Délmagyar logó

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 21°C | 34°C Még több cikk.

Ellenőrzött kamionok: sok a kopott gumi, a rossz fék

Makó - Kedden négy külföldi kamionból négy akadt fenn a Közlekedési Felügyelőség mobil ellenőrzési pontján, amelyet a nagylaki határátkelőnél állítottak fel. Az ellenőrzés apropója: gyakoriak a közlekedési balesetek, amelyeket rossz műszaki állapotú teherjárművek okoznak.
– Nem tartom diszkriminatívnak az ellenőrzést, semmi kifogásom ellene. A kocsi tudtommal jó állapotban van, a papírjaim rendben vannak, az előírt pihenési időt betartottam – mondta a bukaresti kamionsofőr, Petcu Dorel, mielőtt tartálykocsijával a kamionokat ellenőrző mobil műszaki állomáshoz gördült tegnap délelőtt a nagylaki határátkelőnél.

Mint megírtuk, a kamionok okozta súlyos balesetek megelőzése érdekében, amelyekből történt néhány az utóbbi időben, a megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége négynapos ellenőrzést hirdetett hétfőn. A hatóság mobil állomására még a magyar oldalra történő belépés előtt, a „senki földjén" irányítják azokat a járműveket, amelyeken eleve látszik, elképzelhető, hogy van valamilyen közlekedésbiztonsági szempontból jelentős műszaki hibájuk. Miközben a szakemberek műszerekkel átvizsgálják a kocsit, a papírokat és a menetírót is ellenőrzik.

Ez a kamion is fennakadt az ellenőrzésen. A szerző felvétele
Ez a kamion is fennakadt az ellenőrzésen.
A szerző felvétele

Szeri István, a felügyelőség igazgatója lapunknak elmondta, a vizsgálat kiterjed például a fékrendszerre, a kormányműre, a lámpákra és a kerekekre. Tipikus probléma például a rossz fék, a kopott gumi. A helyszínen javítható kamionok sofőrjét e munkák elvégzésére kötelezik, s csak ezután mehetnek tovább. Súlyos probléma esetén visszafordítják a kamiont. Az eddigi tapasztalatok szerint a megvizsgált teherkocsik bő felénél találtak kisebb-nagyobb hiányosságokat. Maga az ellenőrzés egy-egy kamion esetében nagyjából fél órát vesz igénybe.

A bukaresti sofőr egyébként hiába volt optimista, vissza kellett fordulnia: a kamion szélvédője repedt volt, és a fékrendszer sem működött tökéletesen. Bosszankodva vette át a papírokat, s közben azt mondta, nem érti az egészet – úgy tudja, odahaza néhány hete vizsgálták át a járművet. Tegnap délig négy kamiont vizsgáltak át. Közülük egy lengyelnek helyszíni javítást írtak elő, három románt pedig visszafordítottak – azaz egyik sem felelt meg az előírásoknak.

