Délmagyar logó

2018. 01. 19. péntek - Sára, Márió 2°C | 8°C Még több cikk.

Éjszakánként újra lassítják a kamionokat Makón

Makó - Több ezer makói életét keseríti meg a 43-as főút éjszakai forgalma. Sebességkorlátozással javítanának a helyzeten. Az utóbbi hónapokban végzett felmérések szerint a várost átszelő járművek által keltett zaj az éjszakai órákban az egészségügyi határérték többszörösét is meghaladta.
Németh Pál makói nyugalmazott mérnök kezdeményezése nyomán, Buzás Péter polgármester támogatásával újra 40 kilométeres sebességkorlátozást vezettek be a 43-as főút makói szakaszán. Az utóbbi hónapokban végzett, lapunkban is bemutatott felmérések szerint a várost átszelő járművek által keltett zaj az éjszakai órákban az egészségügyi határérték többszörösét is meghaladta.

A 40 kilométeres sebességkorlátozás este 10 órakor lép érvénybe, és reggel 6 óráig tart.
Fotó: Illyés Szabolcs

A korlátozás éppen ezért minden este 10 órakor lép érvénybe, és reggel 6 óráig tart. A táblák kihelyezésének feltétele volt, hogy a rendőrség mérni tudja napszállta után is a közlekedők sebességét – az éjszaka is mérő műszert a város útjain már forgalomba állították. Németh Páltól megtudtuk: az út menti házakban lakó több ezer makói életét elsősorban az éjszakai forgalom keseríti meg, hiszen a legtöbben ekkor tartózkodnak otthonukban. Az éjjel elhaladó kamionok száma egyébként a felmérések szerint ugyanannyi, mint nappal.


Az éjszakai korlátozást támasztotta alá, hogy több vélemény is elhangzott azzal kapcsolatban: a nappali forgalomlassításnak káros hatásai vannak – hiszen így a járművek tovább tartózkodnak a településen belül.

Olvasóink írták

  • 17. Németh Pál 2007. november 24. 19:57
    „Tisztelt ,,Stevvve 2007.11.19 21:08 ,,
    Tisztelt ,,triatlonos 2007.11.19 21:57"

    > már csak a felelősök/döntéshozók nyilatkozatait hiányolom.
    A felelősök és döntéshozók elkezdtek foglalkozni az utóbbi időben evvel a problémával. Szegedtől Makón keresztül Nagylakig direkt mintegy 10´000 ember szenved az út melletti házakban, lakásokban. A betorkoló mellékutcákat is figyelembe véve mintegy 50´000 ember. S hol vannak azok még, akik nap, mint nap ezen az úton utaznak?

    Sok még a tennivaló, addig is, amíg az új elkerülő út elkészül. Éppen jöttem egy családtól, akik az M43-as mellett laknak és szenvednek. Az ágy 6 méterre van a kamionok kerekétől.

    Éjjel a megengedett maximális 55 dB helyett 110 dB-vel dübörögnek el a kamionok a ház előtt! Ők még mindég arra várnak - két letargia között -, hogy az intézkedések oda is hassanak!

    Szóval még nem dőlhetünk hátra a széken.....

    > Minden 43-as úton közlekedni kényszerülő polgár nevében köszönet érte!
    Szívesen. Nekem ennyi köszönet is elég fizetség.

    > minimál bért kiutalhatna neki.
    Köszönöm ezt a gondolatot Kedves Triatlonos, de nem kérem.
    Én nem a megélhetési ügyködők közé tartozok.
    Így, fizetés nélkül és párton kívüli szavahihetőbb vagyok úgy a szenvedő polgároknál, mint a közalkalmazottaknál is. Az ügy szempontjából - az M43-as zajcsökkentés a lakott területen - ez a tapasztalat szerint a leghasznosabb.
    S azt a pár százezer forintot, amit a saját pénzemből a közösségért kiadok ez ügyben, a Jóisten biztosan visszafizeti. Nem? Pl. ha egyszer választhatok a Mennyországban, akkor ,,lézeres radarrendőr az M43-as autópályán". Nem? Ez lenne valami!!

