Délmagyar logó

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 14°C | 23°C Még több cikk.

Együtt sikeresebb a makói Pápay és a szegedi Klug

Makó - Egy év után úgy tűnik, jó döntés volt a két megyei fenntartású speciális iskola, a főként hallássérültekkel foglalkozó szegedi és a tanulásban akadályozott gyerekeket oktató makói intézmény összevonása.
Bő egy évvel ezelőtt számoltunk be arról, hogy egy intézményként kezdte a tanévet a megye két, speciális oktatást-nevelést igénylő gyerekekkel foglalkozó iskolája, a Klug Péter nevét viselő szegedi és a Pápay Endréről elnevezett makói intézmény. A Pápay mintegy 300, tanulásban és értelmi képességeiben akadályozott diákokat tanít, a Klug pedig mindenekelőtt hallássérülteket – itt 90 fős a tanulói létszám. A két intézmény összevonásáról részben szakmai, részben anyagi megfontolásokból a fenntartó megyei közgyűlés döntött. Az új intézmény központja a makói iskola lett – egyebek között azért, mert jóval népesebb, mint a szegedi.

Egy évvel az egyesítés után úgy tűnik, jó ötlet volt az összevonás. A közös intézmény vezetője, Illyés Gyuláné, aki korábban a makói iskola igazgatója volt, elmondta: a megtakarítások mellett szakmai sikereket is elértek. Hangsúlyozta: a közös gazdasági irányítás miatt például kettővel kevesebb emberre van szükség – ők nyugdíjba vonultak –, és a karbantartással, takarítással vagy más szakmunkákkal megbízható embereket is át tudják irányítani egyik helyről a másikra szükség esetén, nem kell külső vállalkozót keresni. A legnagyobb anyagi természetű nyereség azonban az, hogy közösen többet és eredményesebben tudnak pályázni, lévén nagyobb az ellátott terület. Az összevonás óta 36 milliót pályáztak meg különböző fejlesztési célokra és rendezvények megtartására – példátlanul sikeresen, hiszen minden eddig elbírált pályázatuk nyert.

A makói Pápay tanulói közül néhányan már ismerik a szegedi Klug diákjait is Fotó: Segesvári Csaba
A makói Pápay tanulói közül néhányan már ismerik a szegedi
Klug diákjait is. Fotó: Segesvári Csaba

Illyés Gyuláné azonban nem ezeket, hanem a szorosabbá vált szakmai együttműködést említi az összevonás legpozitívabb hozadékaként. Miután mindkét iskola pedagógusai sérült gyerekekkel foglalkoznak, sok hasznos tapasztalattal, ötlettel tudják segíteni egymás munkáját. Mi több, arra is volt már példa, hogy nyáron együtt táboroztak hallássérült és tanulásban akadályozott gyerekek – volt módjuk tehát a toleranciát egymás között is gyakorolni. A tábor olyan jól sikerült, hogy a gyerekek között máig tartó barátságok is szövődtek – mondta Illyésné.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Rettegés a makói Kápolna utcában

Makó - Rettegnek a Honvéd városrészben élők Makón. Van, aki csak léccel a kezében és tégladarabbal a táskájában mer kimenni az utcára. A szomszédok figyelik egymás házát, nem csupán nappal, hanem éjjel is. Tovább olvasom