Olvasóink írták

  • 16. mackósajt 2011. november 28. 17:01
    „És akkor csodálkoznak,hogy a románok olcsóbban fuvaroznak ,mint a magyarok! Hát ezért! A megbízhatóság a magyarok felé húz!”
  • 15. Egyolvasó 2011. november 16. 17:41
    „Hogy is mondta Hofi Géza -"Minden vámos megvehető"-”
  • 14. zoltanszabo 2011. november 16. 15:32
    „NE CSAK 4 napog ellenőrízzenek ! Minden nap tegyék a dolgukat.”
  • 13. Moon 2011. november 16. 12:55
    „Végre egy értelmes kezdeményezés! Sűrűbben kellene!”
  • 12. klj_54 2011. november 16. 12:42
    „Azt kellene tenni amit a sógorok tettek velünk!
    Magyar rendszámot kapkodták ki a sorból.
    Értünk, miattunk és persze a külföldi kollégák érdekében is folyamatos ellenőrzést kellene tartani.
    Helye?
    Az M5-ön van egy mérleg a teher járműveknek, nos ott lehetne szelektálni ki kerüljön külön kontroll alá.
    Hogy ez melóval jár?
    Igen, de a nép ezt követeli!”
  • 11. Kasza 2011. november 16. 11:23
    „Én ezt az intézkedést rendszeressé tenném nem időszakossá,tanulják meg a Románok ami náluk elmegy az nálunk nem.”
  • 10. ráérő 2011. november 16. 10:13
    „"A helyszínen javítható kamionok sofőrjét e munkák elvégzésére kötelezik, s csak ezután mehetnek tovább." Kiváncsi vagyok: milyen műszaki hiba lehet az ami a közlekedésbiztonságot befolyásolja és néhány kéziszerszámmal javitható a helyszinen.
    Ablaktörlő,izzó,tükör talán?
    A vissza forditott kamionok megvárták az ellenőrök munkaidejének végét és simán beléptek az országba.”
  • 9. xilinx 2011. november 16. 10:03
    „<moderálva> :-))))))))))))))))))))))))))))”
  • 8. xilinx 2011. november 16. 09:51
    „A gumi mellett más is nézhetnének. Két napja Szegednél az M5-ösön láttam egy olyan kamiont, amiről csak közvetlen közelről sikerült a kopott rendszámot leolvasnom. Persze hogy <moderálva> volt az is...”
  • 7. scott1 2011. november 16. 09:23
    „"Ja, meg a 45 személyes buszon 78 utas volt..." - Tévedsz (vagy szándékosan ferdítesz), sokat foglalkozott vele a 2000-es évek elején a magyar sajtó. Ott semmiféle probléma nem volt az utaslétszámmal (mert akkor azért küldték volna vissza), mint ahogy ahhoz sem volt semmi köze, hogy este volt vagy nappal, és legvégül ebben az időszakban már nem hozott senki onnan hűtőt és legfőképpen nem buszon :) Te csak egy jó e10-15 évet tévedsz... És annak amit írtam az ég világon semmi köze a román vagy bolgár (balkáni) mikrobuszokhoz...”
  • 6. princeoftheport 2011. november 16. 09:06
    „Miért csak négy nap??!!!!! Szerintem Magyarországon tartózkodó és közlekedő MINDEN ember megérdemli a biztonságot, és ha ez csak így érhető el, akkor állandó ellenőrzési pontot minden átkelőhöz. Végül is ez lehetne munkahely teremtés is.......”
  • 5. X_Y 2011. november 16. 09:03
    „Az a meglepő hogy ezen nincs semmi meglepő... Az lett volna meglepő ha 4 külföldi (román) kamionból 1 tökéletes lett volna...

    Kár a "repedt szélvédőn" rugózni - nem amiatt fordították vissza: fék, világítás.

    " tömött magyar buszokat is visszaküldtek az osztrák határról mert nem volt lemosva a szélvédőjük..."

    Ja, meg a 45 személyes buszon 78 utas volt... Hazafelé meg mindenki hozott volna egy hűtőszekrényt meg egy TV meg egy HiGi tornyot is... ergo pont úgy néztek ki mint amost sokat szidott plafonig pakolt, emberekkel tömött román/bulgár mikrobuszok... Amúgy meg egy mocskos szélvédő mit fog látni a sofőr északa??? Ja hoyg mindegy, csak menjen...

    Persze lehet hogy neked megfelel ha a világ civilizált felén csak mint "... balkáni .." emlegetnek... <moderálva..>”
  • 4. scott1 2011. november 16. 08:37
    „"A repedt szélvédő nem biztonságos és műszaki vizsgán nem is engedik át gépkocsit már akkor sem, ha a kavics okozta sérülés a látómezőben van."
    Ezek szerint repedt szélvédős gépjármű nem vehet részt a közlekedésben a magyar utakon, azt hogy ezt egy vizsgáztató állomáson tiltják meg egy magyar gépjárműnek, vagy egy határállomáson a külföldinek az teljesen mindegy. Mind a két estben volna lehetőség a szankciók elleni utólagos jogorvoslatra, de én arról még nem hallottam, hogy ezt bárki is megtette volna...
    És az, hogy ez mennyire egy magyar "pszichológiai" eset, mi sem jellemzi jobban, hogy a schengeni csatlakozásunkig tömött magyar buszokat is visszaküldtek az osztrák határról mert nem volt lemosva a szélvédőjük...”
  • 3. savos 2011. november 16. 08:11
    „4 nap alatt 16 kamiont ellenőriznek majd? A 4 nap eltelte után minden marad a régi. Ez egyenlő a nullával!”
  • 2. favágó 2011. november 16. 08:06
    „Kamukám! A rossz fék az smafu?:-))”
  • 1. KamuNeni 2011. november 16. 07:28
    „Szelvedonek semmi koze a kocsi muszaki allapotahoz.

    Nem veszelyesek es meg soha egy nem repult ki akarhogy is megvolt repedve. Szilankokra se tort, mert dupla biztonsagi uveg foliaval a ket reteg kozott. Tehat az mar csak paranoid psychopata viselkedes mikor valakit azert nem engednek at.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szárazon tartják a puskaport Makón a kórház ügyében

A jövő hét közepén várható az a szakmai egyeztetés, amely sorsdöntő lehet a makói kórház ügyében. Tovább olvasom