    Polgártársi üdvözlettel
    Németh Pál, Makó”
  • 16. triatlonos 2007. november 19. 21:57
    „Tudomásom szerint Németh Úrnak nincs is autója, és ha teheti akkor vonattal jár. Igaz, hogy nemsokáig. Ezek alapján én is maximális tisztelettel adózok az elhivatottságának. Buzás is kezdi komolyan venni, de mivel az apparátus munkájának jelentős részét végzi, legalább egy minimál bért kiutalhatna neki, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor abból a bronzérmes juttatásból adhatna neki. /1. Nógrádi 2. Botka 3. Buzás /”
  • 15. Stevvve 2007. november 19. 21:08
    „Tisztelt Németh Pál!

    Számomra meglepő, h van vki aki komolyan foglalkozik a témával...már csak a felelősök/döntéshozók nyilatkozatait hiányolom.

    Minden 43-as úton közlekedni kényszerülő polgár nevében köszönet érte!”
  • 14. sith-u 2007. november 17. 11:45
    „Soxor van alkalmam megfigyelni a 43-ast a falvakban és azok között is, és a magyarok ugyanúgy szarnak a sebességkorlátozásra, mint a külföldiek. Persze abban egyetértek, hogy a románok és a bolgárok miatt nőtt elviselhetetlen szintre a forgalom. Ja, és még egy terepjárót is lökdösnek ide-oda a nyomvályúk. A parkolók állapota pedig egy külön cikksorozatot is megérne - beleértve a hatalmas patkánykolóniákat is!”
  • 13. mindegy 2007. november 16. 23:08
    „Szar az egész úgy ahogy van itt is káosz meg ott is, közben meg mindenki fenn szeretne maradni a víz tetején.”
  • 12. Németh Pál 2007. november 16. 22:39
    „Tisztelt Olvasók!

    Kérdés a ,,Zsolt 2007.11.16 20:35"-nak.
    Az nem autópályán volt?
    Ott ugyanis el tudom képzelni, hiszen a szakaszok között nem álnak meg, ha nincs pihenő, tankoló.

    Válaszom a ,,dova 2007.11.16 21:36"-nak.
    A vonaton én is sokat gondolkozok.
    Azért is, mert szívesebben vonatozok, mint buszozok.
    Szerintem az országok: H, Ro, Bu, sőt Törökország is, arra várnak, hogy az EU pénzt adjon az egész vonal felújítására. Akkor megépítenék az egész vonalat a törökökig. Ez az egyes országokat kevésbé terhelné le anyagilag. Ebben a fogalomba bekerülne a szegedi vasúti híd újraépítése is.
    Ebben az esetben Nyugat Európából direkt le lehetne vonatoztatni a kamionokat Bécsen keresztül Isztambul-ig.

    Mit szólna ehhez?”
  • 11. dova 2007. november 16. 21:36
    „Bizonyára én gondolkodok rosszul, de a bezárásra ítélt vasútvonal alkalmassá tétele és az egyébként is építendő déli szegedi híd talán olcsóbb lenne, mint a 43-asnak nevezett aszfaltcsíkkal bevonni a Földet.
    [b]RO-LA-ra kell kényszeríteni a kamionokat már az ország határainál![/b]

    Nem fog megoldani semmit sem, az autópálya, maximum mérséklődni fog a városi forgalom, de a környezeti károk továbbra is lesznek/fokozódnak majd, sőt az autópálya további forgalmat fog generálni, amit nem fog tudni elviselni az ország többi része. Mindig lesz leggyengébb pontja a "rendszernek", ahol szenvedni fognak miatta az emberek.

