Délmagyar logó

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 13°C | 25°C Még több cikk.

Elnémult a csanádi flottás telefon

Magyarcsanád - Elnémult kedden a magyarcsanádi Czinder Péter flottás telefonja – mások befizetetlen számlái miatt. Olvasónk a helyzetet méltánytalannak érzi, az önkormányzat egyezkedik a szolgáltatóval.
Mindent Makóról

A delmagyar.hu hivatalos makói Facebook-oldala, nem csak makóiaknak.

Lapunk rendszeres levelezője, a magyarcsanádi Czinder Péter kedden döbbenten tapasztalta: bár minden számlát időben rendezett, nem működik a mobiltelefonja, amely ráadásul arról tájékoztatta, hogy díjfizetés elmaradása miatt nem kapcsolhat senkit. A telefon úgynevezett flottás készülék, amelyhez a helyi önkormányzat szervezésében lehetett hozzájutni évekkel ezelőtt – Czinderék történetesen úgy, hogy a felesége abban az időben a polgármesteri hivatalban dolgozott.

Olvasónkat az eset, noha időközben a szolgáltató visszakapcsolta a telefont, a kollektív bűnösség elvének alkalmazására emlékeztette. Kiderült ugyanis, hogy valóban akadt, aki a flottához tartozó előfizetők közül nem rendezte a számláját – Czinder úr viszont nem érti, neki ehhez mi köze, és miért nem tudja csak a nem fizetőket kizárni a szolgáltatásból a telefontársaság. Azt is javasolta: tegyék közzé a notórius nem fizetők nevét, ahogyan más önkormányzatok a helyi adótartozást felhalmozók esetében tették.

Mint a községházán megtudtuk, a magyarcsanádi telefonflottához, amelyre nagyjából 8 esztendeje kötött szerződést az önkormányzat, mintegy 250-en tartoznak. Közülük tucatnyian halmoztak fel kisebb-nagyobb tartozásokat.

Guba István polgármester arról biztosította lapunkon keresztül a flottatagokat, hogy tárgyal a telefontársasággal arról, miként lehet megoldani, hogy a becsületesen fizető tagok ne maradjanak szolgáltatás nélkül. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint ahogyan panaszos olvasónk elképzeli, a flottához ugyanis hűségidő is társul, a telefontársaság pedig ragaszkodik a megkötött szerződésekhez. Ami a nem fizetők adatainak nyilvánosságra hozatalát illeti, ez a falu első emberének is eszébe jutott már – a dolog ugyanakkor adatvédelmi okok miatt aggályos, támadható.
Megpróbáltuk tegnap elérni a telefontársaság illetékesét is, aki a magyarcsanádi önkormányzattal tartja a kapcsolatot, de nem jártunk sikerrel.

Olvasóink írták

  • 4. Minibusz 2013. augusztus 07. 19:37
    „3. drCzinderPéter 2013.08.07. 18:00
    Okés, akkor ez másfajta flottás telefon, mint amivel eddig találkoztam.
    Mindig van első. :)”
  • 3. drCzinderPéter 2013. augusztus 07. 18:00
    „2. Minibusz , sajnos tévedésben van. A Telenor az önkormányzattal áll szerződésben, így mi (állítólag ) hiába reklamálunk, a Telenor a szerződésre hivatkozva nem akart tárgyalni velünk. Hosszabb telefonbeszélgetésben kilátásba helyeztem egy följelentést, - kifizetett szolgáltatás nem teljesítése miatt, - ez val. hatott, mert rá egy jó órára visszakapcsolták a telefonokat. Az önkormányzat mindenképpen hunyó, ezt fukusima jól látja....”
  • 2. Minibusz 2013. augusztus 07. 17:10
    „Ha jól értelmezem a cikket meg a témát, akkor ez most úgy van, hogy az önkormányzat, a saját nevét felhasználva olyan szerződést kötött a szolgáltatóval, hogy az önkormányzat dolgozói illetve családtagjaik részére (ez általában +4-5 fő max) köthetnek flottás mobilszerződést, ami kedvezményesebb, mint mondjuk ha valaki az utcáról bemegy a szolgáltatóhoz és úgy vesz 2 éves hűséggel telefonszámot vagy csomagot.
    Tehát itt arról van szó, hogy a szolgáltató nem az önkormányzattal van kapcsolatban/szerződésben, hanem az adott polgárral. Innentől kezdve az önkormányzat csak mint "közös megbízott" jár el, de mindenfajta jogosítvány nélkül, hiszen nincs beleszólása egy olyan szerződésbe, aminek egyik oldalon sincs aláírása.
    A lényeg, hogy itt az ügyfél a hunyó, aki nem fizet.
    Viszont az már egy másik kérdés, hogy miért "kapcsolja" le a szolgáltató a fizetőeket.
    Egyébként meg azt gondolom, mindegyik szolgáltató ilyen, és csak addig kedvesek meg barátságosak, amíg az X évet valaki alá nem írja.”
  • 1. fukusima 2013. augusztus 07. 10:07
    „No fene!Már megint a magyarcsanádi önkormányzat nézett félre vagy el valamit.Vagy egyszerűen csak félválról kezel dolgokat?!Én úgy tudom mint magánember,hogy a szolgáltató időben kiküldi az egyenlegértesítőt minden, szerződéssel rendelkező partnerének.Ab ovo/eleve/ az önkormányzat is kapott hasonlót úgy egy hónappal ezelőtt ,ez szinte biztos.
    Miért nem hajtotta be az érintett nótórikus tartozóktól a díjat,vagy esetleg maga az önkormányzat és a dolgozói a tartozók? Nagyon fontos lenne,hogy az érintettek-már akik rendesen fizetnek-időben kapjanak tájékoztatást ilyen esetekben, illetve igen is kellene az a lista melyben szerepelnének a nemfizetők nevei.A margóra írva:minden telefonos szolgáltató csak 3 hónapos nemfizetés esetén tesz hasonló lépéseket!!!!Tényleg,melyik szolgáltatóról beszélünk?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A baglyok városa is Makó

Újabban bagolyfiókákról is nevezetes az egyik nagy forgalmú makói utca: az, amelyik a város főteréről a piacra visz, és Deák Ferenc nevét viseli. Tovább olvasom