedése legye szükség lenne két midibuszra, két körjáratra plusz megmaradhatna az 5-ös járat és úgy cirka évente 40-50 millió forintra. Akkor lehetne csinálni egy normális kisvárosi közlekedést, kétóránként, reggeli csúcsban óránként járó buszokkal, de ez persze még ötlet szintjén sem merült fel sohasem.”
  • 1. Mc_Mi 2009. június 16. 16:37
    „Szoktuk szidni az újságírókat, hogy a cikknek propaganda íze van stb. Most biztatni szeretném a szerzőt. Ilyen és hasonló tényfeltáró, pazarlást bemutató, döntésért kiáltó cikkekre volna szükség.
    Gratulálok.

Annyi az ellentmondás, a felszínes magyarázatokkal letakart visszaélés, amit be kellene mutatni.

Érdekes, hogy a választásokról helyi vonatkozású cikk nem született. Hallgatunk róla.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Még mindig csak álom a nagylaki templom

Makó - Bár Kiss-Rigó László megyés püspök erre az évre ígérte, egyelőre várniuk kell a… Tovább olvasom