    Bizonyára én gondolkodok rosszul....”
  • 10. Zsolt 2007. november 16. 20:35
    „Angliában bevált rendszer, hogy a két város között van egy-egy webkamera rendszámfelismerővel, és mindenkit megbüntetnek aki a két pont között túl gyorsan ér át. Nem hiszem hogy sokba kerülhet egy ilyen tesztrendszer kiépítése, mellesleg sokkal hatásosabb mint a traffipax...”
  • 9. Németh Pál 2007. november 16. 20:11
    „Tisztelt Olvasók!

    Köszönet a véleményekre.

    1.
    A 40-es tábla kihelyezése az éjszakai kiegészítővel természetesen nem elegendő.
    Ezt még számtalan intézkedés követi.

    2.
    Az éjjeli radar bevetése haladó személyautóból kivédhetetlen lesz.

    3.
    A büntetések az EU-n belül törvényesen van szabályozva. Remélem jövőre már behajthatók lesznek a büntetések Romániában és Bulgáriában is.

    4.
    Sebességmérők és mutatók is fel lesznek állítva, büntetés nélkül.

    5.
    Egy köztiszteletben álló makói polgár javaslata az ,,elrettentő táblák", mint nyugaton, felállítása volt, amit tovább is vittem a városvezetés felé. Simán elfogadták. Ezek is drágák, de pályáznak pénzre. Kiegészítettem ezt a javaslatot még a többnyelvűséggel is, hiszen a legtöbb balesetet a külföldiek okozzák. Elfogadták.

    6.
    A Makói Önkormányzat legutóbbi ülésén el lett fogadva az a ,,Felterjesztés", hogy a igazságügyi minisztérium dolgozza ki a kamionok sebességmérőjének ,,tachográf" a határon történő ellenőrzését. Ez kimutatja, hogy melyik helységben milyen sebességgel haladt a kamion.
    Ha ez életbe lép, ez is kivédhetetlen. A büntetés végrehajtására a fenti 3-as pont alattiak érvényesek

    S még egyes válaszok:
    Az ,,anonym 2007.11.16 09:00"-ra válaszoltam teljesen.
    A Stevvve 2007.11.16 10:27" is válaszoltam.
    Köszönet a ,,B.I.G. 2007.11.16 16:11" KONSTRULTIV-javaslatára - azaz építő jellegű-. Tovább fogom vinni a városvezetés és a közutasok felé!!

    ,,kotrancs 2007.11.16 19:33" helyesen írja, a végső megoldás az M43-as kerülő. Azt is helyesen írja, hogy az még sok idő. Ellenben nem jön elő a soraiból a mi szándékunk: Az, hogy az elkerülő út elkészítéséig megkönnyítik a fenti intézkedések Szegedtől a határig a 10´000 ember életét, akik direkt az út mellett laknak és a mintegy 50´000 ember életét, akik a főút melletti mellékutcákban laknak.

    ,,rusz peter 2007.11.16 19:33" irja a súlykorlátozást. Nézze, az út mellett élő mintegy 50´000 ember fő gondja a zaj. Éjjel a maximális 55 dB helyett 100-110-es értékeket mértünk. Csak a zajcsökkentés milliókba kerül. Hogy a súlymérésre is adna valaki pénzt, nem tudom? Ha komolyan gondolja, írjon be az Önkormányzatba.

    ,,triatlonos 2007.11.16 19:58" Válaszom: A szegedi Fidesz azért harcolt, hogy az M43-as kerülő felénk felépüljön. Igazuk volt. S az történt, amit a Triatlonos helyesen leirt. Sajnos az egyéni, párt és politikai érdekek uralkodnak mindenütt.”
  • 8. triatlonos 2007. november 16. 19:58
    „Amikor az M5-ös leért Szegedre, már mindenki tudta, hogy 2007-ben Románia és Bulgária csatlakozni fog, és a forgalom legalább a háromszorosára fog nőni, ami terheli Szegedet és a határig tartó szakaszt. Mégsem az M43-t épitették tovább, hanem Szerbia felé az M5-t, ahol a forgalom az előbbi szakasz töredéke. Mostmár lehet találgatni, hogy miért? Lehet, hogy ez valakinek üzlet volt, mert nem mindegy, hogy ki hol vásárol kisajátitásra kerülő földet, mert mégsem állhat benne a pénze évekig. Lehet, hogyha a politika változik, akkor nem is arra megy az autópálya. Meg azért ide az alföldi sikra is kellene egy völgyhíd, olyan 70 milliárdos.”
  • 7. rusz peter 2007. november 16. 19:33
    „Ahol a sebbesség korlátozást bevezették ott a súly korlátozást is
    kívánatos volna bevezetni a tőrvény lehetőséget ad csak élni kell
    a lehetőséggel.”
  • 6. rusz peter 2007. november 16. 19:33
    „Ahol a sebbesség korlátozást bevezették ott a súly korlátozást is
    kívánatos volna bevezetni a tőrvény lehetőséget ad csak élni kell
    a lehetőséggel.”
  • 5. kotrancs 2007. november 16. 19:33
    „A helyzet itt addig nem fog változni, amíg meg nem építik az M43-ast. Erre még sokat kell várni, mert vannak ennél fontosabb dolgok is, amelyekre nem kis pénzt kell feláldozni. Például a kormányzati negyed felépítése, a tisztelt képviselőink fizetésének emelése, stb. Utána már mi is nyugodtan tudunk aludni.”
  • 4. B.I.G. 2007. november 16. 16:14
    „Természetesen 50km/óra alatt a rendszer nem kapcsolna be.”
  • 3. B.I.G. 2007. november 16. 16:11
    „Tisztelt Délmagyarország Szerkesztőség!

    Egy igen bevált módszer nagy hatékonysággal javítana a mostani állapoton.
    Ezt a módszert Spanyolországban láttam, kisebb településeken, ahol nagy a tranzit forgalom.
    A következő képpen működik:
    Mikor beér a településre a kamoin, vagy egyéb jármű, amely nagyobb sebességgel halad, mint 50km/óra, egy szenzor segítségével egy piros jelzés (lámpás kereszteződés) megállítja 100m-ben belül. Ezzel megállásra kényszerűl, s a jelzőlámpa után már nem fog 80km/órára visszagyorsulni. (pszihológiai okokból)
    Egy ilyen rendszer, jelzőlámpás kereszteződés hozzávetőlegesen: 20mFt+ÁFA/db.”
  • 2. Stevvve 2007. november 16. 10:27
    „Szánalmas látszatpróbálkozás. A kamionosoknak hullára mindegy, hogy a 30, 40, vagy 50-es tábla mellett hajtanak el 80-100-as tempóval.

    Talán még annyit tennék hozzá, hogy HAHAHAHAHA

    Ja , és 43-as mellett lakom.
    A 43-as korlátlan hatalmú urai a román barbár kamionosok és eszetlen autósok.
    Jut eszembe: már olyan rég volt halálos baleset, kíváncsi vagyok mennyi idő van még hátra a következőig...”
  • 1. anonym 2007. november 16. 09:00
    „Ha-ha-ha. Mi fog változni? Semmi. Úgyis százzal gázzal szeli át a kamionos éjszaka a várost. Szarik az arra, hogy éppen egy rendőr lekapcsolja majd valahol. A büntetést úgysem fizeti ki, utánna meg bottal üthetjük a nyomát. Bezzeg a makói egyszer-egyszer gyorsan közlekedőket majd megállítják és verik a mellüket, hogy azért van szabálytalankodó, akit meg lehetett büntetni, csak alapjában véve nem ez volt a cél. Tehát ismét nem haladtunk előrébb az ügyben.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ezer tonna sóval várják Makón az igazi telet

Makó - Felkészült a télre a Magyar Közút Kht. 43-as főútvonalért is felelős makói üzemmérnöksége: a havazást, jegesedést nyolc járművel és ezer tonna sóval várják. Tovább olvasom